MEDIETALL 2014. Magasinenes opplagstall MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
Advertisements

1. 2 Vi er selskapet som går nye veier Vi bygger og vedlikeholder veier og infrastruktur 2011 etablerte vi Svevia Norge AS Vi er den største entreprenøren.
ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Fagpressens digitale tilstand 2013 Undersøkelse høsten 2013 Digital fokus 55% har svart (121 av 219) Redaktører har blitt spurt.
Bergen kommune Kostnadsanalyse barnehagesektoren - beregning av innsparingspotensial 15. august 2008 Dag Langfjæran.
Norsk Medieindeks 2012.h Lesertall for ukeblader, magasiner og tegneserier.
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Digital markedsføring
Mzoon – for fremtidens filmskapere?  Hvilken funksjon mzoon har, og i hvilken grad den kan sees på som en digital læringsressurs?  Hvilke former for.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
10. oktober Fylkeskontakter 2008 Livet går opp og ned - snakk om det! 2009 I takt med deg selv. - Mestring i livets overgangsfaser 2010 Arbeid.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Innholdsanalyse Analyse av aviser
Ipsos MMI Norsk Medieindeks 2012.v
Magasin- og ukepressenominasjoner
L IKE BRA. V ERSJON 2.0 Fredriksstad Blads pilotprosjekt Erling Omvik og Roy F. Andersen, NRs høstmøte,
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
Prosess – arbeidskrav 3.. •Siden vi skal lage et undervisningsopplegg basert på de erfaringene vi gjør oss, velger jeg å ha en prosess og et produkt som.
Ungdom i norske aviser Mediebedriftenes landsforening Unge lesere, Gardermoen 21. november 2006 Nils Petter Strømmen, medieanalytiker Reidar Dischler,
DRUPAL STATUS DRUPAL: TRENDY FOR MEDIEHUS Aftenposten/Schibsted Norge har alle sine magasiner på Drupal Aller Media overfører sine magasiner til.
Alt i alt står lokalavisene meget sterkt blant leserne og annonsørene.
Hvem / hva er ? Norges største organisasjon for de som jobber!
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Budsjettsituasjonen i landets kommuner. 2 Konsekvenser av statsbudsjettet – rådmennenes forslag til budsjetter i kommunene  Et utvalg(68) av kommunenes.
Tilstandsanalyse og kommuneprp.
Medlemskap og mangfold
Det 73. norske bibliotekmøte Stavanger 2012 NBs digitale bibliotek og biblioteksøk Arr Biblioteksøk 2.Nasjonalbibliotekets avistjeneste 3.En sniktitt.
Nye tall og sammenligninger - Dialogseminar, Åre, Øystein Lunnan Nye tall og sammenligninger Åre, Øystein Lunnan.
Media og informasjon.
Dato: EØS-utvidelsen – Tillatelser med formål arbeid Avdeling for faglig strategi og koordinering, Enheten for statistikk og analyse
Tilbakegang for lørdags- og søndagsutgavene Rapportering fra 08/ Forbruker & Media Medieåret 2007 Starter med alle. Deretter nett og tv, og til.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Levanger kommune Rådmannen Budsjett Presentasjon av foreløpig forslag – Rådmann Ola Stene Budsjett 2007 presentasjon av foreløpig.
IKT et nødvendig hjelpemiddel ROR IKT ORKidè Interkommunalt samarbeid mellom de 11 kommunene på Nordmøre + Fræna og Nesset Samarbeidet startet.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Hva sier tallene oss?.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Kampanje februar 2014 Kampanjeprodukter mobil Kampanjeprodukter MBB
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
SPRINKLERSTATISTIKKEN FRA BRANNTEKNISK FORENING En bransjeforening for norske produsenter, importører, grossister, installatører, kontrollerende foretak.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Kapittel 8: Profilering Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Lesing av papirmagasiner 2015 (MU 16/1): Sterk tilbakegang for magasinene TNS Gallup Knut-Arne
Lesing av magasiner 2014/2015 (MU 15/2): Svak framgang TNS Gallup Knut-Arne
Adresseavisen konsern 2006 og første kvartal 2007 Konsernsjef Per Axel Koch Juni 2007.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Økonomiske resultater 2012 Presentasjon for formannskapet av Stein Aas 13. mars 2013.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi Ingen endring Totalmarked første halvår.
Lesing av magasiner 2015/2016 (MU 16/2): Færre magasinlesere Knut-Arne
Gruppe- og bedriftssalg
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Sterk tilbakegang for papiravisene
Lesing av magasiner 2016 (MU 17/1)
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Lesing av magasiner 2016/2017: Vekst i magasinmarkedet
Leserutvikling i Budstikka
Lesing av magasiner 2017: Stabilt magasinmarked
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
Lesing av magasiner 2017/2018: Stabilt magasinmarked
Kapittel 14 Kostnad –resultat–volumanalyser
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Lesing av magasiner 2018: Tilbakegang for papirmagasinene
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Utskrift av presentasjonen:

MEDIETALL 2014

Magasinenes opplagstall

MAGASINENES OPPLAGSTALL 2014 Totalopplaget går tilbake 5,3 prosent på sammenlignbare titler – en mindre nedgang enn i 2013 Det kom til 4 nye titler, 15 titler opphørte Totalopplaget for norske magasiner er nå eksemplarer Totalt ble det solgt ca. 56,5 mill. blader i fjor

MATBLADENE ØKER MEST

KVINNE OG AKTUALITET STØRST Brutto solgte eks. i tusen

10 STØRSTE BLADER Nettoopplag

OPPLAGSVINNERE

MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL

MEDIEHUSENES OPPLAGSTALL 2014 Nye forretningsmodeller for salg av redaksjonelt innhold Ulike modeller for enkeltsalg og kombinasjonssalg av papir- og digitale produkter Behov for nye regler for telling av opplag Ny tellemåte er ikke sammenlignbar med den gamle

E-AVIS Abonnement og løssalg KOMPLETT Papir- og digitalutgaver i kombinasjon PAPIR Abonnement og løssalg DIGITAL TOTALT PAPIR TOTALT NETTO OPPLAGSTALL

TOTALOPPLAGET ,5 56,2 KOMPLETTPAPIR E-AVIS 4,3

OPPLAG AVISTYPER

PAPIR TOTALT OG DIGITAL TOTALT - AVISTYPER

UTGIVELSESFREKVENS

Opplagstallene for mediehusene viser: At omleggingen fra salg av papir- til digitale produkter er i full gang De store abonnementsavisene viser vei - de mindre og lokale titlene følger hurtig etter Det selges totalt ca. 3 mill. eksemplarer (papir og/eller digitalt) av hver utgave

DU FINNER ALLE TALL PÅ mediebedriftene