Dialogkonferanse bussanbud 2015

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

Vesentlige kapasitetsendringer i basisperioden 15. august 2011 George Nicholas Nelson.
Offentlige anskaffelser 7 Avslutning av konkurranser
Innkjøpstjenesten Affærsmöligheter med Norge Seminarium 21 oktober 2009 Östersund Innkjøpssjef Jan Ivar Bjørnli.
Innkjøp ved Universitetet i Agder
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Øyfergesambandet i Oslo Dialogkonferanse 7. januar 2013 Rolf Michael Odland Leder for Innovasjon & HMSK Boreal Transport Norge 1.
Kommentarer til Vedlegg 2 Materiellbeskrivelse 1.Ruteres generelle krav til Busser Krav om at «Bussmerke skal defineres i tilbudt og er det som skal leveres.
Av advokat Hanne S. Torkelsen
«Bedriftsutvikling tradisjonelt landbruk»
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Optimaliseringsprosjektet Samhandlingsmøtet.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Førstelektor Ingun Sletnes.
Dialogkonferanse bussanbud 2014
Dialogkonferanse – bussmateriellstrategi UnibussSide 1.
Fagforum for infrastruktur i Grenland
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
RAMMEAVTALER Innlegg på fagseminar: Valg av reklamebyrå
Minikonkurranse AV-samling 10. november 2009 Hege Vanebo
Sanntids informasjonssystemer for kollektivtrafikken i Tromsø
Incitamentsbeskrivelse Busstjenester i Vestre Aker Marit Elin Leite, Ruter As.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Planlegging og drift av spesialskyss i Follo
Velkommen! 4/4/2017.
Sørlandsbanen i Agder-fylkene - Kristiansandsområdet og jernbane
Erfaringer fra Nittedals-anbudet
Dialogkonferanse Ruter 26. september Oppdragsbeskrivelse / kvalitet Positive til kvalitet som del av tildelingskriteriene Viktig å tydeliggjør hvilke.
NITTEDALSANBUDET DIALOGKONFERANSE. ” Incitament er en stimulans til å gjøre en ekstra innsats 2.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2014 Førstelektor Ingun Sletnes.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Tema Rute 465 Mysen-Askim-Sarpsborg
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Dialogkonferanse Ruter 26. september Parallelle rammeavtaler.
Mulighetenes Oppland ÅPNING AV TILBUD Tilbud som mottas for etter tilbudsfristen er gått ut skal avvises Åpning skal skje på oppgitt tidspunkt av min.
Parallelle rammeavtaler Nettbuss Øst side 1.
Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
Innspill til anbud Follo og Østensjø
Prosedyrebeskrivesle Nittedalsanbudet 1. Endringer i Konkurransegrunnlaget Vekting og tildelingskriterier er noe endret Nytt bilag til oppdragsbeskrivelsen:
Vedlegg 4 - Anleggsbeskrivelse 1. Om bussanlegget i Nittedal Eier: Kjulsveien 15 AS (tidl. Schøyen Gruppen A/S) Adresse: Kjulsveien 15, 1480 Slattum (del.
Leverandørkonferanse Sykehjemsetaten. Visjon Livsutfoldelse i trygge omgivelser.
Anbudskonferanse Rammeavtale for kjøp av Konsulenttjenester - IKT kl Fylkeshuset, Erling Skakkes gt 14 Møterom Kobberkis 5 etg.
Agenda Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Gjennomgang av prosessbeskrivelsen for innkjøp Litt om fokusering rundt: Litt om fokusering rundt:
Åpen anbudskonkurranse NOR Rammeavtale for kjøp av Taktekker- og blikkenslagerarbeider Tilbudskonferanse 6. april 2016, kl
Innkjøp fra A til Å Hva gjør vi fra vi lager et konkurransegrunnlag til vi evaluerer og avslutter en anskaffelsesprosess? Ser spesielt på forbedringspunkter.
© Bergen kommune Tilbudskonferanse Mellomlederutdanning Program: Seniorrådgiver Ole Vorland : BHI – kompetansestrategi Rådgiver Harald Pedersen:
”Velger du bussen, kan du ta livet med ro og studere landskapet mens det glir forbi.” 19. august 2009 Bengt Aarum - Østfold kollektivtrafikk.
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Anskaffelse av spesialbiltransport innen TT-tjenesten Informasjonsmøte for leverandører,
Tilbudskonferanse for kjøp av avlastningstjenester Konkurransegrunnlaget - Prosedyre for gjennomføring av anskaffelsen Byrådsavdeling for helse.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2015 Dosent Ingun Sletnes.
Åpen anbudskonkurranse EØS Rammeavtale Rørinspeksjon Tilbudskonferanse 5. april 2016, kl
Markedsleder i Norge på elektriske busser
Dialogkonferense Ruter
Tilbudskonferanse 7. april 2016, kl
Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Offentlige anskaffelser 10 Rammeavtaler
Ny multifunksjonshall på Marienlyst
Vedlegg 4 – bussanlegg og ladeinfrastruktur
Offentlige anskaffelser 12 Rammeavtaler
Systemtest av elektriske busser i Oslo sentrum Presentasjon på dialogkonferanse Unibuss.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Offentlige anskaffelser Rammeavtaler
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Utskrift av presentasjonen:

