A Merkantildata Company empowering your business.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hovedprosjekt Gruppe 18E Vår Prosjektoppgave 18 E  Arbeidsgiver  Byåsen Bilverksted AS ved John Myhre  Veileder  Jostein Lund  Gruppemedlemmer.
Advertisements

Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Behov for forskning og utvikling knyttet til brukerinvolvering i offentlige IT-prosjekter Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004.
Titanic Developer Team består av :
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Xtra personell as HiB-seminar april FU informatikk UiB mars 2006 Xtra personell as Xtra personell tilbyr de enkleste løsningene for midlertidig.
Hovedprosjekt våren 2007 Sentralisert sikkerhetskopiering hos Safetec Prosjektet utføres av Eivind Olden.
Installation Implemantation Design Av: Anders Hvaal Larsen - Geir-Kristian Dahlberg - Renate Woldseth.
Presentasjon Hovedprosjekt nr 43
Hovedprosjekt Hos Julius Maske
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Tittel: ”INTRANETT i SCANDIACONSULT” 4 Hilde Reitan, 2HKD Hovedprosjekt studieåret 1999/2000 Oppgavestiller: Trondheim.
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Reidar Wisløff 3DSU Hovedprosjekt 16E
Hovedprosjekt 2005 Nettbutikk og administrasjonsside for nettbutikk ved bruk av PHP og MySQL Gruppe 33 E AiTEL HiST.
Nye websider for Sørli skole
Presentasjon av Concrea
Hovedprosjekt- presentasjon. Ekstern oppdragsgiver Q-Free:Ticketing AS leverer elektroniske billetteringssystemer for kollektivtransport. Det leveres.
(I NoTify U - resepsjonsvarslingssystem) Presentert av gruppe 11: Rune Hovde Gard Maurud.
Prosjekt 56E - Videreutvikling av Intranett hos Riis Bilglass AS
Installasjon og konfigurering av Microsoft Exchange x64 Server 2007 og Microsoft Office SharePoint Server 2007 Presentasjon av hovedprosjektet 16. mai.
Maximite AS Et konsulentselskap bestående av 8 uavhengige konsulenter som er spredt fra Finmark til Oslo Bred erfaring innen blant annet strategiutvikling,
Hovedprinsipper i Rational Unified Process
Sats på nettet Av Lars Egeland. Hvorfor satse på nettet ? zRask informasjon og kommunikasjon zMiljøvennlig zStor uavhengighet av tid og sted zFramtidas.
Hovedstyrets møte med grunnorganisasjonen, høsten 2006 Teknas policydokumenter – hvorfor har vi dem og hvordan bruker vi dem?
HOVEDPROSJEKT VÅREN 2008 HØGSKOLEN I OSLO AVDELING FOR INGENIØR UTDANNIG (DATAINGENIØR LINJE) FORBEDRE IT-INFRASTRUKTUR BALAGUMAR RAJARATNAM.
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Marius Lia Nilsen Magnus Salomonsen Prosjektgruppe 048E.
Velkommen!. Velkommen! Hvorfor trenger Norge et Faglig råd for PP-tjenesten?
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
NAP : norsk arkitekturportal Et spennende samarbeid Foredrag ved NFF/T-seminaret Kjersti Lie.
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Brukerinformasjon på Internett Hovedoppgave for Erlend Grut Hilstad, 2HKI.
Bacheloroppgave gruppe 19E 2008 Windows server med Sharepoint og Exchange server installasjon hos AS Gjerde Kontormiljø, Vadsø Prosjektgruppe: Åge-Owe.
NTE Allianse ADCom as Etablert 1987 Eid 100% av NTE 30 ansatte
Hovedprosjekt Sikkerhetsrutiner for sykepleiere som dokumenterer i den elektroniske journal (EPJ). Et prosjekt i studiet Videreutdanning i Data Av student.
Bjørn Olve Møkkelgård Kristian Elverum
Akuttenheten – på nett Et hovedprosjekt 2-årig høgskoleutdanning innen IT - i Trondheim! 4 vt ~ 2 dager pr uke, fra 28.1 – 30.5 En student... Oppgaven:
Presentasjon Dette er en gjennomgang av hovedprosjektet jeg som student ved HIST har utviklet i samarbeid med bedriften”meter2cash” A/S.
Buan Gård Nettverk og nettsted. Buan Gård En todelt barnevernsinstitusjon En todelt barnevernsinstitusjon Grønn Omsorg Grønn Omsorg Et helgetilbud der.
Oppdater.com Web-publiseringssystem for InCreo AS Øyvind Henriksen
HOVEDPROSJEKT 28e HiST2003/2004. Om oss Tor Arne Hammervik, 21 år Tor Arne Hammervik, 21 år Thomas Lund, 24 år Thomas Lund, 24 år Geir Magne Nilsen, 24.
Scangit Telekommunikasjon applikasjonsutvikler
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Hovedprosjekt ved Høgskolekandidatstudiet for Drift- og vedlikehold av EDB-systemer ved IDB, HiST -- Våren 2001 – Datanetwork for Q-Free.com Utført av:
Tittel på prosjektoppgaven: ”Etablering av ny internettpresentasjon og innføring av den web-baserte delen av et intranett ved Høgskolen i Stavanger.” Presentasjon.
Hovedprosjekt 40E Knut-Håvard Olsen Service Management Improvement Ventelo.
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
Windows 2000 nettverk med Active Directory Arbeidssted: IBM, Trondheim Oppgavestiller: Roy Ingebrigtsen Veileder: Jostein Lund Oppgave 48E: Gro Eikeland,
Moscito2 Guro, Tone, Mari og Elna. Om prosjektet Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner Tilstedeværelsesinformasjon i organisasjoner - systemer.
Innrapportering via mobil enhet Hovedprosjekt 2004.
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Prosjekter i offentlig sektor – noen fallgruver Frede Wiberg Hermansen Politidirektoratet.
Asbjørn Følstad, SINTEF IKT Oslo, 10. juni, 2004
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Hva gjør at man kan kalle et prosjekt et raskt prosjekt?
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Ting Forbindelser Ting og forbindelser blir til sammen et diagram
Prosjektpresentasjon
Gruppe 59E Jan Erik Digernes Kjell Breimo
Camilla Hall-Henriksen
Introduksjon til kurset. Hva er strategi?
Utskrift av presentasjonen:

