…………….. klinikk, Dato og årstall
KVALITETSREVISJON En systematisk, uavhengig prosess med formål å bekrefte at praksis er i tråd med planlagt praksis, som bygger på myndighetskrav og interne krav (Den kan omfatte fagforhold eller/og system)
KVALITETSREVISJON Revisjonen gjennomføres som beskrevet i kvalitetssystemet. Revisjonen består av 5 deler: 1 Dokumentgjennomgang ( Av tilsendte dokumenter) 2 Intervjuer 3 Verifikasjon 4 Rapportskriving 5 Oppfølging av eventuelle funn
REVISJONSGRUPPE Revisjonsleder Medrevisor Fagrevisor
OMFANG ” Kravelementene i NS-ISO 9001”
EKSTERNE OG INTERNE KRAV NS ISO 9001 * Interne krav
ROLLER OPPDRAGSGIVER: REVIDERT PART: Organisasjon eller person som ber om en revisjon NS-ISO 19011: 2002 Eks. Klinikkleder, klinikk, Levanger REVIDERT PART: Organisasjon som blir revidert NS-ISO 19011: 2002 Eks. Klinikk/avdeling
ROLLER (KVALITETS)REVISOR: REVISJONSLEDER: Person som har kompetanse til å utføre en revisjon NS-ISO 19011: 2002 REVISJONSLEDER: Revisor som er utpekt til å lede en kvalitetsrevisjon NS-ISO 10011-1: 1,92
REVISJONSFUNN Resultatet fra bedømmelsen av innsamlede revisjonsbevis mot revisjonskriterier NS-ISO 19011:2002 Revisjonsfunn kan indikere enten overensstemmelse med, eller avvik i forhold til revisjonskriterier, eller muligheter for forbedringer NS-ISO 19011:2002
AVVIK Mangel på oppfyllelse av et krav NS-ISO 9000: 2000
HOVEDFASER I REVISJON Initiativ Forberedelse Revisjonsbesøk Rapportering Korrigerende tiltak
MØTEPLAN Eks. Tirsdag 20. november 08.00 – 08.30 Åpningsmøte 08.35 – 09.05 09.10 – 09.40 09.45 – 10.15 10.20 – 11.00 Verifikasjon 11.00 – 11.30 Lunsj 11.30 – 14.30 Forberedelse av sluttmøte 14.30 – 15.00 Sluttmøte