Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca. 50.000 elever til sammen i Oslo området. -De.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Advertisements

Retorikk og tekstanalyse
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Årets Mediepriser 2013 Vinnere AVIS.
12. Oppsummering.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Praksiseksempel- samarbeid med veilederkorpset GÁIVUONA SUOHKAN – KÅFJORD KOMMUNE.
Prosjektoppgave Grafikk og digital foto.
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Folkehøyskolene temabilag 17. februar Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,
Utarbeidet av Hilde Waage,
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
SAMMEN OM Å UTVIKLE KIRKEN Samling 1 Stabsutvikling.
Humaniora og næringsutvikling Dekan Kathrine Skretting Det humanistiske fakultet NTNU.
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
- Fast tilbud om brukertester som støtte til smidig – prosessen!
Foreldrene betyr all verden! Mona Røsseland Ann-Christin Arnås
Hvorfor øker bruken av spesialundervisning? Driverne bak økningen i bruk av spesialundervisning i grunnskolen.
Hvordan åpne døren inn til en verden med produserende elever?
FRAM- FØRING LØPESEDDEL /WEBSTANDTOTALVURDERING PEDAGOGISK/FAGLIG INNHOLD OG RELEVANS IKT-LØSNINGER PRESENTASJON Tydelig/god layout/Lett å fatte idéen/budskapet.
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
Gå inn på denne internettadressen:
Munins betydning for studenter Mats Mortensen Institutt for informatikk.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
God kommunikasjon på nettet
Trondheim 23.august 2007 Å kunne velge å bo hjemme lengst mulig – en sentral verdi for de fleste.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Av Dan Christian og Stein Jørgen
RSS og Alerts JDD 21. mai Ting jeg skal si litt om RSS Alerts (TOC) Hvordan fungerer disse funksjonene? Hva kan de brukes til?
Resonnerende tekst.
Samarbeide for å overleve? Mulighetene er der…og MÅ tas 5 September 2014 Grafisk bransjeforenings landsmøte 2014.
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Forretningsutvikling i team Hvorfor kan studenter utvikle verdens beste forretningidéer? Sveinung Susort.
Nyhetsartikkel.
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
Online distribusjon – erfaringer fra Norge
Øving 1 - Forretningsideen
NJFF HORDALAND: PÅ SKOLEN Sporløs ferdsel Fiskestanga. Fot – cm Snella Rigging av stang/ snelle Fastsitting Bremsefunksjon Backlash Slukknute Sikkerhet.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Sjangerlære Husk A-bok, 8. klasse og B-bok 10. klasse.
Prosjektarbeid Mediekommunikasjon 1, Kapittel 4. Hva er prosjektarbeid? Prosjektarbeid er å jobbe mot et mål innenfor en gitt tidsramme. Prosjektet kan.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
MOT v/Sandnessjøen videregående skole. Dette er MOT: MOT er en ideell organisasjon som har livet til ungdom i sentrum MOT bevisstgjør ungdom til å ta.
Næringsutvikling og verdiskaping Kultur- og naturarv som utgangspunkt for verdiskaping og næringsutvikling Verdiskapingsprogrammet for kulturminner 4 år.
1 Børsliste Oppgave: Kommenter oppstillingen og foreslå forbedringer. Slik ble børslisten presentert i en stor avis for et par år siden.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
NÆRMILJØRAPPORT Klasse – Skolens navn1. Prosjektarbeid for 8. trinn HVORFOR ER NÆRMILJØET VIKTIG FOR OSS? Ordet miljø brukes om omgivelsene vi lever i.
Omdømmebygging og -analyse
IoT i smarthus: Paradigmeskifte i 2017
Hva brenner du for…? Hva er viktigst for deg i klubben?
MEDIA.
Flere lesere, flere muligheter
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Yrkesfaglig fordypning – Hva er det egentlig??
Innovasjon i lokalarbeidet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hva er Lillestrøm? Byen med den sterkeste veksten i landet
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Kapittel 5 Argumentasjon
Utskrift av presentasjonen:

Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De ønsker å bli tatt på alvor og bli verdsatt selv om de fortsatt er i en læringsprosess. -Deres viktigste kapital er synspunkter og kunnskap.

Dagsavisen definerte vi som den: ”Empatiske veilederen” Hva ser målgruppen etter i aviser? -troverdighet -interesse og verdi gjenkjennelse -”samtalepartner”

Strategi for videre ide og løsning -tenk langsiktig -vær stolte av dere selv -bli mer synlige (- i både distribusjon og i å tørre å vise litt logo) -utseende må være like bra som innhold (- innholds designen er veldig pen og oversiktlig,- gjør det samme utenpå)

-ikke blitt gjort store forandringer, bare ryddet opp. -litt fargejustering -lagt vekt på at det er fortsatt veldig gjenkjennelig. -layout basert på det som allerede er inni bladet. (pen inni, må bli pen utenpå) Den kultur interesserte humanisten er opptatt av den visuelle formen på aviser, i likhet med de aller fleste mennesker. Får leserene til å plukke det opp, -produktet er så bra at får man kundene til å lese igjennom det en gang, kan man fange opp et stort marked.

- Engasjert. Som du. Fungerer veldig bra som retning også. Fokus på ”som du”. engasjer målgruppen (-Dere har gjort det her på Westerdals, vekket sympati og samhørighet med produktet deres)

-engasjer og inkluder målgruppen i avisen deres -ved å slippe til studentene sier dere at dere er opptatt av mangfold, begge sider i en sak, fremtiden og engasjement. -billigere å trykke avis enn å kjøpe reklameplass, bruk dette Vi foreslår to løsninger som er bundet sammen: -”springbrett” og -”en penn med i spillet”, for å engasjere og fange oppmerksomheten til målgruppen.

springbrett plakat liggende A3

springbrett avisannonse

Plakat A3 ”en penn med i spillet”