vil deltagerne lære blant annet:

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Advertisements

Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Industrilederskolen® Praktisk innføring i ledelse av Moderne produksjon gjennom LEAN God verdistrøm gir god trivsel!
Demo av timebehandlingssystemet (klikk med museknappen for å gå videre i demoen) Copyright Easylution AS.
Hva er Smart™.
Copyright Kompetansegivende kurs Salg og service – praktisk salg med data som verktøy Varighet:Etter behov Oppstart: Tid: Målgruppe: Selgere Antall.
Velkommen til CarbonPro & Wealth Master
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
12 Jeg er gründer.
En lærende organisasjon?
Åse Lund Støen og Aud Christensen
Grunnkurs for kursholdere
Individuelt arbeid før neste kurs. •Det er nær sammenheng mellom dette kurset og det neste – VOKS: videre opplæring i kommunikasjon og samhandling •Det.
Catherine Janson daVinci Consulting AS
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
…å få ting gjort… via Vassli… Underveisevaluering av Forny 2001 – Levanger kommune – – Oddbjørn Vassli Underveisevaluering av Forny 2001 – Levanger.
Distansundervisning i Interreg – kan denna teknologi och informationshantering även användas inom forskningssamarbete och forskarutbildning? Erik Mönness,
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
God virksomhetsstyring av universitet og høyskoler Styrearbeid i U&H sektoren sett ”utenfra” Siri Hatlen, styremedlem NTNU 14. november 2007.
Målsetting Gjennomføre et handlingsrettet program for å styrke konkurransekraften til handels- og servicenæringen i kommunane Askvoll og Hyllestad.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
GLIS Glimrende Læringsutbytte I Skolen
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Forståelse av kreativ kompetanse, ideutvikling og innovasjon
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
Fjernundervisning eller nettstøttet læring Eksempel på gjennomføringsmodell ved Bergen teknisk fagskole Årskonferansen RFF Bodø 13 – 15 mai 2009.
Samarbeid fagskole høgskole
Velkommen til presentasjon
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Kommunen som arbeidsgiver
HACCP i ASKO Hvilke utfordringer har vi som vareleverandør ?
Individuelt arbeid før neste kurs. Det vil alltid være saker for de tillitsvalgte som ligger i en gråsone mellom juss og andre typer vurderinger Hva styrer.
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Utdanningsvalg 10.klasse
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
Kvalifiseringssenter for innvandrere INN
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Kvalitetsreformen -svaret på dagens utfordringer i høyere utdanning? Av Sonni Olsen Rektor, Høgskolen i Finnmark.
Presentasjon av masteroppgave
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Målsetning med kurset: Presentasjon av, og trening på, verktøy og metoder til bruk for praktisk etikkarbeid og etisk refleksjon i kommunen. Målgruppe:
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
SINTEF Fiskeri og havbruk AS 1 Hvordan oppnå økt deltakelse på Tromstrygdskolen? Signe Sønvisen og Trine Thorvaldsen SINTEF Fiskeri og havbruk.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Tillitsvalgtes medvirkning i budsjettarbeidet
Målsetting med kurset: Presentasjon av, og trening på, verktøy og metoder til bruk for praktisk etikkarbeid og etisk refleksjon i kommunen. Målgruppe:
Forskingsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Kommentar Dekan Kristin Barstad Høgskolen i Buskerud.
Bachelorstudiet i økonomi og administrasjon Kort presentasjon for studieveiledere V 09
”What you measure is what you get” Gardermoen 31. Januar 2002
Hyperion i Privatmarked Kompetanseheving av Privatmarked Økonomi.
Introduksjonskurs i opplevelsesdesign
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Hva vet vi om Lærende Nettverk til nå? IKT-basert skoleutvikling gjennom lærende nettverk.
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Kurs høsten 2015 Praktiske opplysninger om kurset: Kurset blir ledet av godkjente kursledere. Kurset går over ganger og varer i 2 ½ time. Det er.
Serviceeklæring til pårørende i poliklinikken ved Kløveråsen Fjernundervisning i alderspsykiatri 31.januar 2006 Liv Herder spesialsykepleier Kløveråsen,
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Rekommunalisering eller en entreprise?
Opplæringskontorenes rolle
Salg 2 for elektrikere - et forslag
Utdanningsvalg 10.klasse
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Hvorfor utvide klasserommet? B – Samarbeid
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Selge et produkt eller en tjeneste
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Utskrift av presentasjonen:

