HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.
Skjønnlitterær fortelling
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
De dårige følelsene. Veiene ut..
Fra ord til liv Mars 2011.
Studieverkstedet v/Grethe Moen Johansen
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Bokanmeldelser..
Hvordan intervjue en forsker?
Sommervikar i Blend.
Hønefoss politistasjon
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Dine sterke sider – slik andre ser dem
- Hovedrolle eller birolle
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Partnerskapet mellom stat og kommune i NAV-kontoret. Hvordan brukerne kan stimulere til utvikling av NAV- kontorene? Honoratte Muhanzi Kashale Samarbeidsforum.
Å bruke praksisfortelling En måte å lære på
Rett og galt Kapittel 8 – Horisonter 8.

Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
NKIs erfaring med Læringspartnere
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
12 Reflekterende lesing.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Definere og velge hovedmål og delmål
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
Hva er det vi har behov for å få hjelp til av spesialisthelsetjenesten? Av Per Willy Ormestad, Sosionom m/spesialkompetanse i sosialt arbeid på rusfeltet.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
 En modig leder  Mangel på kvalifisert arbeidskraft  Noen så mitt potensial  Noen tok seg tid for å forklare  Noen ble av og til irritert på grunn.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Møte med det norske arbeidsmarkedet.
Fra forskning til forretning Oslo, 13. Mai 2003 Perler for svin eller gråstein til gull Jo Klaveness Professor i farmasi Innhold: Dagens situasjon Viktige.
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
God morgen! Tanker etter i går?
Jobb med hindringer og barrierer i fredstid! Å ta opp tabuiserte temaer krever et trygt arbeidsmiljø! Forankring i ledelse! Arbeid over tid! Og en god.
Myter – organisasjon og ledelse i barnehagen
Velkommen som student Anne-Beathe Mortensen-Buan
Benny Huser HSH1 I arbeid med mennesker En introduksjon til yrkesetikk og taushetsløftet Kull 2005 høst 2005.
Livsstilsending - uke 5 -
Problemløsning.
RePULSE- styr dine impulser Presentasjon PPT
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
 Velkommen som foresatt.  Velkommen som samarbeidspartner.  Stolte av skolen vår. Håper det smitter.  57 elever så langt. Et veldig levende tall…
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Markedsføring.
Verktøy for å kartlegge holdninger
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Venner & valg Avslutning.
Sett inn video fra Vimeo:
Roede-kurs på arbeidsplassen
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Hjelp og bistand fra Norsk Landbruksrådgiving, NLR øst
Fest & følelser Velkommen
Venner & valg Velkommen.
Award-konsept.
Utskrift av presentasjonen:

HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider med kommersialisering av forskningsbaserte ideer her på HIS. Jeg vil gjerne be om et møte med ……….

Jeg har ikke tid å tenke på det nå – er helt nedsyltet i papirer og omstillingsarbeid – nei her skjer det så mye Men da kan vi kanskje møtes senere ? Ja, men det må bli utpå høsten? Hva legger du i det? Nei – det må bli langt, langt ut på høsten ! Tusen takk – da kommer jeg tilbake!

Hva forteller dette om våre utfordringer og muligheter ? Det er en utrolig kamp om oppmerksomhet – og vi er hverken alene og sterkest i den kampen !

Vi skal selge FORNY – men hvorfor skal noen kjøpe ? Vi må tenke kommunikasjon og markedsføring Må kjenne til tilbudet Må ha eller føle nytte av ”kjøpet” Må ha lyst til å handle Må handle

Hvordan nå våre mål? Vi må forstå og påvirke hvordan den ansatte, studenten og forskeren bruker sine tilgjengelige ressurser Tid Oppmerksomhet Kroner

Vår største utfordring som kan gi de beste mulighetene Innse at ”alle” er forskjellige – vi snakker ikke om 3 grupper: studenter, ansatte og forskere Skaffe økt kunnskap om holdninger og hva man vet om kommersialisering og Forny … slik at vi kan markedsføre Forny mest mulig målrettet (internundersøkelse?)

Hva må vi vite? Vi tar utgangspunkt i en tradisjonell modell for kjøpsatferd og tilpasser den til FORNY og de spesielle målgruppene vi står overfor

”Kjøpsatferdsmodell – Forny” Etter handlings evaluering Valg av handling Evaluering Informasjonssøking Behovserkjennelse Fornøyd ? hva fikk vi/jeg igjen ? si det til andre? Konsekvenser – enkelt – vanskelig Hva er viktigst? Kr, anerkjennelse, lesero? Kollega, forny, leder, bedriftsledere, andre Hvilke ønsker har jeg? Hva vil jeg?

Muligheter Langsiktig Systematisk Kommunikasjon – ”kunder” Tydeliggjøre Eksemplifisere – gode case Få bort praktiske sperrrer/hindringer Ledelsen må si og vise at det er viktig

Utfordringer og muligheter Gjøre tilbudet varig kjent – sentral plass i ”hodet”. Skape en positiv kommersialiseringskultur Forstå hva som er viktig og viktigst – hvilke argumenter som skal brukes Må ha hjelp av andre/ambassadører – for å holde temaet ”varmt”

Hva kan hjelpe oss? Universitet – kanskje mer arbeidsro? Næringslivsrettet Næringslivet ber om bistand fra Universitet Studentorganisasjon Generelt økt oppmerksomhet mot det å starte for seg selv Internasjonal utvikling – påvirkes fra kollegaer