Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Advertisements

895 studenter på Universitet i Oslo deltok undervisningsåret 2009/2010 på emner hvor forelesningene på tatt opp og lagt på nettet (Podcastet) Alle disse.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Verdens 7 underverk.
Unge & Rus.
Bokanmeldelser..
Nettvett.
Til læreren/ veilederen
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Nysgjerrigpers lynkurs NKUL 2005
Barnevernsbarns erfaringer- utdanning og helse
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Hva er vitsen med å gifte seg?
Hvorfor velge realfag Realfagkompetanse er
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Lesing av fagtekster Nordre Modum ungdomsskole
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Den autentiske læringsdialogen
PBL nr.1 Gruppe 16 Ida, Torhild, Lars Wilhelm og Eivind.
Hapros vei mot eQuass godkjenning? eQuass. OVERORDNET ORGANISASJON Oppdatert: Godkjent: EL 1) Medlem i ledergruppa 2) Stedfortreder for adm.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Kapittel 2 oppgave e) Sett inn preposisjoner eller adverb
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
”Rettferdiggjørelse” Romerne 3,20-28
DÅP - hvem? - hva? - hvorfor?.
Fellesskap med Gud.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Etikk og moral i lederskap
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
FNs barnekonvensjon artikkel 29 (1) og det samiske folk: en rettsosiologisk studie Hadi Khosravi Lile.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
VURDERING Matematikk 7. trinn.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
LISBET BERGEN KUL på Kringlebotn
Ungdoms slang Fillip Leth.
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 5.trinn Innlandet skole
Språk åpner dører - Om hva jeg fant bak en ny dør.
Hvordan bruker ulike aldersgrupper sosiale medier?
Nysgjerrigperprosjekt
Spørreundersøkelse om IA Hva slags type virksomhet arbeider du i? 1 Privat 36,4 % 2 Stat 26,6 % 3 Kommune 28,9 % 4 Organisasjon 7,2 % -1 Vet ikke.
Kapittel 36 Reza forteller om sin arbeidserfaring.
Kapittel 2 oppgave c Preteritum eller perfektum?
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Matematikk Noen betraktninger omkring fysikk og naturvitenskap.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
LESEARBEID Elevene kan bruke disse kortene i selvstendig lesearbeid på skolen. Kortene er delt opp i før, under og etterarbeid. Lærer kan også bruke kortene.
Vi vet at alle kan. Alle elever kan lære trass ulike forutsetninger.
Problemløsning.
Hvordan gjøre BABED-studiet mer kjent for potensielle studenter?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
NYSGJERRIGPER Hvorfor er julebrus populært og hvorfor foretrekker noen en julebrus fremfor en annen?
Mennesker er nysgjerrige
NYSGJERRIGPER.
Mennesker er nysgjerrige
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Utskrift av presentasjonen:

Skole. Hvorfor har vi så mye lekser? Nysgjerrigper Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?

Vi har valgt å forske på hvorfor har vi så mye lekser fordi, -vi syns det er kjedelig med lekser -for at vi ikke skjønner vitsen med lekser. -og fordi vi syns vi har for mye lekser.

Hypotesene våre er. -For og lære mer og repetere. -For at vi skal bli smartere. -For at vi skal få mer kunnskap over språket og verden. -For at det skal være enklere og være voksen og få en god jobb.

-Alle på gruppa skal innhente informasjon -Alle på gruppa skal innhente informasjon. -Vi skal ha en spørreundersøkelse som vi skal gå rundt på skolen og gi til folk som vil ha en liten undersøkelse. -Vi skal innhente informasjon på skolen. -Vi skal ha spørreundersøkelse/intervju. -Vi skal jobbe litt i friminuttene.

Spørreundersøkelse 1)Syns du at du har mye lekser?/hadde mye lekser? ¤ja ¤nei 15 21 2)Hvorfor tror du at elever har så mye lekser? Sett kryss. ¤For at de skal lære mer. 30 ¤For at de skal få repetere det de har lært. 16 ¤For at vi skal bli smartere 12 ¤For at vi skal få mer kunnskap over språket og verden. 6 ¤For at det skal bli enklere og være voksen og få en god jobb. ¤Annet 3)syns du elever bør ha leksefri skole? ¤ja :18 ¤Nei 19 4)Hvis ja hvorfor? Hvis nei hvorfor ikke?

HYPOTESER - For at de skal lære mer er det punktet det er svart mest på. -Så kommer for at de skal repetere det de har lært. -På 3.plass kommer de som mener at det skal bli enklere som voksen å få jobb. OPPSUMMERING -Vi har funnet ut at vi har mye lekser fordi at vi skal lære mer. -Vi har også funnet ut at lekser er viktige! Fordi: vi får lært mer og vi får repetert det vi lærer om på skolen.

Det var alt vi hadde og si om hvorfor vi har så mye lekser De som var med på dette prosjektet hetter: Sivert kvålsvoll ,Leon Alexander Bærøy, Tijler Boks.