Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Evaluering av oktober på blå
Advertisements

Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Turdag Mandag 26.August gikk til Askedalen/ Idrettsplasssen Vi hadde en helt topp tur til Askedalen/ Idrettsplassen Vi hadde med fotballer på banen, men.
Månedsevaluering november 2011
Språk, Tekst og Kommunikasjon
Rolighetsmoen barnehage
Oversikt over rammeplanene Ulikheter
Ny rammeplan for barnehagen
Religion, etikk, filosofi: Ny Rammeplan for barnehagen
Konferanse om ny rammeplan for barnehagen Loen 24. mars 2006
KALENDERUTGAVE 2012/2013 SOLGLØTT ELVETUN BARNEHAGE Elvetun barnehage
FRA MÅLSTYRING TIL PROFESJONELT ANSVAR
Månedsevaluering januar Denne måneden har vi feiret Edis 3 år, Emma 5 år og Evan 5år. Vi har også lekt masse ute i den etterlengta snøen. Ellers holder.
Evaluering av november på Blå avdeling:
OPERAPROSJEKTET -en presentasjon. OPPRINNELSEN Begynnelsen av 80 – tallet, New York Utviklet seg videre til The Royal Opera House i London Kurs for lærere.
OPERAPROSJEKTET. Den pedagogiske lederrollen Hvordan operaprosjektet kan påvirke den Må ta ansvar og kunne deligere ansvar Gruppeprosesser og samarbeid.
Tanker om barnehagens læringsmiljø
"God bagasje på livets reise."
Ue.no Våre familier FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
DE SYV FAGOMRÅDENE I RAMMEPLANEN
Kultur- og konstruksjonssti Om fag og praksis i barnehagelærarutdanning og barnehage BLU, 1. år, STM 2015.
:58 Ullensaker1 Svarlogg.
Tilbakeblikk fra desember på Rød. Natur, miljø og teknikk Barna har fått erfare hvordan teknikk kan brukes i leken.
Rammeplan for barnehagen. Nytt på nytt eller noko heilt anna? Loen mars 2006.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Barnehagene i vår tid Oppdrag En ”annen” barnehage og en annen tid? Horten Turid Thorsby Jansen.
Førskule - rammeplan Volda1 Ny rammeplan for barnehagen Følgjer for norskfaget i eksisterande utdanning.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Barns læring og medvirkning i det fysiske miljø
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Konferanse om kunnskapsløftet og ny rammeplan for barnehagen Loen, 23.og 24. mars 2006 Tverrfagleg drøfting.
Førskolelærerutdanning tverrfaglig og temabasert modell
Rammeplanen i barnehagene i Re og Hof! Etterutdanningsprogram.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Kulturstien Om fag og praksis i førskulelærarutdanning og barnehage.
Ny rammeplan for barnehagen. Konsekvensar for KRL-faget i førskulelærarutdanninga.
Rom og form -hva er geometri for de minste barna? F1A+B 5.sept 2008
Kva gjer me i barnehagen? Litt om dei grunnleggande begrepa me jobbar utifrå:
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2014.
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
PROGRESJONSPLANER FOR DE ULIKE FAGOMRÅDENE TIØRINGEN BARNEHAGE SAMMEN OM EN GOD BARNDOM!
VEL MØTT TIL NYTT BARNEHAGEÅR Introduksjon med styrer Sonja Iversen Gjennomgang av planer og satsingsområder HMS Foreldreutvalget og Samarbeidsutvalget.
AKTIVITETSPLAN HÅBAFJELL IDRETTSBARNEHAGE 2015/16
TLF: –
GRUNNKOMPETANSE FOR ASSISTENTER I BARNEHAGE 2015 / 2016 Assistenter i kommunale og private barnehager i Harstad –Assistenter fra Kvæfjord, Skånland, Ibestad.
FORELDREMØTE Fugleredet Sept. ‘13 i. Fugleprosjekt vår/sommer.
Emnebeskrivelse Matematikk spiller en stor rolle i moderne samfunnsliv. Kunnskaper i matematikk er ofte avgjørende for yrkesvalg og senere karriere.
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Velkommen til foreldremøte i Holvik barnehage i Grendahuset i Vågsvåg høsten 2015.
Former – mer enn bare navn Todimensjonale former i barnehagen Line I. Rønning Føsker F2C 21.januar 2009.
Dmmh.no Ledelse av personalets læring og barns læring – TO SIDER AV SAMME SAK? Kari Hoås Moen
UKE 38 – 41: SKOGUKA,BRANNVERN. PERIODEPLAN FOR LEKESTUA UKE 38 – 41: HØST, SKOGUKA,BRANNVERN. Mål for perioden: Barna skal få kjennskap til barnehagens.
Periodeplan for Minsten Uke Skoguke, brannvernuke. Periodeplan for Minsten Uke HØST; Skoguke, brannvernuke. Mål for perioden: Barna skal.
Barnehagens innhold skal være allsidig og variert, og utformes slik at hvert enkelt barn får opplevelser og erfaringer som støtte for sin utvikling av.
Sluttevaluering De syv
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Introduksjon med styrer Sonja Iversen
Periodeplan for Sommerly Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Periodeplan for SOMMERLY Uke Høst, Skoguke og brannvern .
Periodeplan for Minsten Uke Sansing, fysisk aktivitet og karneval
Årshjul rødbasen
Ny Rammeplan – ny praksis?
PROGRESJONSPLAN 1-3 ÅR NÆRMILJØ OG SAMFUNN ANTALL, ROM OG FORM
Hva er karnevel for oss i Sommerly?
Periodeplan for Sommerly Uke Skoguke, påske og våren.
Foreldremøte Odderøya barnehage
Utskrift av presentasjonen:

Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Kva konsekvensar får den nye rammeplanen for barnehagen for matematikkfaget i førskulelærarutdanninga? Innhald Organisering og undervisning

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan Matematikkfaget er blitt meir synleg i den nye rammeplanen i og med oppretting av eige fagområde for ”Antall, rom og form”. I Q-0903 (Rammeplanen frå 1995) fann ein matematikk som eit lite avsnitt i kapitlet ”Natur, miljø og teknikk”.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan I Q-0903 var det ei målformulering i kapitlet om Natur, miljø og teknikk som gjekk direkte på matematikk: Utvikler forståelse for tall og mengder I tillegg var formuleringa: Lærer å iaktta, eksperimentere, systematisere og trekke slutninger i høgste grad også relevant for matematikk. Denne formuleringa finn ein under Natur, miljø og teknikk også i den nye planen.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan I den nye planen finn ein følgjande fem målformuleringar under fagområdet ”Antall, rom og form”:

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan Gjennom arbeid med antall, rom og form skal barnehagen bidra til at barna opplever glede over å utforske og leke med tall og former tilegner seg gode og anvendbare matematiske begreper erfarer, utforsker og leker med form og mønster erfarer ulike typer størrelser, former og mål gjennom å sortere og sammenligne erfarer plassering og orientering og på den måten utvikler sine evner til lokalisering

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan I Q-0903 fann ein følgjande formulering: For å utvikle barnas matematiske erfaringer kan barnehagen arbeide innenfor fem store områder: form mønster og likheter mål og vekt (sammenligninger) rom og posisjon Tallbegreper I teksten vart det gitt konkrete døme på korleis ein kunne arbeide innanfor desse områda.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan I den nye planen er dei fem måla formulert som prosessmål. I tillegg er det lista opp åtte punkt for korleis personalet må arbeide, gjennom følgjande formulering: ”For å arbeide i retning av disse målene må personalet…” Blant desse åtte punkta vil eg framheve følgjande fire som spesielt gledelege:

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan Styrke barnas nysgjerrighet, matematikkglede og lyst til å utforske matematiske sammenhenger Være lyttende og oppmerksomme i forhold til den matematikken barnet uttrykker gjennom lek, samtaler og hverdagsaktiviteter Støtte barnets matematiske utvikling med utgangspunkt i barnets interesser og uttrykksformer Være bevisst egen begrepsbruk om matematiske fenomener

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan. Konklusjon: For matematikkfaget sitt vedkomande er forskjellane mellom dei to rammeplanane størst på det ytre, organisatoriske planet. Det faktiske innhaldet er, slik eg ser det, i stor grad det same.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan. Konklusjon: Fleire og tydlegare mål, i tillegg til konkrete retningslinjer for korleis personalet skal arbeide for å nå desse måla, vil vonleg gjere det både lettare og meir forpliktande for personalet i barnehagane å arbeide med matematikkfaget.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Samanlikning av gamal og ny rammeplan. Konklusjon: ”Fagsynet” i den nye rammeplanen harmonerer godt med det fagsynet eg har prøvd å legge grunnlag for at studentane skal utvikle, så lenge matematikkfaget har vore i førskulelærarutdanninga. Følgjeleg medfører den nye rammeplanen for barnehagen ingen store endringar i arbeidet med matematikk i førskulelærarutdanninga ved HVO.

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Grunnlag for tverrfagleg arbeid Det er ikkje berre under fagområdet ”Antall, rom og form” ein finn målformuleringar som er aktuelle for matematikkfaget. Under kvart av dei andre fagområda finn ein minst ei målformulering som også er relevant for matematikkfaget. Som døme kan eg nemne:

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Grunnlag for tverrfagleg arbeid 3.1 Kommunikasjon, språk og tekst Videreutvikler sin begrepsforståelse og bruker et variert ordforråd Lytter til lyder og rytme i språket og blir fortrolige med symboler som tallsiffer og bokstaver 3.2 Kropp, bevegelse og helse Videreutvikler sin kroppsbeherskelse, grovmotorikk og finmotorikk, rytme og motoriske følsomhet

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Grunnlag for tverrfagleg arbeid 3.3 Kunst, kultur og kreativitet Tar i bruk fantasi, kreativ tenkning og skaperglede 3.4 Natur, miljø og teknikk Lærer å iaktta, undre seg, eksperimentere, systematisere, beskrive og samtale om fenomener i den fysiske verdenen 3.5 Etikk, religion og filosofi Erfarer at grunnleggende spørsmål er vesentlige, ved at det gis anledning og ro til undring og tenkning, samtaler og fortellinger

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Grunnlag for tverrfagleg arbeid 3.6 Nærmiljø og samfunn Erfarer at alle mennesker, uansett alder og forutsetninger, inngår i og bidrar til barnehagens fellesskap Blir kjent med og deltar i samfunnet gjennom opplevelser og erfaringer i nærmiljøet

Loen 24. mars 2006Leif Bjørn Skorpen, Høgskulen i Volda Grunnlag for tverrfagleg arbeid Som me har sett kan ein finne målformuleringar som også er interessante for matematikkfaget innanfor kvart av dei andre fagområda. (Tilsvarande formuleringar fann ein også i Q-0903.)Temaarbeid, tverrfagleg og fleirfagleg arbeid er naturlege arbeidsformer i barnehagen. Grunnlaget for slike arbeidsformer er også tilstades i førskulelærarutdanninga.