Tema Vg1, kap 4.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Advertisements

Kpt. 5 og 6.
Månedsevaluering november 2011
1 Tema Vg1, kap 2.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Analyser en sakprosatekst
Ny rammeplan for barnehagen
Henrik Ibsen Norsk verdensberømt forfatter
Kpt. 2 «Handling og tilstand»
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
BUKKANE BRUSE PÅ BADELAND
NAM-møte 2014 Bodil Østerås, arkeolog og fagansvarleg ved Stiklestad nasjonale kultursenter avdeling Egge Museum.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Musikkfa get Korleis blir innhaldet, organiseringa og undervisninga no, då?
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Vanlege nynorskfeil.
Frå eitt medium til eit anna
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Teater for barn II Hege Hansson F2C høst 2008.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
Mikkel, Knut, Kari Mette, Anne Lise & Guro
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
Hvem er jeg? 1.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Munnleg og skriftleg.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Problemløsning.
Kurs for valfunksjonærar Kyrkjevalet Innhald Velkomen til kurs! Nytt ved kyrkjevalet i 2015 Kursmateriell: Valhandbok Røysting på valtinget  Utstyr.
Nynorskkurs - Substantiv.
Teksttyper vs. sjangre Hvordan oppleves endringen til teksttyper i klasserommet? Konsekvenser for lærere, elever og vurderings- og sensurarbeid Hvordan.
Dramatisk sjanger Skuespill og film. Dramatisk sjanger Tekster som er laget for å framføres. Eksempler på slike er TV-serier og spillefilmer. Andre eksempler.
AMALIE SKRAM Karens jul. Mål for timen Kjenne til Amalie Skram som forfatter. Kunne gjenfortelle Karens jul. Gjennom eksempler i teksten si noe om hvilke.
LNU: Teksttyper versus sjangere Bente Heian Utdanningsdirektoratet.
Dramatikk LUT1, Gå sammen i grupper på 3 eller 4 og gjør følgende: 1. Idémyldring: Skriv ned stikkord om dramasjangeren. Hva kjennetegner et.
Litteraturen frå 1900 til 1945 Ei oversikt. Inn i eit nytt hundreår Brytningstid mellom gamle og nye verdiar Allmenn stemmerett Sentralisering. Folk flyttar.
Dramatisk dikting Kva er eit drama? Dramaet si historie.
Henrik Johan Ibsen Det moderne dramaets far. Ibsen i Skien Født 20.mars 1828 i Skien sentrum 1835 faren går konkurs og familien flyttar til Venstøp gård.
Førestillina om det norske Frå slutten av 1700-talet til 1870-åra.
HISTORISK- BIOGRAFISK METODE. Mer moderat forhold mellom litteratur og historie. Også her er man opptatt av kontekst, men i form av avsender og forfatter.
Kapittel 2 Tekstane rundt oss Birgid Allig/Stone/Getty Images.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
Dei tre store Sokrates, Platon, Aristoteles. Sokrates f.kr. Ein av antikkens tre største filosofar Hovudkjelda til hans liv er Platon, kva er.
Norsk kapittel 4 Skrivekløe Kompetansemål: – Å trene på å skrive gode forteljingar – Å kjenne att språklege verkemiddel i forteljingar – Å trene på å bruke.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Tyder ’tilvenning’ eller ’tilpassing’ Å tilpasse ei tekst til eit anna medium kallast ADAPSJON! Er det noko som skal fjernast frå den opprinnelege teksta?
Henrik Ibsen: EN FOLKEFIENDE
Dramaet «ET DUKKEHJEM» av Henrik Ibsen
Kapittel 7: Ord og bilete
Kapittel 17 Tale og lytte Læreplanen seier at du skal kunne
Munnleg kommunikasjon
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Dramatiske sjangrar Skodespel og film
Å skrive novelle.
Antikkens filosofer 8. trinn
Kapittel 3: Lyrisk dikting – språklege bilete
Kapittel 3: Lyrisk dikting
Punkt og linjer Panorama Vg3 Heltar i litteraturen Læreplanmål
Omsetjing og vurdering
Utskrift av presentasjonen:

Tema Vg1, kap 4

Læreplanen seier at du skal kunne tolke og reflektere over innhald, form og formål i eit representativt utval av samtidstekstar bruke kunnskap om språk og tekst i utforskande og vurderande samtalar om litteratur ut frå eiga oppleving skrive tekstar i ulike kreative sjangrar Tema Vg1, kap 4

