Kandidatundersøkelsen UiO 2014 Resultater for masterprogrammene ved MN Yvonne Halle.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Studentutveksling ved UiA Info til studentambassadørene.
Advertisements

Samling Opplæringskontor 12. Desember 2012
NRØA møte Oslo november 2008 Mona Majgaard / Theo Schewe Kandidatundersøkelser NRØA.
Humaniora og næringsutvikling Dekan Kathrine Skretting Det humanistiske fakultet NTNU.
INNHOLDSFORTEGNELSE ‣ 1 – Nasjonalt Fagskoleråd ‣ 2 – Om fagskolen ‣ 3 – Om fagskolen ‣ 4 – NOKUT ‣ 5 – NIFUs Kandidatundersøkelse 2012 ‣ 6 – NIFUs Kandidatundersøkelse.
Maritim profesjonsutdanning Forslag til ny nasjonal struktur for maritim offisersutdanning Innstilling fra arbeidsgruppe nedsatt av MARUT Arbeidsgruppens.
NIFU STEP studier av innovasjon, forskning og utdanning Veksten i høyere utdanning. Styrt av arbeidslivets behov eller individenes preferanser?
Karrieresenteret ved Universitetet i Agder
Kartlegging av smidig team i Norge Yngve Lindsjørn –Forsker ved Institutt for Informatikk, UiO
Sykepleierutdanning - Bachelor - 3 år
Hva kan innovasjon bety for HF- studenten? Johan Tunestam.
NHHs internasjonale virksomhet - smaken av suksess? 19. oktober 2009 Miniseminar om Internasjonalisering, UiS Nina Gry Stein.
Lærerutdanning ved Universitetet i Agder
NFU arbeider for at: Flere personer med utviklingshemming kan få arbeid i ordinære bedrifter VTA bedriftene fortsatt skal gi et godt tilbud til.
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
Får jeg jobb da? Karrieresenteret. 2 MÅL: styrke deg i overgangen fra studier til jobb.
Oppfølging av studenter på HF NIFU-rapport om HFs tiltak mot frafall 4. februar 2015 Seksjonssjef Gro Enerstvedt Smenes og rådgiver Christine Klem.
MNs mål er å bli et av Europas mest attraktive steder for forskning og utdanning innen matematikk, naturvitenskap og teknologi.
Læringsmål for PECOS Prosessen og innholdet Anne Julie Semb Programleder PECOS.
UiO Realfag Morten Dæhlen, dekan. InformatikkMatematikk Astro- fysikk Fysikk Biofag GeofagKjemiFarmasi Livsvitenskap Jord og rom Materialer og energi.
Studiekomiteen 26. september Kandidatundersøkelsen 2014.
Studiebarometeret Ny nasjonal undersøkelse om opplevd studiekvalitet Studiekomiteen
Hva blir jeg – uten en profesjonsutdanning? Erna Synnøve Kjensjord, Karrieresenteret 11.mars 2015.
Status 3+2 prosess farmasi
Møte i NFE-HS Tor Rynning Torp
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
FFF-møte Kandidatundersøkelsen Hva måler vi? Arbeidsmarkedstilpasning Nåværende stilling (ansettelsesforhold, stillingsandel, sektor, bransje,
Høgskolen i Lillehammer i et 20-års perspektiv 2000 –
Solveig Kristensen, Studiedekan
MN-fakultetets planer for internasjonalisering 2012 Seminar
NHOs kompetansebarometer 2015 Regionale tall fra 2. undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter Kristoffer Rørstad Espen Solberg Tilleggsleveranse.
NHOs kompetansebarometer 2016 Hovedresultater fra 3. undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter NIFUs prosjektgruppe Espen Solberg Kristoffer.
VELKOMMEN TIL DET MEDISINSKE FAKULTET Karen Oldervik Golmen Rådgiver i studieseksjonen.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2004 Hovedresultater.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2003 Hovedresultater.
NHOs kompetansebarometer 2016 Regionale tall fra 3. undersøkelse om kompetansebehov blant NHOs medlemsbedrifter Pål Børing Espen Solberg Tilleggsleveranse.
1 Kvalifikasjonsrammeverk og terminologi Universitetenes felles samrådsseminar om implementering av kvalifikasjonsrammeverket NTNU 16. juni 2009 Eirik.
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Karriereundersøkelse TØH Kull uteksaminert i 2002 Hovedresultater.
Hvordan vi jobber med innovasjon ved MN Gunnar Dick.
Tradisjonelle arbeidsgivere eller svak relevans i utdanningene? Hvorfor sliter realistene mer enn ingeniørene på arbeidsmarkedet? Liv Anne Støren Frokostseminar.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG. Kvalitetsrapport HiST Utdanningsutvalget Kjerstin Tobiassen.
Rådgiverdagen 2011 ”Samfunnsvitere i arbeidslivet” Foredrag ved arbeidslivskoordinator Hedvig Bergem.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Internasjonalisering og arbeidslivet – selvutvikling eller karriereutvikling? Kim Orlin Kantardjiev Leder Norsk studentorganisasjon.
Kandidatundersøkelsen 2013  Undersøkelsen ble sendt til kandidater som avla en grad ved NTNU i perioden 2009 –2012, og som hadde en registrert post- og/eller.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Kartlegging/Observasjon/ Vurdering /Tester
Kvalifikasjonsrammeverket
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Utdanning som sprenger grenser
KOMPETANSETILGANG I REGIONALE ARBEIDSMARKEDER
Overordnet strategi SV-fakultetet
Arbeid med Handlingsplan for undervisning ved UiS
Are Solli og Kristian Ilner
SUS 6/18 Strategiske utviklingsmål
Studieutvalget 19. oktober 2016 Lars Helliksen og Inger Langeggen
Utdannings- og doktorgradsdata til DBH
Hvordan jobber FBA med internasjonalisering?
Utdanningskvalitet ved Nord universitet
MN-fakultetets planer for internasjonalisering 2012
Samarbeid UiO og UNIS Solveig Kristensen, Prodekan
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
Kandidatundersøkelsen 2018
Ny episode av gjennomføring og frafall
Avdeling for utdanning seniorrådgiver Hege Skarsfjord
Morten Aase Løver LOS/AF/SKS
Studiebarometeret 2019 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Utskrift av presentasjonen:

