AQUARAMA & INNOVASJON. Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sammen med vålerenga.
Advertisements

En innføring i boligmarkedet i Oslo
Ringeriksbadet - orientering og status drift
Hovedstrategi for Statsbygg
Prognoser.
OFFENTLIG BREDBÅND I MIDTRE VESTFOLD ET SAMARBEIDSPROSJEKT Tema: ORGANISERING.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Kultur gir helse. Én av fire hovedutfordringer i handlingsprogrammet for : Tilgjengelighet for større mangfold «Begrensninger av ulik karakter.
Gauldalskonferansen 2011 Skal små og mellomstore bedrifter lykkes i årene som kommer må de skoleres innen ledelse, strategisk planlegging og innovasjon.
Nils Eirik Stamland, INEOS Norge AS
1 BYGGEPOLITIKK Valgkampkonferansen 29. juni 2011 Forbundssekretær Halvor Langseth.
Yield Management.
Elektronisk forretningsdrift
Firmanavn Forretningsplan. Målsetting Erklær firmaets langsiktige mål klart og tydelig. –Prøv å bruke ord som hjelper med å styre veksten til firmaet,
Aquarama Friskt badeland (totalt 14 ulike basseng) Stupeanlegg og idrettsbasseng på 25x50 meter Treningssenter på 1100 m 2 Idrettshall med plass til 2000.
Leverandørutviklingsprosjekt
Lønnsomhetsanalyser Mål: Resultatmaksimering på lang sikt
1 Utfordringer knyttet til full utbredelse av samhandlingsløsningene Implementering og bruk av NHN adresseregister.
Internasjonalt perspektiv Oslo, Audun Lågøyr Næringspolitisk direktør Byggenæringens Landsforening.
I umulig er mesteparten mulig /2 ÅR SENERE... Omsatt for flere millioner Svanemerket alle produkter 3 ansatte + innleid arbeidskraft.
Integrerende metode i nær- ingslivet versus opprusting i en attføringsbedrift Paal Haavorsen og Rune Kvarme Bransjeforeningen Attføringsbedriftene
Hans Otto Lund Rådgiver. Presentasjon 2009 Med utgangspunkt i reelle utfordringer knyttet til minst to av temaene… Klima og energi Viktige arealpolitiske.
Programområde 6 Kultur + idrett Økonomiske utfordringer Analyse på grunnlag av Kostra-tall for Drammen og de ni andre største kommunene i landet.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Nils Eirik Stamland, INEOS Norge AS
Innovasjoner For å oppnå suksessfulle innovasjoner er det nødvendig å kombinere innovasjon innenfor flere områder. ( Rasmussen fra ….. ) Bilde nr 1: -
Anvendt økonomi Vår forskning handler om å utvikle et bedre grunnlag for rasjonelle beslutninger i næringsliv og offentlig forvaltning. Det dreier seg.
Made by:. Det var en gang… Kristiansand hadde behov for et moderne svømme- og badeanlegg. Kommunen utlyste en konkurranse – utfordret private aktører.
NYTT BADELAND I MOLDE PROSJEKT: Badeland Spa Fysioterapi Trening
Innovation Supply Chain Anvendt forskning - å vende blikket utover.
Akvakultur og ny teknologi Florø 24 og
Presentasjon av konsept
Forretningsutvikling i team Hvorfor kan studenter utvikle verdens beste forretningidéer? Sveinung Susort.
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling Planlegging av bedriftsbesøk Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Kapasitet hos sivile helikopteroperatører for styrket redningstjeneste Arne Roland, administrerende direktør i CHC Helikopter Service AS og styremedlem.
Konkret samarbeid mellom reiselivs og kulturaktører ifht. det å utvikle og tilby ”kortreist kultur” i en kulturmeny, til bruk i utviklingen av reisemålet.
innovasjon i Infrastruktur
Regnskap.
Innovasjon i innhold, distribusjon og gjestestrømmer Reason to Return – R2R.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Støttekontakt til personer med demens
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Hvordan sette inn bakgrunnsbilde: 1.Høyreklikk på lysbildet og velg «Formater bakgrunn» 2.Velg «Fyll» > «Bilde eller tekstur» 3.Trykk «Sett inn fra Fil…»
Erfaringssamling Forskningsbasert Kompetansemegling TEFT/IRC-Database Erfaringer fra TEFT v/Kjell Molven RF - Rogalandsforskning.
Introduksjon til elementære begreper i regnskap og økonomi
1 Ruter As - Dialogkonferanse om betalingsløsninger og tilstøtende tjenester Tirsdag Enkle kundereiser Kontinuerlig innovasjon Realiseringsevne.
M&L2 Kap. 8 Distribusjonsstrategier Oslo, januar 2010.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
LUP for avdelingsledere Sluttevaluering
Majavatn Camping & Opplevelser introduserer Fritidstunet! En helårs basert virksomhet, nytenkende og nyskapende, Som produkt og forretningsmodell. 1.
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
Kapittel 1 – Hva er samfunnsøkonomi?. I kapittel 1 skal du blant annet lære: Hva samfunnsøkonomi er Om forskjellen mellom mikroøkonomi og makroøkonomi.
4 faser for å utvikle en forretningside/forretningsmodell
Presentasjon av forretningsplan
Miljøproblemer. Miljøproblemer Miljøproblemer Miljøproblemene skyldes gjerne eksterne virkninger, dvs. virkninger av produksjon og forbruk som rammer.
Innovasjon Norge Arktis | Dag Ronald Fredheim
Næring og regional utvikling
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Langtidsplan og budsjett
FoU rapport fra EY – Merverdiavgiftskompensasjon - vurdering av endret praksis i Skatteetaten Sigmund Engdal , 3. mars 2016.
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Presentasjon av forretningsplan
Presentasjon av forretningsplan
Årsaker til økonomisk vekst
Utskrift av presentasjonen:

