Odda Barneskule 08.30 - 09.30 Samtale med studentane 09.30 – 13.00 Undervisning 13.00 – 14.00 Samtale med studentane med hovudvekt på ”case”

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fag / tema Musikk, samfunnsfag og norsk Trinn 2.trinn
Advertisements

Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
Pilotprosjektet så langt
FDV Nord-Østerdal vgs. • Sosial tilhørighet med felles måltider og mye samarbeid i grupper • Arbeidspraksis, utplassering en eller flere dager pr uke.
Fremmedspråk nivå III Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse Gro.
Nasjonale prøver i lesing og leseopplæring
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Lysbilder til samarbeidsmøtet
Den autentiske læringsdialogen
Undervisning - forkynnelse
Skriving som kommunikasjon
PBL nr.1 Gruppe 16 Ida, Torhild, Lars Wilhelm og Eivind.
Et eksempel Fra Kristiansand Katedralskole-Gimle Matematikk
Den flerkulturelle skolen
Skolen i digital utvikling. PC-ordning fylkes-pc eller privat pc.
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
FOS-Forum for oppvekst i Sunnhordland. Velkommen til samling Barn og unge med store psykiske problem/åtferdsvanskar- Oppfølging av konferansen i Hgsd.
Programmering i ActionScript - hva er det, og hvordan undervise?
UTDANNINGSVALG.
FOU prosjekt ved Sjøkrigsskolen
Momenter til planlegging Nileseren. Gratis klassesett av aviser i inntil ni selvvalgte uker. Lesetrening dagsaktuell undervisning.
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Gutter og jenter i klasserommet, erfaringer fra praksis.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
Praksissamling for fjerde semester praksis på Lektorprogrammet.
”Anders og tyskerne” Denne teksta er skrive av ein gut i 5. klasse etter ein time der ein historikar frå HiØ har fortalt om ei dramatisk hending i bygda.
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Ny Stortingsmelding om ungdomstrinnet. Departementet vil innføre valgfag:  Det innføres valgfag på ungdomstrinnet fra høsten  8. trinn får 1,5.
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
Bakgrunn hadde vi et møte skoler med IKT-servicefag i Vestfold, Buskerud og Telemark Ingen lager Læremidler for IKT-servicefag VG2 Arena-IKT beslutter.
Dagens tema: roller og tilganger i ePhorte
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Tankekart og læringstrategi
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Datakortet Hvorfor et forskningsprosjekt? Internett-kurs avdekket et stort opplæringsbehov. Annen undervisning, opplæring og sertifisering baseres på.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Norane skule Tirsdag Fellesøkt med utgangspunkt i kopihefte Aldersblanding klasse 2 skuletimar Måndag Gruppesamtalar – ein skuletime.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Oppsummering Leikanger barneskule Rotasjon mellom grupper Storgruppe Oppsummering 10 elevar 30 min Gruppe BGruppe C.
Leksjon 02 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 2.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Microsoft Office/Open Office Tilsette ved ALI/HSF har berre erfaring i bruk av Microsoft Office Utfordring å møta skular som brukar OpenOffice.
Rekneark på Brakanes skule – Jon Henjum
Leksjon 03 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 3.
Reinsing av vatn på Leikanger. Om oss. Me er fire elevar i 10a på Leikanger Ungdomsskule. Gruppa består av Halvard, Amalie, Hans Christer og Astrid. Me.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
FYR i Akershus -fjerde skoleringsdag- 29.april 2015 Anne Berge, utviklingsleder Elisabeth Kjøle, knutepunktlærer matematikk Arbeidsgruppa ved Vestby videregående.
SFO-tilbodet ved Florø barneskole
Professor Guttorm Sindre Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap Programmering i Python.
Velkommen til kurs Utdanningsforbundet Sogn og Fjordane
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettere Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Status 3 LUT klasser  Lut1 Lut1  Lut2 Lut2  Lut3 Lut3 Nye LUT praksisskoler  Teigar  Borgheim  Hof.
Foreldremøte 10.klasse 21/ Lena eller Martin har ansvar for referat.
Betre læringsresultat vår 2014
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Undervisning (PKU) i infeksjonsmedisin ved UiT (ny studiemodell)
Bredden av studentene Knut Mørken Ingrid Sand
OBSERVASJON av tolærertimer
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Odda Barneskule Samtale med studentane – Undervisning – Samtale med studentane med hovudvekt på ”case”

Studentane

Utfordringa Å undervisa elevar på barnesteget når alle tidlegare erfaringar i Excel var henta frå ungdomssteget

Struktur Om lag 12 elevar for kvar gruppe To timar pr gruppe Læremiddel 4 studentar 1 faglærar 6. klasse Gruppe A GRAFIKK GENERELT Gruppe B GENERELT GRAFIKK

Fagstoff Stolpediagram Sektordiagram Format Reknearkmodellar Dei fire komande lysbileta viser døme på ein teknikk som elevane skulle læra

Det vidare arbeidet Tilsvarande opplegg i ”Tekst på skjerm” Gudny Skaar og Jane Karin Kvarsvik får ansvar for praksis for gruppa