1 Innfasing av Innsida 2.0. 2 Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
Advertisements

RAFT Prosjekt hørsel Leif Foss, NAV Lerkendal Marianne Simensen, NAV Sør-Trøndelag.
Redigering i iKnowBase
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
9-k samarbeidet i Vestfold Harmo9, felles IKT struktur Oppstartsmøte 23. august 2005 
Universell utforming av IKT- løsninger ved NTNU Fra teori til praksis Carl-Fredrik Sørensen Seniorrådgiver NTNU IT.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 HOUSTON We have a problem.
Tanker rundt opplæring i nytt biblioteksystem Maria Sindre Bjelke, BIBSYS Brukermøte 22. mars 2012.
Lilandspeiderne Foreldremøte Tirsdag 15. Januar 2012 Klokken 18:00-19:30 Fremmøte i Ytrebygda Kirke.
Trådløs telefon 7921G Nye Menyer
Webredaktørmøte 14. Desember 2010 – Tryvann. Agenda • Jakten på stjernene • Nye forskningssider • Prosjektoversikt emigrering • Neste websamling • Planer.
Microsoft Office2010 ved UiO Fellesmøte IT-ansvarlige januar 2011.
E-melding HALD-kommunene
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
EFV-V forskningsadministrative støttefunksjoner organisering og system.
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
23. januar 2004TDT4285 Planl&drift IT-syst1 Tjeneroppgraderinger TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Anders Christensen, IDI.
1 Eiendom og drift Arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU 2009 Drift og Eiendom Et verktøy for utvikling av arbeidsmiljø ved NTNU Utviklet internt i NTNU for.
1 Heving av NTNU-ansattes undervisning- og veilederkompetanse. En kort oppdatering. Om du ønsker, kan du sette inn navn, tittel på foredraget, o.l. her.
Elektronisk meldingsutveksling Hvordan sikre drift og organisere meldingsovervåkningen FUNNKe Sandnessjøen Guri Selnes, rådgiver Helse- og Omsorg.
Tilpasset opplæring i en lærende skole
1 Skal vi snakke sammen? Jan Håvard Skjetne SINTEF / University of Melbourne
NyGiv Mål Minske frafall i videregående skole.
Byggherreforskriften
Empiriske metoder Oppgaveanalyse, observasjon
1 14. februar 2006 TDT4285 Planl&drift IT-syst Forelesning nr 16: Sentralisering eller desentralisering TDT4285 Planlegging og drift av IT-systemer Våren.
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Behandlingshjelpemidler - opplæring
Malverk intern produktopplæring
Nettverksmøte FUNNKe 18.juni 2012 Elektronisk meldingsutveksling Forberedelser.
Hvordan sikrer vi drift og hvordan organiserer vi meldingsovervåking?
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
USIT 2.0 Status og framdrift Allmøte 28. april 2011 Hallgerd Benan
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Li skole INFORMASJONSMØTE 10.Trinn VELKOMMEN!
Helpdesk Ny kundefront Ovf - nett drift.
Åpne en luke hver dag og få en gave
Nasjonal handlingsplan for friluftsområder
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
Elektronisk meldingsutveksling
LUB og nasjonale planer
Digital Eksamen Integrasjoner Snorre Løvås, Seniorrådgiver, UNINETT Trondheim,
Overvåking Feilhåndtering
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
| 1 Instruktørkurs for kommuner Veiledere; tilknytning til helsenett og fjernaksess (30 minutter)
Østfold fylkeskommune Cerebrum-seminar 2014 Jan Roar Skaar og Anders Aagaard Sørby.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Catherine Janson daVinci Consulting AS
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
1 1 Informasjonstiltak fra Studieavdelingen Tilbakemelding etter innspill fra studieveiledersamlingen 16. mai 2006 Studiedirektør Hilde Skeie Studieveiledersamling.
Kort om departementets arbeid mot 2015
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
SINTEF Raufoss Manufacturing AS
ARK ved UV. Hva er ARK – Arbeidsmiljø og klimaundersøkelse ved UiO Utarbeidet for sektoren av en gruppe forskere ved UiO, UiB, UiT, NTNU Har et teoretisk.
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Implementering av Blackboard på HF
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 1/8 2008
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 6/8 2008
Organisasjonskart for webarbeid Oppdatert 11/8 2008
Digitalt læringsmiljø
Koordinering og gjennomføring av flytteprosesser
Utskrift av presentasjonen:

1 Innfasing av Innsida 2.0

2 Spørsmål vi skal besvare Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Når får fakultetets ansatte og studenter tilgang? Hvem kan webmasterne gi tilgang? Må webmasterne gi support til enhetens brukere? Når får lokal IT-seksjon en gjennomgang av Innsida 2.0? Opplæringsmateriell?

