Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertGunn Evensen Endret for 9 år siden
1
Are you ready to take control?
2
Hvorfor oppgavehåndtering? Kvalitet på utført arbeid finne rett ansatt for oppgaven Spare tid på oppfølging Varslingsfunksjon Strategisk planlegging Fordele oppgaver som skal utføres Sikkerhet Alt blir dokumentert
3
Hvorfor oppgavehåndtering? Forenkle/forbedre opplæring og innstrukser Overlevering arbeider på forskjellige tidspunkt Oppgaver beskrives og tydliggjøres unngå misforståelser Innsikt i andres oppgaver Ved sykdom eller annet fravær Viktig når det gjelder leveringer
4
TASK Properties/Attributes • Description • Start-Finish • Category • Priority • Status • Notes Customer Customer Editor • CRM-system Resources • Items: Sales articles • Equipment: E.g. projector needed, meeting room, car •Other things Persons • Owner • Assign • Accessible • Report Skills • Education, licences • Experience • Courses (certificates) ”Have the right people” Documents • Files • Individual • Group • Organization • Formal structure • Virtual groups QL – Task Management System Knowledge database • FAQ • Procedures
5
Task Management Registrere oppgave Navn og beskrivelse Sette tidsperpektiv Sette prioritet Fordele ansvar Legge med instrukser (eller andre filvedlegg) Distribuere oppgavene til ansatte
6
Kontroller informasjonen Ett felles system Hindre at informasjon går tapt Fjerne gule lapper, notepad, epost Hvis lignende oppgaver skal gjøres i fremtiden, er oppgaven allerede beskrevet
7
Repeterende oppgaver Beskriv oppgaven en gang, så regenereres den automatisk når den blir ferdigstilt Bruk liten tid på å planlegge oppgaver for hele året
8
Distribuere oppgaver Når en oppgave blir tildelt en person, kan personen bli varslet via SMS eller epost En ansatt blir varslet når han/hun stempler inn via CReg Infoterminal Ansatte kan bruke QL Mobile, QL Web eller tykk QL klient for å se sine oppgaver.
9
Akseptere oppgaver En ansatt må akseptere oppgaven Større sannsynlighet for at den blir utført Varsling hvis oppgaven ikke blir akseptert innen en viss tid.
10
Rapportere Alt arbeid dokumenteres i QuantumLeap i form a Notater Filvedlegg (word, excel, bilder) Rapporter på en oppgave via SMS ”QLR Nøkkeltall er levert og oppgaven fullført”
11
Tilgang / rapportering CReg InfoTerminal QL Web QL Mobile QL Client SMS Email
12
Varsling Til personen som oppgaven skal rapporteres til SMS/epost hvis oppgaven ikke er ferdig i tide? SMS/epost hvis oppgaven ikke er akseptert innen x antall dager) SMS/epost når en oppgave endres? Til personen som skal utføre oppgaven SMS/epost hvis tidsfristen nærmer seg? Informer den ansatte om at han/hun har en ny oppgave Via SMS, epost eller CReg Infoterminal
13
Rapporter Detaljerte effektivitetsraporter Hvem har gjort hva? Hvor mye tid er brukt? Konfigurerbare rapporter Lag dine egne rapporter
14
Dynamisk brukergrensesnitt Alle bilder kan skreddersys til brukerbehov og innstillinger lagres automatisk Dokking og/eller flytende vinduer Mange vinduer eller kun noen få Lage ”Favorittlister” over oppgaver
15
Eksempel på skjermbilde
16
QuantumLeap = Effektivitet Flere oppgaver løses til riktig tid Registrerte oppgaver blir aldri glemt Informasjon går ikke tapt Ingenting slettes Alle endringer logges Kvalitet Oppgaver løses av personer med riktig kompentanse Spare tid Se på tidligere arbeid Repeterende oppgaver Følge opp oppgaver
17
QuantumLeap Fungerer sammen med POK Samme personaldatabase
18
www.nextstage.no Takk for oppmerksomheten
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.