Sykkel Ski Vandring + kultur Turoperasjon med sykkel som tema Fagdag Sykkel – kick off NCE Tourism Fjord-Norge Myrkdalen 12. september 2014 Norske Bygdeopplevelser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
För demokrati i Norrköping
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Teknologi i klasserommet
Medlemsnettet Foreløpig må dere taste inn hele adressen. Direkte link kommer snart.
DiSC fra Inscape Publishing Inc.
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Tilgjengelighet for alle til informasjons- og kommunikasjonsteknologi IT Funk Strategi for forskning og innovasjon.
Temadag fibersatsing KS huset 22. januar 2014
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Praktisk info til prosjektkunder
NORGES TURISTBAROMETER Sommersesongen 2014 Prognose for utenlandsk ferie- og fritidstrafikk til Norge.
Molde Trondheim Fredrikstad Ålesund Bodø Namsos Tromsø Dokka Oslo
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Salgsteknikker & Sosial media
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
Verdikjedeanalyse Verdikjeden
Produktpakking Børre Berglund 5. Mai 2010.
Valdres Destinasjon AS
Sandvika BY 10 år juni 2013 Prosjektleder: Hege Stangeland Sørensen.
Sluttrapportens vedlegg VI Sykkelbyen Levanger Prosjektgruppen i Levanger 2020.
Velkommen til Bøkevangen
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
Presentasjon av: - Stiftelsen Sykkelturisme i Norge - Markedspotensialet i Norge Sykkelseminar i Bergen Rolf E. Akselsen, Sykkelturisme i Norge.
1.NSCR er blitt ryggraden I lokal og regional sykkelsatsing. Nasjonal sykkelrute nr. 1. Korresponderer med nasjonal sykkelrute nr. 2 I Sandnes. 2.3 Regionale.
Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta.
OSLO OG OMEGN BILBRANSJEFORENING Side 1 BILFORLAGET AS Best på Bil!
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Publisering på verdensveven Kursdag 2 VÅFF, våren 2002.
Publisering på verdensveven Kursdag 3 VÅFF, våren 2002.
Svein Erik Setermo. Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter.
Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i ferien for en liten drink med nogo.
Reisebransjeseksjonen i HSH--
Brukerundersøkelse for Etat for byggesak og private planer
Personalforum 4. mai 2012 Tema: Mottak av nyansatte   Program:   Kaffe og vafler   :25 Presentasjon av deg selv som person: Turid Pedersen,
Presentasjon av konsept
Startet 1 mai 2008 Norge i et nøtteskall rundtur med valgfrie aktiviteter Kjøper aktiviteter hos lokale leverandører.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Litt informasjon: I 2010 vil det bli arrangert 7 seniorsykkelturer. Det sosiale aspektet og opplevelsene på turene er noe av det viktigste. Du trenger.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Gruppeundervisning /
Litt informasjon: I 2009 vil det bli arrangert 7 seniorsykkelturer. Det sosiale aspektet og opplevelsene på turene er noe av det viktigste. Du trenger.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
M&L2 Kap. 10 Kamanjeplan Oslo, februar Hva er en aktivitetsplan? 1. Aktivitetsplaner kan lages for nær sagt alle typer aktiviteter 2. Aktivitetsplaner.
Går digitaliseringen av offentlig sektor raskt nok? - fordeler ved å ligge langt framme i utviklingen av en moderne og brukervennlig offentlig sektor Paul.
Evaluering av [prosjektnavn] [navn]. Resultat kontra mål Målsetting: Oppgi opprinnelig mål eller prosjektmål –Lag en liste over de viktigste måleenhetene.
Lillestrøm Rasekattklubb
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Markedsføring.
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Pilegrimsleden til Nidaros Pilgrim Ways to Nidaros - Caminos de Nidaros pilegrim.info pilgrim.info Pilegrimsledene til Nidaros inngår i, og er en levende.
Grunnleggende salgsteknikk
Hvilke plattformer bruker dere?
Leif Krane, Datakvalitet AS, Tromsø
Presis, ofte og behagelig
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Gode alene – enda bedre sammen?
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils.
Europeisk mobilitetsuke og Bilfri dag 2015
Kvalitetskontroll av sykler
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Sensorveiledninger på MN
Utskrift av presentasjonen:

Sykkel Ski Vandring + kultur Turoperasjon med sykkel som tema Fagdag Sykkel – kick off NCE Tourism Fjord-Norge Myrkdalen 12. september 2014 Norske Bygdeopplevelser AS Ski – sykkel – vandring + kultur Britt Elton, gründer og daglig leder

Sykkel Ski Vandring + kultur Norske Bygdeopplevelser AS Turoperatør som har spesialisert seg på salg av ferdigpakka sykkel-, ski-, fotturer + kultur, i store deler av Norge. Privat aksjeselskap etablert i 1998 Kontorsted Lillehammer Vi er selv aktive både på beina, på sykkel og på ski Mange lojale kunder Samarb. med ulike leverandører og destinasjoner Leverer turer til utenlandske turoperatører Medlem av reisegarantifondet