AQUARAMA & INNOVASJON

Aquarama & R2R innovasjonspraksis Nytt for markedet Nytt for bedriften høy lav Nye bookingsystemer (nye kanaler) Investering i ny infrastruktur på nye steder med ny kapasitet (f.eks. kulturhus, museer, badeland, Abra Havn) Investering i nye back-office systemer (f.eks. CRM) Implementering av (dynamisk) prising Ny kunst (skapende, kuraterende, formidlende) Nye programmeringskonsepter Nye samarbeidspartnere Nye organiseringsformer (f.eks. teater/symfoni, konsolideringer, OPS) Nye forretningsmodeller

«Det er bare noe vi gjør»

Nye forretningsmodeller helse Eksempler: Aktiv Fritid m.fl. + AQ Bad/AQ Trening = Aqua Sprek Kolsgruppen på AQ Trening Somalisk kvinneforening på AQ Spa Muligheter: Vanntilvenning for innvandrerkvinner Svømmekurs for voksne m.m. Utfordring: «Mellomperioden», dvs. perioden mellom kommunens ‘gratisperiode’ og før gjestene er i stand til å gå på egenhånd. Kostnader versus langsiktig, samfunnsøkonomisk gevinst.

Nye samarbeidspartnere – nye opplevelsesprodukter Eksempler: Gøy i Byen Aktiviteter for de minste: babysvømming, mor & barn trening, trening for friske gravide Aktivitetsuke/treningsleir i skoleferier Muligheter: Flere samarbeidsprosjekter i Arena USUS: Barnebursdagsportal Andre samarbeidspartnere; eks B2B nettverk Utfordring: Kapasitet og økonomi i oppstartsfase Kostbare «testfaser»; eks innenfor kurs/event

Nye CRM- & Bookingsystemer Eksempler: Integrert system i tre avdelinger; – adgang, CRM, booking og økonomirapportering – nødvendig informasjon ligger i armbåndet Muligheter: «Automatisere» kjøpsprosessen ytterligere; – integrere nettet som en del av prosessen – Kun benytte automater; mindre bemanning resepsjon Selge konseptet til andre badeland/opplevelsesaktører Utfordring: Langt fra «hyllevare» Ha kapasitet; menneskelige og økonomiske ressurser til å jobbe med utvikling ved siden av daglig drift Armbånd versus ID-kort m bilde…

«Livsglede og livskvalitet til alle våre gjester»