Dialogkonferanse bussanbud 2015 Dagens kontrakter/bussanlegg - evaluering Dialogkonferanse bussanbud 2015 Kåre Riseng Senior innkjøper

Kontrakt om busstjenester i Nittedal Operatør: Nettbuss Øst AS Varighet 7 år med inntil ett års forlengelse tre ganger. Fra 01.07.2006 t.o.m. juni 2016. Kontraktssum 2013: 48,1 mill.kr. Rutekilometer: 1,4 mill km Busser i rute: 25 stk.

Informasjon om bussanlegget i Nittedal

Informasjon om bussanlegget i Nittedal

Mulige tilpasninger på bussanlegget Økt kapasitet for utendørs parkering fra ca. 25 busser til opp mot 50 stk. Innendørs bussparkering avvikles. Økt innvending areal – flytting av garderober, bedre lagerplass, møterom og økt kapasitet på spiserom/kontorer. Forslag til modell: Alt.1 Ruter legger ved et konkret forslag til en foreslått utvidelse av innvendige arealer i konkurransegrunnlaget. Kostnadsøkning i forhold til årlig leiepris oppgis. Operatør må ta stilling til denne «opsjonen» i sitt tilbud, og det kan være mulig å avtale mindre endringer etter behov før kontraktsinngåelse. Alt.2 Ruter bestemmer på forhånd utvidelse av innvendige arealer og ny leiepris slik at dette ikke blir et konkurranseelement i konkurransen Synspunkt?

Ruters tildelingskriterier – Follo & Østensjø Vekt Maks.poeng Pris 50 % 5 Vognløpsplaner 20 % 2 Oppdrag 10 % 1 Bussmateriell 15 % 1,5 Anlegg 5 % 0,5 TOTALT 10 Vinnerne i Follo & Østensjø oppnådde ca. 8 poeng av 10 mulige

Bussmateriell – eksempel modell Funksjonalitet – Vektet 5% dvs. 0,5 poeng av totalen ·         Busslengde ·         Gulvnivå (lavgulv, laventre, normal) ·         Dørordning/plassering (eks.2+2+2+2)       ·         Dørtype (utgående/innsvingene/glide etc.)  ·         Motorkraft      Kvalitet – Vektet 5 % dvs. 0,5 poeng av totalen ·         Tidspunkt for første gangs registrering·               ·         Antall sitteplasser   ·         Antall ståplasser      ·         Setebelter og type      ·         Barnevognplass/rullestolplass   ·         Seteavstander Utslipp – Vektet 5 % dvs. 0,5 poeng av totalen ·         Miljøklassifisering (euroklasse)        ·         Utvendig støynivå         ·         Motor (drivstoff/hybrid m.m.)           Hver enkelt busskategori vurderes etter funksjonalitet, kvalitet og utslipp. Fokus på hva som er bra for kunden (merverdi). Hver busskategori får forskjellige poeng. Hvert ruteområde kan ha flere busskategorier.

