Velkommen!
Praktisk informasjon Tilgang til wlan fås i resepsjonen i 1. etg.
ITIL - Innledning
ITIL prosesser og programvare Kurs Konsulent tjenester Programvare Implementering & Tradisjonelt er det her vi blir ranet
Kundeservice
Språk
Hva mener vi med begrepet kvalitet? Det finnes mange definisjoner av begrepet kvalitet. En for snever definisjon er ”samsvar med spesifiserte krav”. Denne definisjonen ble formulert av Philip Crosby, og den har et produsentperspektiv. Joseph Juran har senere formulert en mer kundevennlig definisjon som lyder ”egnethet for bruk”. Edwards Deming gikk enda ett trinn over mot kundefokusering når han mente at ”kvalitet skal fokusere på kundenes behov, både dagens kunder og morgendagens kunder”
Hvorfor ITIL? Litteraturen beskriver flere mulige metoder for å utføre kvalitets-forbedringsarbeid. En av de mest brukte metodikkene er det såkalte kvalitetshjulet eller “PDCA-hjulet” (Plan, Do, Check, Act).
The Efficiency and Effectiveness Funnel INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS 1st Level Support Nth Level Support
The Efficiency and Effectiveness Funnel INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS 1st Level Support Incident Management Nth Level Support Knowledge Management
The Efficiency and Effectiveness Funnel INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS Problem Management 1st Level Support Incident Management Nth Level Support
The Efficiency and Effectiveness Funnel INCIDENTS INCIDENTS INCIDENTS Change Management Problem Management 1st Level Support Incident Management Nth Level Support
The Efficiency and Effectiveness Funnel INCIDENTS INCIDENTS Release Management Change Management Problem Management 1st Level Support Incident Management Nth Level Support
The Efficiency and Effectiveness Funnel Release Management Change Management Problem Management 1st Level Support Incident Management Nth Level Support