Kandidatundersøkelsen UiO 2014 Resultater for masterprogrammene ved MN Yvonne Halle

Formål UiO: – Økt kunnskap og jevnlig kartlegging av hvordan studentene faktisk etablerer seg i arbeidslivet er viktig for at UiO skal kunne utforme strategier som styrker kandidatenes attraktivitet på arbeidsmarkedet Fakultet/institutt/program: – Videre tilpasning og utvikling av studietilbudet – Å utvikle strategier for å styrke kandidatenes posisjon på arbeidsmarkedet – Utforming av tiltak for å rekruttere nye studenter Studenter, søkere og kandidater – Presis informasjon om sammenhenger mellom utdanning og muligheter på arbeidsmarkedet

Utplukk Bachelor-, master- kandidater og Ph.d.-kandidater Uteksaminert vår 2011 – høst 2013 Unntak: Bachelorkandidater som har fortsatt med master på UiO Masterkandidater som har fortsatt med ph.d. på UiO

Rapporter Hovedrapport for UiO MN-rapport Instituttrapporter Programrapporter MN-ph.d.-rapport Rådata Liste med personer som har samtykket i å være med på kvalitative undersøkelser, alumni-arrangementer, hvilken bedrift de er ansatt MN-master-rapport MN-master-rapport uten Ifi og farmasi

MN-etterarbeid Hvordan kan vi bruke resultatene videre i et InterAct-perspektiv? Masterkandidatene

Fokus for vårt arbeid Del A: Nåværende stilling Del B: Kartlegging av jobbmuligheter Del C: Jobbsøk Del D: Første jobb Del E: Vurdering av egen utdanning Del F: Sammenheng mellom utdanning og jobb Del G: Arbeidserfaring, frivillighet og utenlandsopphold Del J: Læringsmiljø. Del K: Utdanningen alt i alt/tilfredshet med UiO

Del A: Nåværende stilling

Del E: Analyse, problemløsning og nyvinning

Del E: Kommunikasjon og formidling

Del E: Profesjon- og spesialistkompetanse

Del E: Samarbeid, ledelse og selvstendighet

Resultater fra flere deler Del F: Sammenheng mellom utdanning og jobb Del G: Arbeidserfaring, frivillighet og utenlandsopphold Del J: Læringsmiljø. Del K: Utdanningen alt i alt/tilfredshet med UiO

Sammenligning av resultater med andre undersøkelser Arbeidsgiverundersøkelsen UiO 2010 Kandidatundersøkelsen UiO 2008 NIFUs halvtårsundersøkelser 2013 og 2011 Studiebarometeret i 2014 og 2013 Alle undersøkelsene viser betydningen av å fokusere på profesjonell kompetanse og resultatene sammenfaller i stor grad med resultatene fra Del E over.