Landsbyens problemstillinger: Oppsummering og konklusjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Foreldrenes betydning
Advertisements

Personvernspørsmål ved innføringen av biometri i norske pass
Kolbjørn Engeseth Daglig leder Jupiter System Partner AS
Hurum PPTs erfaringer med LP
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Hva er evaluering? Systematisk innhenting av data, for å si noe noe hvor vi er eller hvor vi vil, eller begge deler N.B. Vi vurderer og evaluerer kontinuerlig,
Eksperimentelt arbeid
Na 105 Naturfagdidaktikk Gerd Johansen,
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Vannforvaltning og landbrukstiltak Bjørn Gimming Østfold Bondelag Son,
Fra kaos til kunnskap Hva har IKT med heimkunnskap å gjøre?
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Produktvalg Læringsmål:
ITU-konferansen 2006www.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G LMS som pådriver for digital.
Hva mer enn e-valg? – Om forholdet til e-demokrati og e-forvaltning Dag Wiese Schartum.
Kroppsøvingsdidaktikk
Gruppe 1 Hva er sterke og svake sider ved mesterlære innenfor medisin-utdanning?
Prosjektskisse Status så langt…. November 2011
Livssykluskostnader og virksomhetskostnader
Flytting i et segregert bylandskap
Kan de - og vil de? Seniorers forutsetninger for læring Per Erik Solem NOVA Foredrag på seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet,
Tilpasset opplæring i en lærende skole
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Generelle tiltak og forebygging
Opplæring, tilsyn, regelverk - gir det bedre informasjonssikkerhet? Tom-Andre Skar 8. juni 2007.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Innledning SIF80AP Future and HCI av Brad Myers m.fl.
Effect of computerised evidence based guidelines.
  © Steria FitNesse som nyttig verktøy Smidig FitNesse som nyttig verktøy Anders Vindvad.
Utført av InFact Knut Weberg Bruk av mediekanaler – Kommunevalget 2007 Redaktørforeningen Gjennomført 11. september 2007.
Utredning om digital tilstand i høyere utdanning – om forhold knyttet til bruk av IKT i undervisningssammenheng.
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Kontrafaktisk tenkning
Livet etter Frontpage og Access Tom Heine Nätt. Agenda Frontpage Hvorfor bytte? Krav til et webutviklingsverktøy Alternative webutviklingsverktøy Dreamweaver.
Folkehelse og universell utforming
Profilundersøkelsen 2008 Hovedpunkter
Teoretiske og metodiske spørsmål innen trekk-psykologi
Østfold fylkeskommune Cerebrum-seminar 2014 Jan Roar Skaar og Anders Aagaard Sørby.
PROSJEKTSELEKSJON OG RESULTATMÅLING NORGES FORSKNINGSRÅD INDUSTRI OG ENERGI Presentasjon på EVA IX 11. – 12- sept. -03.
HOLDNINGER OG HANDLINGER
Gruppe 1 IME - FORSKDOK. Gruppe 1: Rudi Bech Turid Nastad Harald Ueland Vegard Hartmann Lin-Charlotte Mikalsen Stian Frydenlund Lereng.
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Workshop, Dokka – 9. nov
KONFLIKTER ER EN NATURLIG SIDE VED MENNESKELIG KONTAKT
MÅLRETTET MILJØARBEID
Nasjonale utfordringer i lærerutdanningen Per Botolf Maurseth Utdanningsforbundets konferanse om lærerutdanning 29. Januar 2007.
Eksperter i Team 2004 Landsby 16 Undersøkelse av brukbarhet av datasystemer.
Gjennomgang av gruppearbeid til bolk B - DRI Dag Wiese Schartum, AFIN.
An-Magritt Hauge (2007): Den felleskulturelle skolen
Lørdag 6. desember :00 – 11:45Forelesning (i) 11:45 – 12:00Evaluering 12:00 – 12:30pause 12:30 – 13:30Forelesning (ii) 13:30 – 14:00Bråk og uro.
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Øystein Leiknes Nag Masteroppgave i Medieteknikk Webbasert edutainment.
1 Prosjektopplegg-A3 for: IHR lokalopptak Eier: Universitetsdirektøren Dato: Dette er et felt med høyt frustrasjonsnivå både blant ansatte og studenter.
Gruppe 3 - DNVS. DNVS Programvarehus innen DNV 3 avdelinger med forskjellig fokus 1 ”støtte” avdeling som vi arbeidet for Programmet vi undersøker heter.
Kapittel 1. Tilpasning til samfunnet Del 1: Individ og samfunn Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen: 2a definere.
Seksualitet på avveie for gutter og menn Overgrep og uavgrenset egen seksualitet.
Rusforebyggende arbeid i et læringsmiljøperspektiv Presentasjon 2. sept i Trondheim SHoT 2014.
Utviklingsprosesser INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 12 september 2011.
Teknologi og samfunn 1 Interessenter – hvem er interessenter til et prosjekt? Hvem er prosjekts primære kunde hva er formålet med prosjektet og hvem er.
Framtid - Samspill - Skaperglede
IKT-BASERT PÅRØRENDESTØTTE Resultat av evaluering
INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon
Problemstillinger Hvordan har sykefraværet i privat og kommunal sektor utviklet seg? Hvilken betydning har sammensetning av arbeidsstokken, typer arbeid,
Gruppelederopplæring Nord-Troms oktober 2008
Regelverkshjelpen - bakgrunn, begrunnelser og muligheter
JourneySwipe.
Utskrift av presentasjonen:

Landsbyens problemstillinger: Oppsummering og konklusjon

P1: I hvilken grad påvirker systemets utility systemets bruk? Negativ effekt når det oppstår feil i systemet Samtidig: lav feilfrekvens fører ikke nødvendigvis til positiv oppfatning av systemet Funksjonalitet viktigere enn GUI? Nytteverdi motiverer til økt bruk

P2: Hvordan påvirker et programs brukbarhet (usability) dets bruk? God brukbarhet: Bedre likt Økt motivasjon Mindre vektlagt av personer med høy IT- kompetanse Dårlig brukbarhet: Klar negativ betydning for brukernes totaloppfatning Kun nødvendige funksjoner benyttes Brukerne utforsker systemet i mindre grad

P3: Hvordan påvirker deltakelse i systemets livssyklus holdningene til systemet? De fleste brukerne hadde ikke deltatt i utviklingsprosessen Notar:  Signifikant positiv betydning for brukernes oppfatning av systemet  Bør tydeliggjøres for brukerne at de bør rapportere sine endringsforslag

P4: Hvordan samsvarer brukernes holdninger til systemet med systemets brukbarhet i betydning usefulness? Dersom et minimumskrav til funksjonalitet er oppnådd, er utility underordnet flere andre faktorer:  Tilpasning til arbeidsprosess  Tilgang til alternative verktøy  Nødvendighet av verktøyet (nytteverdi) Usability gir størst utslag i forhold til positive holdninger til systemet