CAKE 2012, Q1. Revitalisering av CAKE: Vi ønsker å gjøre en revitalisering av CAKE i 2012. ”Nye” CAKE vil deles opp i 4 sessions per år, 1 for hvert kvartal:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
- Kompetanse Nettvett Hanne Svendsen- PVS kompetanse.
Advertisements

Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Andel av befolkningen som leser bøker. 1 90% % 2014 **Q1** Utvalg: 100 % Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen.
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Program-fagene: Psykologi 1 og 2
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
Samarbeid skole næringsliv Valgfag
HELSEOPPLYSNING Påvirke holdninger og atferd Fremme god helse
TEMA I HELSEFREMMENDE LIVSSTIL
KOGNITIV UTVIKLING(3.del) Banduras sosial-kognitive teori
Introduksjon til samfunnsgeografi SGO 1001
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Et verktøy for arbeid med lesing i alle fag Mathopen skole
7. Motivasjon i organisasjoner
Senior i Trondheim kommune
Gå til ditt dokument som ligger under arbeid (dokumentet har da status R for reservert) og klikk på fanen Rettigheter. Velg deretter Ny rettighet.
Lederforum 15. og 16. april 2013 Diktator mot dikter
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Ett skritt foran 2 © Irène Johansson 1 På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale På-vei-mot setninger der handlingen er det sentrale Kursmøte.
Hvordan forholder vi oss til stille avvik?
CAKE session no. 7 Skader på hender og fingrer. Siden sist … Vi har nylig avsluttet vår stille avvik-serie, og vi er fornøyde med både form og innhold.
Care, Awareness, Knowledge, Engagement CAKE Verdier Q1.
CAKE session no. 12 Hva er CAKE egentlig?. Sist CAKE session Den første i en serie på 3 som handler om storulykker Hvilke storulykkerisiko kjenner vi.
CAKE Q2 Awareness og etterlevelse Workshop: Denne gang ber vi om at resultet fra denne sendes onshore. Svarene fra denne workshop skal danne grunnlag for.
1.Lærte du noe som gjør deg styrket i din jobb søkeprosess
Innsikt om din gruppekultur og hvordan dette påvirker ditt team
Den bevisste opplevelsen av seg selv som menneske
Spørsmål til diskusjon Hvordan kan vi påvirke holdningene i alle ledd -Se til England? -Den gode samtalen? -Annet.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
UTDANNINGSVALG 10.KLASSE
CAKE session no. 10 Stille avvik og veien videre i CAKE.
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
CAKE session no. 4 Stille avvik. Siden sist … Forrige CAKE session handlet om læring og buddysystem Buddygruppen arbeider nå med å gå gjennom innspillene.
Hytteiere ved Nordfjellstølen - Innspill til NHF
CAKE session no. 3 Læring og erfaring.
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Cake Q3 Storulykke 1.
Introduksjon til samfunnsgeografi SGO 1001
ORGANISASJON OG PROSESSER Kjetil Hoff Partner Innsikt1 AS.
Etikk etiske- faglige, og juridiske dilemmaer Etikkveilederskurs høsten 2010 v/høgskolelektor Kristin Bie.
CAKE session no. 8 Do your worst. Så langt … Forrige CAKE session var et samarbeid med Hands On Safety- kampanjen Vi fikk mange gode innspill, og de sender.
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
CAKE En sterkere HMS-kultur
Q1 Ytre miljø CAKE. CAKE Q1: Ytre Miljø Spill Slide no. 2Department Innhold -Status -Hva er påkrevd -Handling.
Arbeidslivstrender Hvordan møter Hydro Polymers disse utfordringene Torsdag 4. november 2004 Leif Hellebø, Hydro Polymers AS.
Tilbakeblikk fra desember på Rød. Natur, miljø og teknikk Barna har fått erfare hvordan teknikk kan brukes i leken.
Personlighet Meg Holdning Interesser Selvbilde Frustrasjon Konflikter
CAKE Q2 Awareness og etterlevelse. CAKE i praksis: Ny film sendes ut på minnepinne eller kan lastes ned fra Denne vises på sikkerhetsmøtet.
1 Kap 24 Elektrisk potensial. 2 Elektrisk potensiell energi Arbeid E a b Elektrisk potensiell energi a b h.
Verktøykassa For å få til tidlig intervensjon i praksis: Diskusjon på arbeidsplassen Bli bevisst på egen kunnskap om å se tegn og handle i forhold til.
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Senter for teknologi, innovasjon og kultur (TIK) - Universitetet i Oslo ORGANIZATIONS AND KNOWLEDGE TIK ESST Module 4 Jon Vatnaland.
Lekens betydning for læring av matematikk
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Avfallshåndtering Som et eksempel på begrepet bærekraftig utvikling Ekskursjonsted og læringsarenaer.
USEtool – Trinn 3 - Gåtur – støtteverktøy 3aSINTEF / NTNU U S A B I L I T Y brukskvalitet Hva ønsker vi at bygget skal gjøre for oss?
Flere lengre! Page 1. Flere lengre: Fra bra til best Page 2 Hva kreves? Til best Fra bra.
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP, FORDYPNING BARN OG UNGE PRAKSISDAGER HØSTEN 2016.
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP,
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Seniorer i finansnæringen
Skill problemer fra vilkår og mindre irritasjoner
Forbundets etiske retningslinjer
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
7. Motivasjon i organisasjoner
Tverrfaglige tema.
Tips og triks Slide slettes!
Tips og triks Slide slettes!
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

CAKE 2012, Q1

Revitalisering av CAKE: Vi ønsker å gjøre en revitalisering av CAKE i ”Nye” CAKE vil deles opp i 4 sessions per år, 1 for hvert kvartal: C – CARE – Q1 A – AWARENESS – Q2 K – KNOWLEDGE – Q3 E – ENGAGEMENT – Q4 Tema for hvert kvartal skal også linkes opp mot den ”Røde tråden”!

Den røde tråden for 2012 vil være Personlig Risiko – og Konsekvensforståelse, som vi tolker slik: Innsikt i de menneskelige, teknologiske og organsiatoriske faktorer med betydning for risiko innenfor de systemer man er en del av På den menneskelige siden handler dette primært om forståelse av hvordan mennesker påvirker og påvirkes i sin interaksjon med tekniske og sosiale systemer Omhandler forståelse av hvilke konsekvenser vår atferd og våre handlinger kan føre til

CAKE Q1: CAKE Film culture.no culture.no Vår CAKE film illustrerer hva CAKE bokstavene står for og ønsker i Q1 å skape en diskusjon av hva CAKE verdiene betyr for dere. Etter å ha sett filmen ber vi dere om å tenke igjennom og diskutere spørsmålene under: Hvordan sikrer du din kollega? Nevn eksempler hvor andre har sikret deg og hvilken konsekvens kunne utfallet fått dersom de ikke gjorde det? Hvilke tekniske og fysiske barrierer har vi i vår avdeling? Hvordan bidrar organisasjonen til din sikkerhet?