vil deltagerne lære blant annet: BEDRIFTSØKONOMI På kun 5 til 7 timers kurs vil deltagerne lære blant annet: Økonomiforståelse - verdiskapning. Lære å sette opp balanseregnskap. Lære å sette opp resultatregnskap. Bruk av nøkkeltall og styringsdata. Forstå viktige økonomiske sammenhenger i en bedrift. Lære om pengestrøm og pengeflyt i bedriften. Gjennomføring av forandringer slik at bedriften tjener mer penger. Bruk av nye pedagogiske læremetoder. © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Økonomi Illustrator er tatt i bruk ved MÅLGRUPPE FOR KURSET ER ALLE – IKKE MINST DELTAKERE UTEN FORKUNNSKAPER INNEN ØKONOMISKE FAG. MED DEN PEDAGOGISKE METODEN SOM LIGGER TIL GRUNN VIL DELTAKERNE FÅ MEGET GOD INNSIKT l BEDRIFTSØKONOMI ETTER FÅ TIMERS KURS/OPPLÆRING. TEORIEN BAK KURSET ER TRADISJONELL BEDRIFTSØKONOMI. DET SPESIELLE VED VÅRT OPPLEGG ER MÅTEN Å LÆRE PÅ: ”LEARNING BY DOING” Økonomi Illustrator er tatt i bruk ved Universiteter og høyskoler i Norge. © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Ved bruk av denne oppnås bl.annet: Økonomi Illustrator er et effektivt kompetanse verktøy som gir større innsikt i bedriftsøkonomi. Ved bruk av denne oppnås bl.annet: Skaper større forståelse for sammenhenger mellom innsatsfaktorer i virksomheten og bedriftens økonomiske resultat. Viser deltakerne – gjennomføres det forandringer i virksomheten kan resultatet bli bedre økonomi. Målet er at alle ansatte skal forstå de økonomiske sammenhenger, slik at det etterpå blir lettere å få gjennomført nødvendige endringer – for å styrke bedriftens konkurranseevne. Viktig mål er også å få startet prosesser hvor ansatte selv kan komme med forslag til endringer på sin egen arbeidsplass – for å bedre bedriftens økonomiske resultater. © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

og skal ta ha et forhold til ansatte, eiere, kunder, leverandører, bank/långivere m.v. På denne simulator arbeider deltakerne med alle disse forhold. © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Pedagogisk metodikk er ”Learning By Doing”: © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Læringspyramiden – ”Learning By Doing”: Deltakerne lærer ved å gjøre selv (praktisere selv). Gjennomsnittlig læreeffekt blir da betydelig høyere enn ved tradisjonell forelesning/undervisning. Dette er en effektiv, spennende og ikke minst morsom læringspedagogikk med en rekke fordeler – bl.annet: Deltakerne lærer mye - på meget kort tid. Bedriftens ansatte er borte fra arbeidsplassen i meget kort tid. Under kurset blir deltakerne plassert i grupper. Hver gruppe utgjør lederteam for hver ”sin” bedrift, og skal lede denne gjennom flere års drift, investeringer og endringer. Det hele skjer ved hjelp av simulering, i skarp konkurranse med de andre bedriftene. Målet er å sørge for at ”sin” bedrift blir en vinner. © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Utvikling av bedriftens kunnskaper er viktig. Vet du om dere øker eller reduserer kunnskapene din bedrift? Gårsdagens lærdom går Viktig med faglig påfyll - på en kostnadseffektiv måte stadig fortere ut på dato! © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Økonomi Illustrator® Prosjekt Illustrator® Learning By Doing AS har flere spennende KONSEPTER OG VERKTØY Økonomi Illustrator® finnes i tre versjoner - alle som en dags kurs: Modul ”BASIC” Grunnleggende økonomiforståelse. Modul ”CONTINUE” Påbygging til ”Basic” – nye og tøffere utfordringer. Modul ”ETABLERER” Etablering av ny bedrift Prosjekt Illustrator® Modul ”PROSJEKT” En dags kurs - gjennomføring av prosjekt innen godkjent budsjett – til rett tid - og av rett kvalitet. Andre ”Learning By Doing”- læreprodukter: IC 2007 Ledelse av kunnskapsbedrifter. IC 2007 Styrets oppgaver og utfordringer i kunnskapsbedrifter. IC 2007 Ledelse av off. tjenesteproduksjon. Learning By Doing AS Tlf. + 47 3306 4640 Næringssenteret Faks. + 47 3306 4650 3164 Revetal E-post: alf@psice.net http://psice.net © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net

Selskapet har befestet – og økt – sin markedsposisjon.. Learning By Doing AS mot nye høyder! Selskapet har befestet – og økt – sin markedsposisjon.. Over 2.700 fornøyde deltakere bare i løpet av siste året. Learning By Doing AS har spennende pedagogikk, konsepter og verktøy. Brukere er bedrifter og organisasjoner i hele Norge, samt Universiteter, Høgskoler, Tekniske fagskoler og Videregående Skoler. Raskt voksende marked er også etablereropplæring. Learning By Doing AS Tlf. + 47 3306 4640 Næringssenteret Fax + 47 3306 4650 3164 Revetal E-post: alf@psice.net http://psice.net © Copyright 2007 Learning By Doing AS Alf Kirkeberg - alf@psice.net http://psice.net