Evaluering henger sammen med krav Detaljspesfikasjon Funksjonskrav med minimumskrav, anbefalinger og begrensninger (eller utgangspunkt i standard) Åpne funksjonskrav

Eksempel fra andre Nordiske land Movia – København Pris 40 % Kvalitet af drift 35 % Miljø 15 % Kvalitet af busmateriel 10 % SL – Stockholm Anbudet för kriteriet Kvalitet kommer att tilldelas ett betyg i betygsskala 6-1. 6 Utmärkt - 5 Mycket bra - 4 Bra - 3 Nöjaktigt - 2 Bristfälligt -1 Undermåligt. För att kunna gå vidare till slutlig utvärdering ska ett anbud erhålla minst betyget 3. Efter betygsättning av kriteriet Kvalitet kommer betyget att omräknas till ett prispåslag enligt nedan. Anbudet med lägst jämförelsetal anses vara det ekonomiskt mest fördelaktiga. Erhållet betyg för Kvalitet prispåslag SEK 6 poäng 0 - 5 poäng 20 000 000 - 4 poäng 60 000 000 - 3 poäng 120 000 000

Parallelle rammeavtale om busstjenester

Parallelle rammeavtale om busstjenester Sporveien har i dag parallelle rammeavtaler om busstjenester i forbindelse med driftsavvik på trikk og T-bane. Disse rammeavtalene utløper i 2014. Ruter planlegger å inngå parallelle rammeavtaler om busstjenester knyttet til avviks- og ekstrakjøring som etterfølger Sporveien Oslo sine avtaler. I tillegg til busserstatning for T-bane/trikk, vil rammeavtalene også bli benyttet til andre oppdrag for Ruter.

1. Planlagte oppdrag - eksempel Østensjøbanen skal stenges for oppgraderingsarbeid. Østensjøbanen skal være stengt i perioden mai 2015 – mars 2016. I tillegg til en forsterkning av eksisterende tilbud (71E, 70) planlegges det etablert en midlertidig busslinje som erstatter T-banen, linje 3B. 3B kan kjøre Helsfyr T – Brynseng T – Høyenhall T – Skøyenåsen T – Oppsal senter – Østmarkveien – Bøler T – Bogerud T – Skullerud T (og tilbake), med opptil 10’ frekvens. Beregnet bussbehov er om lag 10 leddbusser.

2. Spontane oppdrag Ved et uhell blir det boret hull i taket på en tunnel mellom Bogerud og Skullerud på Østensjøbanen. Tunnellegemene som faller fra taket skader både T-banevogner og banelegemet. Strekningen Bøler – Mortensrud stenges for T-banetrafikk, og må erstattes med buss. Bussene må kunne starte kjøringen så snart som mulig. Stengningen er forventet å vare i 48 timer. Det er behov for å frakte om lag 1400 passasjerer i rushtimen mellom Bøler og Mortensrud.

3. Andre oppdrag Det skal arrangeres VM i Oslo. Det er behov for at Ruter setter opp busslinjer til og fra forskjellige arenaer i Oslo-området i tillegg til ordinær produksjon. Til hver arena skal det settes opp kapasitet til at ca. 5 000 publikummere skal kunne reise fra Oslo sentrum til arenaen over en tidsperiode på to timer. Tilsvarende skal publikummerne tilbake til Oslo sentrum innen 1,5 time etter arrangementsslutt.

Avrop planlagte oppdrag – mulig løsning Det inngås en rammeavtale med flere operatører, som har til formål å fastsette vilkårene for de kontraktene som skal tildeles i løpet av en gitt periode særlig med hensyn til pris m.m. Det endelige valget av leverandør forutsetter en ny (forenklet) konkurranse mellom alle operatørene det er inngått rammeavtale med (minikonkurranse).

Avrop spontane oppdrag – mulig løsning Avrop etter rangert liste Pris Tilgjengelig kapasitet Type busser tilgjengelig Busstyper (mulig rangering): Leddbuss i Ruter design Leddbuss i annet design Solo buss i Ruter design Solo buss i annet design Turbuss

Ruter ønsker innspill på bl.a. følgende Krav til gjennomføring av denne type oppdrag Krav til bussmateriell og tilgjengelig kapasitet. Tilbyders behov for spesifikasjon og informasjon i konkurransegrunnlaget Evaluering, tildeling og avrop (bestilling av busser)