For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet 2006-2008 Indikatorene og eQuass.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Hva har vi oppnådd i psykiatrien
1 Oppstartsundersøkelse 2008 Høgskolen i Bergen 586 besvarelser (30 % svarprosent)
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Etterprøving av Norges Banks anslag for 2008 av Bjørn E. Naug Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 1/09.
Litt mer om PRIMTALL.
Elisabeth Erlandsen Seniorrådgiver Attføringsbedriftene i NHO
BankID i Vital Forsikring ASA
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
GREP (Kompetanseutvikling Grenland AS)
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
1 Trykte vedlegg: Utvidede kommentarer per april Ingress: Saken presenterer resultater per april Forslag til vedtak: 1.Styret er bekymret for.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Resultater Kundesenter
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Kapittel 14 Simulering.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Lbg/RHS- Evalueringskonferanse 19. og 20. november Midtveisevaluering høst 2002 Resultater fra en brukerundersøkelse Seilet/ Molde/ 19.nov.03/lbg.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
:02 Evaluering Juleevangeliet, Barnas katedral desember Response Log.
Indikatorprosjektet Benchmarking og benchlearning i attføringssektoren
Indikatorprosjektet Måling og forbedring i attføringssektoren Karl-Wiggo Jensen Prosjektleder.
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Om Norsk Finansbarometer 2014
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Helsestasjon Helsestasjon Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Timesammedag ved Risvollan legesenter(RLS) Evaluering etter 3 år. Stud.med Olav Aune Thomassen og Aage Bjertnæs Spesialist i allmennmedisin.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Velkommen! 4/4/2017.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Åpne en luke hver dag og få en gave
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
LEDIGE LOKALER TIL LEIE PÅ VÆRSTE-OMRÅDET
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
100 lure ord å lære.
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Arbeidsmiljø- og klimaundersøkelser (ARK)
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Utskrift av presentasjonen:

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 1 Indikatorprosjektet Indikatorene og eQuass

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 2 Indikatorene: Hvordan kan de benyttes i arbeidet med å innføre EQUASS (20 minutt) Karl-Wiggo Jensen, Durapart AS Praktisk erfaring i bruk av indikatorene ved innføring av EQUASS (30 minutt) Berit Moen, Norservice AS Plenumsdiskusjon (20 minutt) Agenda

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 3 Ved utvikling av indikatorene i prosjektet ble det blant annet sett på om det var sammenfallende indikatorer i eQuass. Likeledes ble eQuass benyttet som rettesnor hvor man ønsket en helhetlig indikasjon, for eksempel ved utvikling av spørsmålene for bruker, ansatte og kunder eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 4 Direkte knytning Økonomiske indikatorer: Egenkapitalprosent Investeringsgrad Likviditetsgrad II Resultatgrad Prosessindikatorer: 5. Ventetid 6. Gjennomsnittlig oppholdstid 7. Ekstern arbeidspraksis 8. Avbruddsprosent 9. Repetisjonsprosent Formidlingsindikatorer: 10. Videre til jobb 11. Videre til aktive løsninger 12. Videre til annet Arbeidsmiljøindikatorer: 13. HMS-avvik 14. Sykefravær 15. Kompetanseutvikling Samfunnsindikatorer: 16. Medieoppslag 17. Forbedring 18. Samfunnsbidrag 19. Avviksnivå 20. Deltakelse Partnerskapsindikatorer: 21. Hospiteringspartnere 22. Samarbeidspartnere Tilfredshetsindikatorer: 23. Kundetilfredshet 24. Ansattes tilfredshet 25. Deltakertilfredshet eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre Kompetanseutvikling: Direkte knyttet til spørsmål nr. 100 ved at kompetanseutvikling skal måles og rapporteres 17. Forbedring: Knyttet til spørsmål nr. 92 hvor man skal minimum ha 2 forbedringstiltak per år (men rapporteringsmetode er noe forskjellig) eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre Samfunnsbidrag: Direkte knyttet til spørsmål nr. 17 hvor samfunnsbidrag skal kunne måles 19. Avviksnivå: Knyttet til spørsmål nr. 25 hvor det kreves at bedriften er åpen i forhold til antall klager eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre Deltakelse: Direkte knyttet til spørsmål nr. 11 hvor det kreves en måling av deltakelse 23. Kundetilfredshet: Direkte knyttet til spørsmål nr. 50 hvor det kreves at man skal kunne vise resultat på andel fornøyde interesseparter og 78 hvor man skal måle hvor fornøyde de finansielle interesseparter er eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre Deltakertilfredshet: Direkte knyttet til spørsmål nr. 50 hvor det kreves at man skal kunne vise resultat på andel fornøyde brukere og 79 hvor man skal vise til mer enn 60% brukertilfredshet. Spørsmål 81 og 82 krever at brukertilfredshet måles og rapporteres eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 9 Totalt vil man kunne knytte indikatorer til rundt 33 av spørsmålene ved at indikatorene kan være med å dokumentere om man møter spørsmålets krav. Spørsmål rundt bruker, ansattes og deltakers tilfredshet er direkte knyttet opp mot Equass 9 kvalitetsprinsipper. eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 10 Eksempel: Spørsmål nr. 8 i brukerundersøkelsen angående oppfølging kan bidra til å besvare spørsmål 72 i eQuass: Ansattes kompetanse og ferdighet i forhold til å understøtte brukers livskvalitet Dette er spørsmål i Equass som mange ganger er vanskelig å besvare med et klart ja eller nei. eQuass vs Indikator

For virksomheter som vil: -Dele -Lære -Forbedre 11 Et annet spørsmål i eQuass er nr 40: Deltar bruker i planlegging og evaluering av prosessen? I undersøkelsen av kundes tilfredshet spørres det etter brukerinvolvering i spørsmål 5 og i brukerundersøkelsen spørres det etter medbestemmelse i spørsmål 6 og mål i handlingsplan i spørsmål 7 På denne måten kan man sannsynliggjøre hvorvidt svaret på spørsmålet er ja eller nei. eQuass vs Indikator