Reklameanalyse av Baneservice

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

Rett på sak.
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Bokanmeldelser..
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
DIKT virkemidler.
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Levanger kommune rådmannen Dialogseminar Åre 15. – Rådmannen Ola Stene - Status og hovedutfordringer 1 Status og hovedutfordringer pr 16. februar.
Salgsteknikker & Sosial media
Oslonett 10 års jubileumsforedrag  Kjell Øystein Arisland prater om starten av Oslonett og vurderinger ut fra et gründer-perspektriv.  Gisle Hannemyr.
8 Skumlesing.
Prosjektet ”Aktiv Hverdag” i Narvik Kommune
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
REKLAME.
Roman- og novelleanalyse
Reklame...om kreativitet (eller ikke) i reklamebransjen.
Eksamen i muntlig norsk
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
En beskrivelse av IKT i skolen Sett fra en lærers ståsted
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Filmtips Virkemidler.
Mandag 8. November Powerpoint..
Bilder og bildespråk 123norsk.com.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
UKE 2 1.TRINN MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG UKAS MÅL:
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
VURDERING Musikk trinn.
10 regler for å skrive for web
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Litterære virkemidler
MARKUS KG ► Markus KG har vært vennen min siden barnehagen. ► Vi lekte mye sammen hver dag. ► Etter barnehagen pleide jeg og være med han hjem og leke.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Sammensatte tekster ?.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Sammensatte tekster.
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
Om hellige skrifter.
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Filmanalyse.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Muntlig kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – hvordan du appellerer til mottakeren for å få fram ditt budskap og overbevise mottakeren. Greske.
Virkemidler i film  Mange vanlige enkeltbilder, og kjører dem fort etter hverandre.  Filmen har sitt eget språk,  sine egne ord.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
Filmtips Virkemidler. Bildeutsnitt:  Ultranær  nær  Halvtotal  Total.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Post 1 Sett deg ned ved et bord i kantina. Velg deg ut en tilfeldig person som sitter i kantina. Skriv noen setninger med personal synsvinkel, tredjepersonsforteller.
| Samansette tekstar.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Sett inn bilde av produktet her
| Samansette tekstar.
Enkel innføring i reklame
Sett inn bilde av produktet her
Muntlig framføring Hovedmål/periodemål:
Medfølelse Til dette temaet er noen av bildene ganske tøffe. Disse er samlet mot slutten. For de yngste elevene må en vurdere om det er lurt å hoppe over.
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 3: Film Kapittel 6 Læreplanmål
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Reklameanalyse av Baneservice https://www.youtube.com/watch?v=psN89djtM5M

Generelt Produkt: Det reklameres for baneservice, og at de trenger flere folk Deling: Reklamen er kun delt på internett, youtube Målgruppe: Folk som er/ønsker å være prosjektleder Varighet: 50 sekunder

Beskrivelse: I reklamen vises hverdagen og arbeidsoppgaver til arbeiderne deres Personlige ord dominerer helheten På slutten får man vite budskapet, men det er også tydelig gjennom hele filmen.

Formidling Muntlig tekst med personlig synsvinkel: Prosjektleder som forteller han trives, fordi de er flinke til å følge opp sine ansatte, og stor variasjon i prosjekter. Adm. som forteller om hvor dyktige de er, og at de er ledene innenfor det de driver med Og logoen til Baneservice Under videoen står det er nærmere utdypning av personlige egenskaper søkeren bør ha Ordvalg: Positive ord,

Musikk: Litt «tøff» bakgrunnsmusikk for å skape en positiv følelse Bakgrunnsmusikk, bakgrunnsstøy? Ikke spesielt kjent musikk

Andre virkemidler Kameravinkel: Frosk, normal, fugl. Kamerabevegelser: Rolige bevegelser for at det skal se strukturert ut Klipping: Rask klipping av arbeidet, for å få med mange forskjellige typer arbeid Vise arbeidet er inne ute

Budskap: Er at de er en ledene innen jernbane i Norge og de ønsker seg flere dyktige prosjektledere Virkemidler: Passer til målgruppa, fordi de har gjort reklamen kort og enkel, men samtidig det en trenger å vite. Min mening: kort og enkel, men savner litt mer bilder av hva dem gjør. Burde vært lenger.