Tromsø, september 2014 Harald Eikaas, prosjektleder

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Advertisements

Fellesfag Yrkesretting Relevans
Veien til læreryrket…….. Differensiering i de nye grunnskolelærerutdanningene Liv Reidun Grimstvedt dekan Avdeling for lærerutdanning og kulturfag.
Vurdering for læring V/ Trude Slemmen Wille
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
1 Evalueringer av LMS Kan evalueringer av bruk av læringsstøttesystem lære oss noe i forhold til en ny anbudsprosess? NTNU som utgangspunkt.
UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen. Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen.
Lynkursdagene 2011 Webdrive Tilgang til UiO-disker utenfor UiO-nettet Mads Lomholt usit/sas/lipk.
Lærerkonferansen Lærerkonferansen april Nettstøttet læring Lærerkonferansen Vidar Lillehaug Anne Rørvik.
Flipped Classroom – Omvendt klasserom
Velkommen til kurs LOGISTIKKPROGRAM FOR UTDANNINGSVALG 19. SEPTEMBER 2011.
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
Elektroniske verktøy Diakonhjemmet nov Verktøyene Disse verktøyene blir brukt på Diakonhjemmet •E-post •PPS •NEL •Studentweb •Its learning.
Praksiskonsulentordningen i Norge
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan? Louise Mifsud Seksjon for Digital kompetanse.
ForVei-modellen Workshop Linda T. Sørensen
Prosjektleder Bjørn Pettersen bjorn.
eHelseopplæring i sykepleierutdanningen – et stebarn?
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Forsøk med arbeidslivsfag - status høsten skoler i 82 kommuner Første kull fra piloten gikk ut våren 2012 Første kull fra forsøket gikk ut våren.
Campus Helgeland og eCampus Nord UNINETT-konferansen 1. – 3. oktober 2013 Geir Hareide Hansen leder KOLT.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Vårt behov for studiesenteraktører
s. 1 Evaluering av rådgivningstjenesten Foto: Crestock.com.
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
Kompetanse for kvalitet
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Ny Nettspansk: ¿Me oyen? III ANPE-konferanse Tromsø.
Vi skal bygge videre på det vi har!
Kristiansund videregående skole Vurdering uten karakter Bruk av LMS (Classfronter) Nettverkssamling i Stjørdal, 3. – 4. mai 2007.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
Spillbasert læring Hugo Nordseth.
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Kompetanse for kvalitet KFK Hva skjedde på møtet om matematikkursene på Gardermoen? Tilstede James, Hans Wilhelm og Vibeke.
SiA på 90 sekunder 3Bdd3RY605pP-kRs3LGhttps://
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
Jump to first page Lava Læring En introduksjon. Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del.
Nye nett- og praksisbaserte grunnskolelærerutdanninger GLU-NP 1-7 og GLU-NP 5-10 Programansvarlig 5-10.trinn Nils Ole Nilsen:
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Ungdomstrinnsmeldinga Motivasjon-mestring-muligheter.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
FORELDREMØTE NYE 8. TRINN ÅSTVEIT SKOLE 23. April 2013
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning.
Høgskolen i Oslo Samling 1: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Hvordan jobbes det med IKT i undervisning ved LUI, HiO? Allmennlærerutdanninga.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
Norges offentlige utredninger NOU 2003: I første rekke Forsterket kvalitet i en grunnopplæring for alle ___________________________________________________________.
Fra kunnskap til handling og fra handling til kunnskap
Ungdomstrinn i utvikling 1. samling i pulje 4 for skoleeiere og skoleledere Internett:
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
Samarbeid REN og Høyskolen i Bergen Prosjektnavn: Fra Montør til Ingeniør Bachelorgrad i elkraftteknikk for inntil 24 studenter. Studentene er ansatte.
SKAL BIDRA TIL Å ØKE KVALITET OG AKTIVITETEN I KLUBBENE I TRØNDELAG FOTBALLKRETS.
Prosjekt og utviklingsarbeid i bibliotek Siri Tidemann-Andersen, Det flerspråklige bibliotek.
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Læringsform: Tilegnelse
Canvas-prosjekter 2017/2018 Det nedsettes en prosjektgruppe + en referansegruppe som skal legge til rette for administrativ og pedagogisk support og opplæring.
Utskrift av presentasjonen:

Tromsø, september 2014 Harald Eikaas, prosjektleder Norgesuniversitet Tromsø, september 2014 Harald Eikaas, prosjektleder

Studium: Produksjon for sal og scene Nytt valgfag på ungdomstrinnet (2012), Kompetanse for kvalitet Hvordan har e-læring bidratt produktivt til studiet?

Partnere i prosjektet Karmøy og Tysnes kommuner Høgskolen i Bergen (15 stp. grunnmodul) Interne HSH-studenter (praktisk arbeid) Styringsgruppe med representanter fra utdanningsinstitusjoner og kommuner

Studiet

Organisering av studiet Tre samlinger á to dager på Stord, kun praktisk arbeid Resten på nett

Klasserom 1: musikksalen

Klasserom 2: nettet

Digitale ressurser Fronter (oppgaver, innleveringer, chat, veiledning, adm. verktøy m.m.) Adobe Connect (nettbaserte forelesninger, workshops) Videokamera Windows Moviemaker, iMovie, Photostory Dropbox (distribusjon bl.a. av studentproduserte) Undervisningsmateriale Motto: alt som lar seg løse ved hjelp av e-læring tas ut av vanlig klasseromsundervisning.

Et glimt fra arbeidet… https://www.dropbox.com/s/smjoq8jhjgp09pd/Slideshow%20fra%20forestilling.wmv  Førre skole, mellomtrinnet. Dokumentasjon til eksamensinnlevering

Hva har vi fått ut av prosjektet? Hovedgevinst: frigjøre undervisningstid til praktisk arbeid Erfaring og kunnskap til bruk i andre (musikk)studier.

Positiv overraskelse  Adobe Connect

Gjenstående arbeid høsten 2014 Spre det glade budskap. - skrive artikler - ferdigstille digitale undervisningsressurser - synliggjøring og erfaringsutveksling internt og eksternt

Takk for oppmerksomheten!