Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BILDE SOM TEKST Nytt undervisningsprogram på Rogaland Kunstmuseum.
Advertisements

TVO media pedagogisk opplegg og tv-produksjon www. Tilopp.no Tink Design webdesign og 3D-animasjoner Digitalhjelp drift og oppdatering av webserver ToRaTeam.
Fra idè til ferdig produkt
Teknisk løsning av Bernt Rygg.
Kurs i Hurtiglesing – Superlesing – Fotolesing
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
POWER POINT INNFØRING I BRUK AV SOM ET PRESENTASJONS VERKTØY
Hilde Elise Lundervold og Inga Heggstad Olsvikåsen VGS
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Pilotprosjektet så langt
E-læringskurs for friidrettsdommere Interactive internet-based course for athletic judges Lansering på dommerseminaret • Håkon Kortvedt, EmergeIT.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Digitale læringsressurser i skolen
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
Om smidig brukerkommunikasjon Smidig 2011 Johannes Brodwall Steria Norway.
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Forstå bruk og datainnsamling
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Forskjeller på tale og skrift
Internettsider In102 forelesning –V2005 Ola Bø. Høgskolen i Molde in102 f-4 v2002 Ola Bø2 Bredbånd?  Overføringshastigheter –Modem ~35 kbit/s  3,5 kbyte.
Gruppe 5!! Anne Pernille Fagerdal Ane Hilde Gilberg Brit Eva Eidsmo
1 Presentasjonsverktøy In Forelesning
Case Lytt godt til historien som fortelles. Etter du har hørt denne, blir du presentert noen problemstillinger.
Muntlige presentasjoner
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Seminarer statsvitenskap: Noen foreløpige observasjoner Bjørn Erik Rasch.
Bildebehandling i Paint
Det ligger 10 minnepenner med materiale som vi skal bruke i løpet av seminaret. Kopier hele mappe Lillehammer2011 over på din lokale harddisk c:\ Installer.
Flash og ActionScript - eksempler og oppgaver
Work shop mars 08 ide utvikling
Hvorfor og hvordan skrive bok
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Digital historiefortelling - prøv selv
Levende bilder i undervisningen, formidlet via video og web Astrid Rommetveit Institutt for Medievitenskap, UiB Læreplan+
som lingvistisk disciplin
Språk og leseplan 4.trinn Innlandet skole
Media og kommunikasjon. Media og kommunikasjon? Mulighet for generell studiekompetanse Etter to år kan en gå ut i lære –Mediegrafiker –Fotograf Mer enn.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Høgskolen i Oslo Samtekst med fokus på Prat & Forum i LUVIT Grunnkursmodul IT og læring 6.Mars 2002.
10 tips for (betre) bruk av Fronter Terje Mølster Lynkursdag
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Presenterer: Interaktiv visualisering av 3D- landskap i en virtuell verden.
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
Litt høyttenking på slutten av årsmøtet.  Digital kompetanse er på offentlige agenda  Bruk av verktøy er gøy  Jeg kan noe, du kan noe. ◦ Sammen kan.
Sosiale medier Film: Social media revolution 2011Film.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
NY VRI Nina og Ingvild.
Bruk av video i undervisning
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Navn Tittel Responsverksted Navn Tittel
Prosjekt digitalt læringsmiljø
Video i undervisningen
Koble opp nearpod.com Kode: xuikn
Brukerundersøkelse, vår 2017
Videoforelesning.no - En videobasert ressursbank for deg som vil lage korte undervisningsvideoer med god kvalitet 
Følelser Læring for livet 9.trinn.
Utskrift av presentasjonen:

Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2 Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT 26. januar 2015

Hvem er den produserende studenten?

Hvorfor skal de være produserende?

PSY2103: Arrangerer refleksjonsseminar PSY2103: Arrangerer refleksjonsseminar. SOSANT1000: “Du vil også få øvelse i å presentere sosialantropologiske problemstillinger muntlig og skriftlig”.

Tekst

Wiki - Samskriving

Blogg

Peer review

Tankeskriving

Aktivitet

To og to går sammen. En person er A og en B. På signal setter A seg med ryggen mot skjermen - evt lukker øynene. B ser på skjermen og får se en figur i 15 sekunder. Så skal B forklare figuren for A som skal tegne figuren på et ark i løpet av 1 minutt.

Bilde & Video

Videosnutter

Videobasert vurdering - Vortex

Lyd

Studentpodcast