Reklameanalyse av Baneservice https://www.youtube.com/watch?v=psN89djtM5M
Generelt Produkt: Det reklameres for baneservice, og at de trenger flere folk Deling: Reklamen er kun delt på internett, youtube Målgruppe: Folk som er/ønsker å være prosjektleder Varighet: 50 sekunder
Beskrivelse: I reklamen vises hverdagen og arbeidsoppgaver til arbeiderne deres Personlige ord dominerer helheten På slutten får man vite budskapet, men det er også tydelig gjennom hele filmen.
Formidling Muntlig tekst med personlig synsvinkel: Prosjektleder som forteller han trives, fordi de er flinke til å følge opp sine ansatte, og stor variasjon i prosjekter. Adm. som forteller om hvor dyktige de er, og at de er ledene innenfor det de driver med Og logoen til Baneservice Under videoen står det er nærmere utdypning av personlige egenskaper søkeren bør ha Ordvalg: Positive ord,
Musikk: Litt «tøff» bakgrunnsmusikk for å skape en positiv følelse Bakgrunnsmusikk, bakgrunnsstøy? Ikke spesielt kjent musikk
Andre virkemidler Kameravinkel: Frosk, normal, fugl. Kamerabevegelser: Rolige bevegelser for at det skal se strukturert ut Klipping: Rask klipping av arbeidet, for å få med mange forskjellige typer arbeid Vise arbeidet er inne ute
Budskap: Er at de er en ledene innen jernbane i Norge og de ønsker seg flere dyktige prosjektledere Virkemidler: Passer til målgruppa, fordi de har gjort reklamen kort og enkel, men samtidig det en trenger å vite. Min mening: kort og enkel, men savner litt mer bilder av hva dem gjør. Burde vært lenger.