Kva er dramatisk dikting? Ordet drama er gresk og tyder «handling». Den dramatiske teksten er skriven for å blir framført på ein scene. Handlinga blir framstilt gjennom replikkar som skodespelarane seier, og gjennom det dei gjer. Tema Vg1, kap 4

Ein moderne teaterscene i Budapest Tema Vg1, kap 4

Teaterscene frå antikken Amfiteater i Pompeii Tema Vg1, kap 4

Tre spørsmål til dramatisk dikting: Kva handlar dramaet om? Korleis er handlingen framstilt? Kva er formålet med dramaet? Tema Vg1, kap 4

Handling Menneske i konflikt med seg sjølve andre menneske eit miljø Tema Vg1, kap 4

Konflikt Den kaukasiske kritringen (1944–45) av Bertholt Brecht, scene frå ei oppsetjing på Det Norske Teatret i 2004 Tema Vg1, kap 4

Korleis er handlinga framstilt? Gjennom det rollefigurane seier måten dei seier det på det rollefigurane gjer korleis rollefigurane ser ut miljøet som er rundt dei Tema Vg1, kap 4

Dramatisk tekst Innhald: Inndeling: rolleliste akter hovudtekst scenar sidetekst Inndeling: akter scenar Tema Vg1, kap 4

Replikkar Dialog Hovudtekst ‒ samtale Frå ei oppsetjing av Lilleskogen (2004) av Jesper Halle på Trøndelag Teater Tema Vg1, kap 4

Replikkar Hovudtekst Monolog ‒ einetale Tone Mostraum i Jesper Halles Lilleskogen på Trøndelag Teater i 2004 Tema Vg1, kap 4

Sidetekst ‒ regitilvisingar Svart. Lyset opp. Ei stove, ein sofa, ein lenestol og eit salongbord litt til høgre framme. Eitt stort vindauge bak litt til venstre, lyst ute. På høgre side av vindauget, litt høgt oppe, heng ei klokke, den syner kvart på tre. Litt under klokka, litt til høgre, heng eit bilete av ein gutebaby. På venstre side av vindauget står ein uvanleg stor skjenk. Ei dør på kortveggen til venstre, ei dør på kortveggen til høgre. Den unge mannen ligg på sofaen og les i ei bok. Frå Natta syng sine songar (1998) av Jon Fosse Tema Vg1, kap 4

Hovudtekst Dramatekst Sidetekst DEN UNGE KVINNA Eg held det ikkje ut lenger Nei eg orkar ikkje Vi kan ikkje leve slik som dette Sidetekst DEN UNGE KVINNA Kjem inn døra til høgre Kort pause Frå Natta syng sine songar (1998) av Jon Fosse (sjå Tema vg1 side 61) Tema Vg1, kap 4

Frå dramatekst til teater Store oppgjer i små rom – Marika Enstad som «kvinna» og Trond Espen Seim som «mannen» i ei oppsetjing av Natta syng sine songar på Rogaland teater i 1997 Tema Vg1, kap 4

Dramatekst Teateroppsetjing ‒ finst i éi utgåve, med ‒ kjem stadig i nye utgåver rolleliste hovudtekst sidetekst tekst skodespelarar instruktør scenograf komponist musikarar dansarar handverkarar Tema Vg1, kap 4

storfolk kjennes!» – scene frå Henrik Ibsens Peer Gynt (1867) på «På ridestellet skal storfolk kjennes!» – scene frå Henrik Ibsens Peer Gynt (1867) på Trøndelag Teater i 2001. I denne oppsetjinga var handlinga lagd til 1960-åra. Tema Vg1, kap 4

Den same scenen frå Henrik Ibsens Peer Gynt (1867) – her frå ei oppsetjing på det Det Norske Teatret i 2005 Tema Vg1, kap 4

Frå tekst til teater Ei framsyning er ei tolking av teksten ‒ ei av fleire moglege tolkingar Tema Vg1, kap 4

Kva er målet med dramaet? å underhalde skape undring skape uro kritisere problematisere informere sjokkere moralisere Den greske komedien Lysistrata på Nationalteateret i 1981 Tema Vg1, kap 4

Kva er målet med dramaet? Den greske filosofen Aristoteles meinte at ‒ eit godt drama viser publikum noko dei kjenner frå før, samtidig som det får dei til å sjå det kjende i eit nytt lys Aristoteles (384 f.Kr.–322 f.Kr.) Tema Vg1, kap 4