A Merkantildata Company empowering your business

A Merkantildata Company Presentasjon av hovedprosjekt  Hvem er vi: Kirsti M. Arnesen og Stein Åge Bruvoll. Studenter ved IDB, HiST, Systemutvikling. Kirsti M. Arnesen og Stein Åge Bruvoll. Studenter ved IDB, HiST, Systemutvikling.  Oppdragsgiver: Eterra. Eterra.

A Merkantildata Company  Eterra er et selskap i Merkantildata gruppen.  Eterra er et nordisk selskap, med sterk tilstedeværelse i alle nordiske land.  Visjon: "Å designe, bygge og drifte innovative IKT forretningsplattformer for bedrifter og organisasjoner i Norden.”  Kontorer i Trondheim:  Kontorer i Trondheim: Stiklestadvn. 3 på Lade.  

A Merkantildata Company  Samarbeidspartnere:

A Merkantildata Company Prosjektet  Vi skal: Utforme en Rutinehåndbok som omhandler kundeservice for Services, en avdeling av Eterra AS Region Nord. Utforme en Rutinehåndbok som omhandler kundeservice for Services, en avdeling av Eterra AS Region Nord. Forbedre eksisterende rutiner. Forbedre eksisterende rutiner. Implementere en web-løsning som gjør det lettere å oppdatere og bruke rutinene. Implementere en web-løsning som gjør det lettere å oppdatere og bruke rutinene.

A Merkantildata Company Hvorfor valgte vi denne oppgaven?  Oppgaven har som utgangspunkt at man må ha veldig nær kontakt med oppdragsgiver. Det blir ikke så ulikt en ”vanlig jobb”.  Muligheten til å jobbe med et litt annerledes prosjekt. Spennende å jobbe med noe annet en en vanlig utviklings oppgave.

A Merkantildata Company Mål for prosjektet.  Effektmål Økt effektivisering og salg av tjenester. Økt effektivisering og salg av tjenester. Økt kvalitet i kundebehandling. Økt kvalitet i kundebehandling.  Resultatmål Rutinehåndbok. Rutinehåndbok.  Prosessmål Bygge kompetanse om prosjektjobbing i en bedrift. Egenutvikling av samarbeids og kommunikasjons ferdigheter Bli kjent med en bedrift og hvordan det jobbes i denne. Viktig for å kunne forholde seg til en fremtidig arbeidsøkersituasjon.

A Merkantildata Company Oppgaver  Vi ser på kvalitet i rutinene hos Eterra. Rutiner for kundebehandling m.h.p: Rutiner for kundebehandling m.h.p: ServiceService KommunikasjonKommunikasjon TilbakemeldingTilbakemelding FaktureringFakturering Rutiner for kommunikasjon mellom Eterras avdelinger Rutiner for kommunikasjon mellom Eterras avdelinger SalgSalg KonsulenterKonsulenter Operasjons-senterOperasjons-senter

A Merkantildata Company Hva vi gjør Mye av tiden går med til å sette seg inn i hvordan Eterra er organisert og hvordan man jobber i bedriften. Dette foregår ved å foreta intervjuer av de ansatte og tilbringe tid sammen med dem mens de utfører dagligdagse arbeidsoppgaver. Det meste av arbeidet vårt foregår i samarbeid med kvalitetsleder i Eterra Services, Knut Stølen.

A Merkantildata Company Angrepsmåte  Modell Vi har brukt en sterkt tilpasset utgave av RUP. På grunn av at vårt prosjekt ikke har til formål å utvikle et programvaresystem, var det nødvendig å tilpasse modellen ganske mye. Vi har brukt en sterkt tilpasset utgave av RUP. På grunn av at vårt prosjekt ikke har til formål å utvikle et programvaresystem, var det nødvendig å tilpasse modellen ganske mye.  Arbeidsmåte Intervjuer og undersøkelser blant de ansatte i Eterra. Intervjuer og undersøkelser blant de ansatte i Eterra. Ønsker fra ledelsen i Eterra. Ønsker fra ledelsen i Eterra.

A Merkantildata Company Hva står igjen  Analysering av innsamlet informasjon. Se etter muligheter for forbedringer. Se etter muligheter for forbedringer.  Tilpasse til rutine formatet. Forenkle bruken av rutinene. Forenkle bruken av rutinene.  Implementasjon på intranett. Samle alle rutinene for å gjøre det enklere for brukeren å finne frem. Samle alle rutinene for å gjøre det enklere for brukeren å finne frem. Lage en logisk struktur for informasjonen på nett. Lage en logisk struktur for informasjonen på nett.