Pedagogikkprosjekt Cato, Doris, Randi, Nils og Ingebjørg.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
PRESENTASJON FOR NUMEDAL VGS OPPSTART HØST 2012 TEMA: MIGRASJON PROSJEK TITTEL: TRAVELOGUES COMENIUS MULTILATERAL SCHOOL PARTNERSHIPS Comenius prosjekt.
Advertisements

Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Månedsevaluering november 2011
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
PROSJEKTARBEID I LÆRERUTDANNING, VIDEREGÅENDE OG I GRUNNSKOLEN
VANN LOKALT OG GLOBALT.
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
WRITE AN OPERA.
Hvordan gjøre en god eksamen?
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
”Observasjonsverktøy” på klasseledelse.
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Vitensenteret i Trondheim
Kulturhistorisk perspektiv
Forarbeid til: ”Hvilket studieprogram skal jeg søke på?” Skoleåret
PBL nr.1 Gruppe 16 Ida, Torhild, Lars Wilhelm og Eivind.
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
I FOKUS En bok om observasjonsarbeid i skolen
Orerønningen ungdomsskole.. Hva sier så L97s generelle de, om DET MENINGSSØKENDE MENNESKE, i forhold til fagplanen i Kunst og Håndverk?
MULTIMEDIE DIDAKTIK OG LÆRING Ann Merete Havn Rindalsholt Dag Ivar Mortensen Aina Langdalen Bjøntegaard.
Naturfag i sommerferien?
Tysktilbudet ved HVO Fra et tradisjonelt grunnfag innen humanoria
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
Månedsevaluering Januar 2012 Barna utfolder seg i snøen, er kreative og skaper. (Kunst, kultur og kreativitet) Gjennom dramatisering av Eventyr ute tar.
Didaktiske analysekategorier
Work shop mars 08 ide utvikling
Estetisk læreprosesser
HAMAR NATURSKOLE EN KOMMUNAL NATURSKOLE OG EN DEL AV GRUNNSKOLEN I HAMAR NATUR – MILJØ – FRILUFTSLIV 6500 ELEVER PR ÅR = 300 SKOLEKLASSER/- GRUPPER 1.
UTDANNING MODUL 2 A - Grunnskolen 1. – 10. klasse
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Kunst og håndverk Maleri.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn
Oppsummerende kommentarer til Masterskolen Dag Wiese Schartum.
Delta i dialogen om TEORETISERING I SKOLEN. TEORETISERING I SKOLEN! Pisasjokket ”Lekeskolen” Tiltak: –K06 –Teoretisering av alle fag i skolen Fokus på.
Velkommen til foreldremøte!
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Didaktikk knyttet til arbeidet i Besøkssenteret vår 2008 Tilpasset opplæring Elevaktiv undervisning LK06 – kompetansemål og de fem grunnleggende ferdighetene.
Kunsten å overrumple seg selv Improvisasjonens overskridende natur.
Dramafaglig prosjektarbeid
Estetisk kompetanse og skapende virksomhet
Ny barnehage – ny førskolelærerrolle?
HVA ER DIDAKTIKK Didaktikk som teori om planlegging av undervisning
TERMIN: 2011-HØST ORD EMNEKODE: UG1PEL15110 KANDIDAT NR DATO: 13/12-11 PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP EKSAMEN.
Kunst og håndverk 10. trinn
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret PRODUKT DESIGN.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
Om å skrive oppgaver I Om prospekt og prosjektuvikling.
Kunst og Håndverk 9-Trinn Skoleåret Oppgaven: Lage et Graffiti arbeid (en piece) Lag et Graffiti (A3) arbeid (piece) av et motiv i tekstform.
Utsagn om språklæring Det er viktig å skape positiv forventning hos elevene. Vi lærer best når vi har det morsomt Hjernen vår har en ubegrenset evne til.
NY VRI Nina og Ingvild.
Arbeidet med prosjektskissen
Våre familier Skoleåret 2017/2018 Framtid - Samspill - Skaperglede.
Rammer for presentasjon av FoU -arbeid
Mappeoppgave 4 i pedagogikk
Foreldremøte 10a Diverse informasjon om året.
Av: Marius, Einar, Anna, Elias og Emeli
Av: Marius, Einar, Anna, Elias og Emeli
OBSERVASJON av tolærertimer
MARS I februar har vi startet opp med en time i gymsalen for 3 og 4 åringene. Dette er noe vi opplever at barna synes er veldig kjekt og vi ser at barna.
Valgfag Bjørnsletta Foreldremøte 8.trinn.
Fokus på matematikk Skien kommune hadde i årene frem til 2013 svake resultater i matematikk Kommunene satte derfor i gang en felles satsing for å løfte.
Valgfaget design og redesign
Utskrift av presentasjonen:

Pedagogikkprosjekt Cato, Doris, Randi, Nils og Ingebjørg

Problemstilling- Doris  Hvordan vektlegger polen kreativ utvikling i musikkundervisningen?  Tema: Musikkundervisning i Polen  Hvordan vektlegger polen kreativ utvikling i musikkundervisningen?  Tema: Musikkundervisning i Polen

Begrunnelse for valg av problemstilling.- Doris  Å Skape og utvikle seg intellektuelt  Musikk: et felles fag  Tur til Polen - mulighet for å observere  Lære noe av didaktikken  Kommunistisk og demokratisk  Å Skape og utvikle seg intellektuelt  Musikk: et felles fag  Tur til Polen - mulighet for å observere  Lære noe av didaktikken  Kommunistisk og demokratisk

Planene før turen...- Inja  Hvordan vektlegger Norge og Polen kreativ utvikling i musikk/K&H- undervisningen.  Både musikk og kunst & håndverk  Sammenligning mellom Norge og Polen  Hvordan vektlegger Norge og Polen kreativ utvikling i musikk/K&H- undervisningen.  Både musikk og kunst & håndverk  Sammenligning mellom Norge og Polen

Så synger vi litt Nils

Klappelek fra Polen- Nils

Analyse av musikktimen- Cato

Diamanten- Doris

Lytting i timen- Nils

Jada goscie- Inja

Kreativ utvikling i timen- randi

Intervju og observasjon- Randi

Kreativitet- Inja  Creare = å skape noe  Fantasi er evnen til å fremkalle assosiasjoner og indre bilder  Utradisjonelt eller ukonvensjonell  Alle i besittelse av kreativitet  Creare = å skape noe  Fantasi er evnen til å fremkalle assosiasjoner og indre bilder  Utradisjonelt eller ukonvensjonell  Alle i besittelse av kreativitet

Kreativ utvikling- Cato

Prosess og produkt- orientert- Randi

Sammendrag- Randi

Litteraturliste  Haabesland, Vavik. Kunst og håndverk - hva og hvorfor (2000).