3 Agenda Innfasningsplan for de ulike enhetene Spørsmål vi skal besvare på møtet Support: Brukerstøtte og opplæring Aktiviteter og erfaringer knyttet til innhold i Innsida 2.0 ved NT-fakultetet, v/Martin Fjellvær og Marianne Sjøholtstrand. Status rundt organisering av innholdsarbeid v/ Jan Erik Flere spørsmål?

4 Implementasjonsplan – innfasning ansatte Uke 8/9 Uke 12/13 Uke 13/14 Uke 14/15/16 Uke 16/17/18 Uke 18/19

5 Implementasjonsplan – innfasning ansatte EnhetTidsrom NTUke 8/9 SADMUke 10/11/12 IMEUke 12/13 HFUke 13/14 VM Uke 13/14 DMFUke 13/14 IVTUke 14/15/16 SVTUke 16/17/18 ABUke 18/19 AndreUke 18/19

6 Implementasjonsplan – innfasning studenter EnhetTidsrom A – LUke 21/22 M - ÅUke 22/23 Gamle Innsida vil kjøre parallelt med Innsida 2.0 minst inntil vårsemesteret er avsluttet.

7 Kommunikasjonsplan - enhetene Møte webmasterforum Informasjonsbrev til enhetene om implementasjonsplanen Møte med de enkelte enhetene før innfasning: –Informasjonsmøte ifm. innfasning for enhetens ledelse –Kick-off møte med ansvarlige for enhetens innhold / innholdsproduksjon på Innsida 2.0 –Gjennomgang med lokal IT-drift ift. lokal support Workshop prosjekt / linje for gjennomgang og plassering av enhetens lokale innhold

8 Når får webmastere tilgang til Innsida 2.0? Etter at pilot er startet (23. januar) Før innfasning av din enhet vil vi ha et kick-off møte med de som skal jobbe med / er ansvarlig for innhold (webmastere, innholdsprodusenter, kontorsjefer, etc.) Etter kick-off-møtet tilbys alle fakultet og enheter to- dagers workhop sammen med personer fra Innsidaprosjektet for å gå over og plassere lokalt innhold på enheten.

9 Når får fakultetets brukere tilgang? Når piloten har gitt oss de svarene vi håper å få, og... prosjektet har gjennomført introduksjonsmøte for fakultetsledelsen, og... kick-off møte med de som skal jobbe med innholdet er gjennomført, og lokal IT har fått en teknisk gjennomgang av løsningen. Ansatte innfases først, studentene kommer seinere.

10 Hvem kan webmasterne gi tilgang? Mye opp til dere selv, og vurderes ut fra behov. Det anbefales at dette i hovedsak skjer etter at kick- off møtet med fakultetet er gjennomført. Før arbeid med flytting / tilpasning av innhold startes, anbefales at de som skal jobbe med dette, gjennomfører workshop med prosjektet og etablererer en ”beste praksis” for dette.

11 Må webmasterne gi support til enhetens brukere? Ja, men kun for innhold iht. en beste praksis Teknisk support håndteres av lokal IT.

12 Når får lokal IT-seksjon en gjennomgang av Innsida 2.0? Lokal IT-seksjon vi få en egen teknisk gjennomgang før enhetens ansatte fases inn.

13 Opplæringsmateriell Velkommen-melding for alle brukere da de først logger på: –Lenker til lyninnføring i form av videoklipp - 3 stk. a 5 minutter - på norsk og engelsk –Hvordan man melde feil ? Oppgaveorienterte veiledninger - skriftlig, tilgjengelig som vanlig Innsida-innhold.

14 Anbefalinger Noen (få?) webmastere ved hver enhet bør ha et redaktøransvar for eget innhold. Det bør lages gode rutiner for ”governance” av innhold som sørger for at innholdet er kvalitetssikret og til enhver tid relevant ift. brukernes behov. Alt utdatert / ikke-relevant innhold fjernes! Redaktør-rollen må ha en tett dialog med personer med et overordnet (”juridisk”) ansvar for enhetens innhold (”ansvarlig redaktør”) og for hele NTNU.