Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokpresentasjon Stavanger
Advertisements

Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Teknologi i klasserommet
Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Kartleggingsmateriell: Språkkompetanse i grunnleggende norsk
De dårige følelsene. Veiene ut..
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Lov om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa = opplæringslova
Vurdering av nettstedet ”Paper online” Et midt på treet greit nettsted om resirkulering av papir!
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
4ªsesión 7 y 8 de abril 2011 Formación continua Proyecto piloto Español como lengua extranjera en la escuela primaria 4. samling Forsøk med fremmedspråk.
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Kapittel 9: Utdanning i Norge
Prosjekt: Presentasjon Av Elin Blikra
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Vurdering i utforskende arbeidsmåter
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
STASJONSUNDERVISNING
Hvordan vi jobber på Bestum skole.
Hva er Fronter.
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
Detopplæringsspillet «det beste opplæringsspillet jeg har brukt» « spillet var instruktivt, lett å forstå» Spill: «Barnesoldater». Om Joseph Kony/LRA/Uganda.
Sammensatte tekster.
Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere
Forside/oversikt Fag / tema Matematikk Trinn 1 & 2. trinn
Foreldremøte 10.trinn ”Åpen skole”
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
FYR ved Skedsmo vgs - Knutepunktskole
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Åskollen skole Drammen
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
SKRIVERAMMER SOM METODE I FREMMEDSPRÅK- UNDERVISNINGEN
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Av Dan Christian og Stein Jørgen
VURDERING Matematikk 7. trinn.
VURDERING Musikk trinn.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
Vurdering for læring.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Hva er Fagbrev på jobb? Spredningssamling Prosjektleder Annikken Kjær Haraldsen.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
Velkommen til Spydeberg ungdomsskole. Lov om grunnskolen Grunnskolen skal i forståing og samarbeid med heimen hjelpe til med å gje elevane ….god allmenkunnskap.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Sørum kommune Prosjekt økt lærertetthet over 4 år
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Lesing og lesestrategier
Samarbeid…! Velge grupper. Gode venner. Lærte av hverandre. Hyggelig sammen. Lettere å samarbeide på data. Bedre kjent med hverandre på fritiden. Vi diskuterte.
TPO, mappemetodikk og grunnleggende ferdigheter Rakel.K.R.Næss Anne-Beathe Mortensen-Buan.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
NY VRI Nina og Ingvild.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Nasjonale prøver Sandved skole
Etterarbeid Balkongen
Revidert læreplan i engelsk
Som ble fylt med programmering
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Utskrift av presentasjonen:

Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger. Alle til topps – små avstikkere for enkelte elever – lærervansker, fremmedspråklig, oppmerksomhetsvansker, skoleflinke, usikre/passive Læringssti aktiviserte alle, fokus på eget arbeid og alle fullførte læringsstien! - læringseffekten Mestringsfølelse

Undervisningsplan Kompetansemål i engelsk etter 7. trinn: Språklæring: Bruke digitale og andre hjelpemidler i egen språklæring Tre av de fem ”Språkferdighetene” Solvang skoles IKT-plan Vurdering

Hva er en læringssti i Fronter? En læringssti er sider som er satt i et system hvor elevene skal følge en sti med presentasjonssider med ulike arbeidsoppgaver. Presentasjonssidene kan inneholde lenker, nettoppgaver, lydfiler, prøver, avstemming, bilder, videosnutter og tekst. (Her kan photostoryen komme. Og så kan vi si litt mer om hva en læringssti er)

Læringssti med forgreininger

Stikkord på smartboard Introduksjonsvideo til tema. Youtube fra Dublin.

Læringsmål

Lytte til engelsk tekst

Prøver

Avstemming

Spørreundersøkelse i klasse 5A

Spørreundersøkelse i klasse 5A

Hvordan syns du det var å arbeide med læringssti? Elevene svarte: Det var gøy fordi vi lærte så mye og vi forsto alt. Det var veldig lærerikt og spennende. Det var veldig gøy fordi det var litt lettere. Jeg lærte noe av det, og vi måtte gå tilbake hvis vi gjorde feil. Det var gøy fordi det var som en test på Internet med en gøyal premie!

Læringssti er et godt digitalt verktøy for læring Individuelt og selvstendig arbeid Tilpasset opplæring Forarbeid/etterarbeid Vurdering Gjenbruk (mal) Varierte arbeidsoppgaver Læringseffekt Styrt læringsløp Læringseffekt: ALLE måtte lese, lytte, skrive, svare på spørsmål. Grammatikkøvelser fra nettsted. Innholdsforståelsen ble sjekket både på flervalgsprøven og av svar på spørsmål til teksten ved innlesing av lydfil. Gjenbruk: Deles med andre lærere. Malen kan brukes om igjen til neste kap. Bra fordi læringsstien er forutsigbar og kjent for elevene. Arbeidsbesparende. Styrt – læreren har bestemt strukturen på læringsløpet, elevene må forholde seg til oppgavene som læreren har planlagt.