Oppgradering fra Agresso 5.4 til Agresso 5.5

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ny ordlyd på rapportene i avdelingen og nye rutiner for registrering av skyteaktiviteter For nye brukere: Du må først være registrert med en e-postadresse.
Advertisements

Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
ESS – opplæring av sluttbrukere
Programmet er laget for å ivareta alle rutiner
Ncg | group om |navigator™ xlforecast™
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Regnskapsføring.
Brukerveiledning Basware
• TRANSPORT • ENTREPRENØR • INDUSTRI Det brukervennlige vedlikeholds system for • VERKSTED.
3. Feilkonto.
Nytt økonomi og lønns/personalsystem fra
MASTERCARD FRA DANSKE BANK
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Tanker rundt opplæring i nytt biblioteksystem Maria Sindre Bjelke, BIBSYS Brukermøte 22. mars 2012.
Purrerutiner og inkasso Hvordan bruke rutinene i Uni Eiendom ?
Tidplusstid OPPLÆRING
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
INTERNHANDEL.
Elektronisk Bestillings- og Fakturasystem
OPP2011 Agresso 5.5 tirsdag Kl. 09:00-11:00 Oslo kommune
Nytt HR-system  Info lederforum
VELKOMMEN TIL REGNSKAPSKURS
Økonomiforum 2. september 2011 Oppsummering og evaluering Tema for høsten 2011.
ERV – Nytt lønns- og personalsystem 2010 Informasjon på økonomimøte 16. desember 2009 Bilde nr 1 Hva er planlagt?  Karakterbasert NLP (fra ca 1983) fases.
Bygg- og anleggsavfall Kontroll med nytt regelverk ved Geir-André Thorstensen.
Inntaket 2010 – 2011 – nytt og nyttig ?. Hvilke emner skal vi gjennomgå ? 1.Hva betyr endringen i vurderingsforskriften fra for inntaket til.
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Bruk av Datavarehuset i økonomirapporteringen
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Basware Purchase Management
Elektronisk behandling av inngående faktura
Søknad om tilskudd/ prosjektmidler Skriv søknad og be om at evt. tildelte midler overføres bankkonto Kopi til regnskap sammen med bilagsblankett.
Opplæring i BasWare ThinClient --- Elektronisk fakturabehandling
# Rapporten skal kun benyttes av Universitetet i Oslo til de formål den er ment og skal ikke distribueres til andre parter uten vårt skriftlige samtykke.
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Pålogging i portal 1/4 Påloggingsbildet hentes fra
Ehandel i Oslo kommune Symposiet eLandet Norge oktober 2006 Kari Hove Prosjektleder Oslo kommune Utviklings- og kompetanseetaten.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Kort om departementets arbeid mot 2015
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA.
FAKTURABEHANDLING FAKTURAMOTTAK FOR VÆRNESREGION.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 5 - Prosessbeskrivelse Privatistopplæring.
Skoleskyss i Nordland SkyssWEB introduksjon Foto: Gro Eli Stoltenberg.
- Tryggere for meg!- Enklere for oss! Interne ventelister og overflyttinger i psykisk helsevern Klinikk PHA.
Tips og Triks i Agresso Ingar Slette, UNIT4 Agresso AS.
Videreutviklet MOBI database
Salgspresentation.
Opplæring SAP Portalen
Innkjøpsforum Del 1: E-handel
BASWARE.
Fullmaktstruktur på NHH
22 april 2015 E-handel.
Milestone.
ATEA.
Innføring ny kamprapportering i FIKS Breddefotball
Utskrift av presentasjonen:

Oppgradering fra Agresso 5.4 til Agresso 5.5 15. JUNI 2011

Hva betyr dette for deg? Nytt skjermbilde for fakturabehandling. Nye menyer Bedre spørremuligheter Forbedret ytelse Enklere oppfølging av fakturaflyt – alt i et bilde Mer brukervennlig grensesnitt Enklere oversikt Enklere rapportuttak

Hva betyr dette for økonomi- og regnskap? Enklere oppfølging av fakturaflyt Mulighet for logging av endringer i alle registre Bedre og mer fleksibelt spørreverktøy Mer robust lagring til Excel Mer effektivt grensesnitt med arkfaner og søkefunksjon Mer fleksibel bankavstemmingsmodul Mulighet for masseregistrering av fakturagrunnlag Mulighet for å kjøre forslag på purring Enklere funksjonalitet for reversering av bilag Enklere rapporteringsverktøy

Hva betyr dette for økonomi- og regnskap Innføring av webskjema for brukerinnmelding med oppslag mot PRK Enklere og mer fleksibel brukeradministrasjon Bedre hjelpemenyer

Endring i rutiner og regelverk Økonomi- og regnskapsrapporter tas ut i Agresso Web Arbeidsflyten blir fortsatt i to trinn: fakturabehandler og budsjettansvarlig godkjenner Kun en godkjenner pr. koststed Grupper med flere godkjennere er ikke lengre mulig. Kun en godkjenner på hvert koststed, med mulighet for å legge inn fast vikar, ved fravær. Dette aktiverer budsjettansvarlig selv, via fliken self-service. I self-service kan alle ta ut rapporter og legge inn midlertidig ansvarlig/fast vikar.

Endring for fakturabehandler (bestiller) Fakturabehandler kan gjøre alt som de gjorde tidligere Videresending av faktura mellom tjenestesteder kan kun gjøres til en annen med rollen bestiller. D.v.s. Det er ikke mulig å videresende en faktura til en godkjenner. Dette fordi det skal være arbeidsdeling. Dersom fakturaen ikke tilhører bydel Stovner, skal fakturaen avvises. Den vil da gå tilbake til Fakturasentralen

Endring for budsjettansvarlig godkjenner Kan ikke videresende. Fullmakt til å godkjenne ligger hos budsjettansvarlig og det er denne, evt vikar, som må behandle posteringen og godkjenne denne. Kan ikke endre kontering. Kan ikke splitte fakturaen Dersom det er nødvendig å endre konteringen eller splitte fakturaen, skal fakturaen AVVISES slik at den blir returnert til fakturabehandler (bestiller).

Mye arbeid før implementering i juni Mars: Gjennomgå regelverk for godkjennere Ansvarlig: Regnskap og tjenesteleder Sluttmelde brukere som ikke skal opprettes i 5.5 innen 1.4 Regnskap April:Rydde alle fakturaer ute på flyt pr 1.mai. Det skal ikke være noen fakturaer på flyt pr 1. juni. Regnskap og Bestillere/godkjennere Mai: Det innføres innkjøpsstopp slik at det er minst mulig fakturaer ute på flyt. Kvalitetssikre brukertilganger/fullmakter for hver enkelt Agressobruker. Alle som rekvirerer varer og tjenester

Implementering Mai: Utarbeide alle rapporter som skal ligge i Webb løsningen i 5.4. Opplæring av Agressobrukere Ansvarlig: Regnskap/økonomi Mai:Full kontroll på fakturaer ute på flyt. Fakturaer behandles raskt, slik at det ikke ligger noen igjen pr 1. juni Regnskap og bestiller/godkjenner Juni: Periodeavslutning for mai blir 1. juni. Alle må være ajour med fakturaer og bilag. 2. juni: Agresso stenger i to uker. Ekstra arbeid før og etter dette. 15. juni: Alle skal ha gjennomført opplæring. 15. juni: Agresso 5.5 åpner!! Regnskap Bestiller/godkjenner