MEDIETALL 2014
Magasinenes opplagstall
MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang enn i 2013 Det kom til 4 nye titler, 15 titler opphørte Totalopplaget for norske magasiner er nå eksemplarer Totalt ble det solgt ca. 56,5 mill. blader i fjor
MATBLADENE ØKER MEST
KVINNE OG AKTUALITET STØRST Brutto solgte eks. i tusen
10 STØRSTE BLADER Nettoopplag
OPPLAGSVINNERE
MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL
MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL 2014 Nye forretningsmodeller for salg av redaksjonelt innhold Ulike modeller for enkeltsalg og kombinasjonssalg av papir- og digitale produkter Behov for nye regler for telling av opplag Ny tellemåte er ikke sammenlignbar med den gamle
E-AVIS Abonnement og løssalg KOMPLETT Papir- og digitalutgaver i kombinasjon PAPIR Abonnement og løssalg DIGITAL TOTALT PAPIR TOTALT NETTO OPPLAGSTALL
TOTALOPPLAGET ,5 56,2 KOMPLETTPAPIR E-AVIS 4,3
OPPLAG AVISTYPER
PAPIR TOTALT OG DIGITAL TOTALT - AVISTYPER
UTGIVELSESFREKVENS
Opplagstallene for mediehusene viser: At omleggingen fra salg av papir- til digitale produkter er i full gang De store abonnementsavisene viser vei - de mindre og lokale titlene følger hurtig etter Det selges totalt ca. 3 mill. eksemplarer (papir og/eller digitalt) av hver utgave
DU FINNER ALLE TALL PÅ mediebedriftene