ULIKE TYPER FERIESYKLISTER 1.Organisere selv: - flerdagers turer - dagsturer - basesykling – der det er godt tilrettelagt for sykling – kanskje spesielt stisykling og utfor? Behov for gode kart, god skilting, mulighet for sykkelleie, kanskje overnatting og mat, transportmuligheter, informasjon på nettet eller hos turistkontorene mfl. = ”klarer seg selv”, men mange ønsker opplegg Sykkel Ski Vandring + kultur

2) Noen ønsker organiserte turer 65% Norske gjester, kommer fra hele landet 12% Oversjøisk: Australia, USA, Canada, Brasil 18% Europa: It, UK / IR, CH, Bel, D, NL, AU Hvilken av våre turer velger de? Nord-Norge: Lofoten, Helgeland, Arctic Coast, Senja Fjord-Norge: Rallarvegen, Sunnhordland, Hardanger Mange skal ha lange turer, kanskje 20 dager. Også skreddersøm / tilpasning for ulike målgrupper Sykkel Ski Vandring + kultur

Hva forventer en syklist seg? De som bestiller en ferdig pakketur har store forventninger – ALT skal fungere: * Riktig info om turen * Reisedokumentene ( gode kart med høydekurver, turbeskrivelse med nødv. info, vouchers osv.) * Overnattingsstedene (god og nok mat, gode senger, kunnskap om turen, sikker sykkel- parkering, tørkemuligheter, hjelp til syklene… = syklist velkommen bedrift; vertskapsrollen viktig * Bagasjetransporten * Fergetider * SKILTING Sykkel Ski Vandring + kultur

Hva gjør en TO – først: Finner fram til naturflotte områder hvor det er mulig å legge til rette for turer: * må være lett tilgjengelighet, lite trafikk, ikke for mye bakker, mulighet for ekstra km osv. * overnattingsmuligheter med god mat i passe avstand fra hverandre * pluss at det er ulike tilbud (eks. fiske, kajakk, kultur / aktiviteter) * sykkelleie /retur tilbake til utgangspunktet viktig med god infrastruktur som skilting, lys i tunneller, gang- og sykkelvei, buss, ferger osv.

DERETTER: Så må vi ut i felten: tester turen, tar bilder og lager detaljerte turbeskrivelser Må ha førstehånds kjennskap til turen / området Skriver pris- og allotmentsavtaler med underlev. Kalkyler – alt må med Lager tekst til nettsider, brosjyre osv. Produserer salgsmateriell (flyers, brosjyrer) Egen markedsplan og distribusjonsplan Presse- og markedspåvirkning = SALG ONLINE OG PR. MAIL OG TLF. Sykkel Ski Vandring + kultur

Utfordring for en incoming TO ”operasjonssentral” åpen døgnet rundt raske svar / rask oppfølging Logistikk / rutiner / nøyaktighet Kvalitetssikring: oppfølging / tilbakemelding en ting er produktutvikling, markedsføring og salg, men viktigst er gjennomføringen Evaluering etter turen viktig = Totalinntrykket av turen må være god, gi mersmak

Tack för en toppenupplevelse! Vi cyklade längs ishavskusten 9-17 juni. Allt, från beställning av resan till att lämna cyklarna i Svolvær har fungerat mycket bra. Välorganiserat och mycket bra bemötande från alla inblandade, vi är helnöjda, Speciellt på Sommerö, i Mefjord och i Marmelkroken kände vi oss särskilt mycket välkommna och personligen mottagn. Vi har tidigare anlitat andra liknande organisatörer bland annat vid cykling i Italien och ni är i särklass bäst hittills. Inget strul eller tveksamheter. Med vänlig hälsning och vi återkommer Säkerligen. Håkan Nordqvist / Majbritt Gustafsson Sykkel Ski Vandring + kultur Litt skryt, gode tilbakemeldinger viktig!

Sykkel Ski Vandring + kultur

Landsdeler/destinasjoner og bedrifters muligheter gjennom en turoperatør Produktpresentasjon i kataloger, Internett og andre salgskanaler - TEMA Bred distribusjon - når ut til et stort antall potensielle kunder / egen database på tema Markedskunnskap om tematiserte kunder Et ledd som håndterer salg, booking og innbetaling Alt er innbetalt på forhånd / ingen no show NB: mange ulike typer turoperatører med ulike måter å jobbe på – Vi kjenner mange av de

Hvordan samarbeide videre? 1.Tilrettelegging av tur Åpne dører / introdusere - underleverandører Invitere til visningstur / koble med IN Bidra til løsning av utfordringer ved sykkelleie, bagasjetransport, skilting osv. 2: Synliggjøring – synergieffekt Knytte kontakt med utenlandske TO Brosjyremateriell Linke til hverandres nettsider, Facebook osv. Se på oss som et verktøy a. Sykkel Ski Vandring + kultur

Regner med at dere har SPØRSMÅL????