Bjarkøy kommune Arbeidsgruppe HRM Felles plattform for nye Harstad kommune 12.06.12 Max, Trine, Eva, Randi og May Unni.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Arbeidsmiljøutvalget (AMU)
Advertisements

KONGSVINGER KOMMUNE Ledelse barnehage.
Overføringen av vergemål fra kommunene til staten
Erfaringer på «godt og vondt» fra Harstad kommune Kurs lll/htv Tromsø 7. februar 2013.
Kurs for tillitsvalgte i VO Telemark
Samkommunestyret – Organisasjonsenheten v/Inger Johanne Uthus Presentasjon av organisasjonsenheten i Samkommunestyret 26 juni 2008 LØNNPersonalHMSAdvokattjenester.
KAFFEKURS Tips til behandling av e-post Mars, 2014 Mars 2014.
Fredrikstad og Sarpsborg Kriminalitetsforebyggende samarbeid for trygge nærmiljø SLT koordinator Tone Faale i Sarpsborg.
1 KvalitetsLosen: Prioriteringer og framdrift innenfor fellesfunksjoner / adm.funksjoner  Utarbeidet: Inneholder 3 sider inkl. denne.  Det.
Bakgrunn og rammer for revisjon av rammeplan for ingeniørutdanning Seniorrådgiver Ole Bernt Thorvaldsen.
Tillitsvalgte og administrasjon - roller og ansvar Børre Rognlien 15. Mars 2012.
Oppgaver for tillitsvalgte
Rapport øko nye Harstad Dato:12. juni 2012 Navn: Roald Andersen.
Varsling om kritikkverdige forhold
Den ideelle kommunesammenslåing
HVORDAN FÅ EFFEKT I SYKEFRAVÆRSARBEIDET?? v/Siren Vetnes Johannessen
Anbefalt modell for administrasjonsenheten i nye Harstad kommune
Orientering for Gratangen kommunestyre
Nytt HR-system  Info lederforum
Omstillingsprosesser i staten
Tillitsvalgtsamling 17. Mars Kontaktlærer i 1. klasse ”Superpedagogen”
Utdanningsforbundet Trondheim
Omstilling og omorganisering-tillitsvalgtes rolle
Etablering av en kulturetat og en idrettsetat
Royal Ministry of Culture and Church Affairs idrettsanlegg.no Seniorrådgiver Morten Roa Kultur- og kirkedepartementet, Idrettsavdelingen E-post:
Planprogram for revisjon av kommuneplanens arealdel i Trysil kommune Plan- og bygningslovkonferansen 2006 Scandic Hotel, Hamar
Kvalitetssystemet Kvalitetslosen – 4 moduler
Mini-gaiden, fokus på NAV Pensjon
Mini gaiden Informasjon fra Arbeidsutvalget Nr. 15 uke 22, Ansvarlig redaktør: Jarle Berge Redaktør/produksjon: Hans Olav Kirknes Et produkt fra.
Mattilsynets arbeid med PCN – status Samling for Norsk Landbruksrådgivning – Sarpsborg 10. nov 09 Terje Røyneberg Mattilsynet, Hovedkontoret Seksjon planter.
BEDRIFTSHELSETJENESTEN (1)
Samarbeidsprosjekt utvikling av felles tjenester – Gratangen, Lavangen, Salangen og Ibestad kommuner Orientering for Lavangen kommunestyre
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
FS/SUN/SO Informasjonsmøte 7. mai 2014 Ass. universitetsdirektør Tove Kristin Karlsen.
Tove Blix Personal- og økonomiadministrativt arbeid ved Det medisinske fakultet Vurdering og organisering Utkast
Regnskapsenheten i nye Harstad kommune
Anbefaling IKT-løsning nye Harstad
AKAN PRISEN 2005 AKAN I LARVIK KOMMUNE Larvik kommune Ca innbyggere Ca ansatte (2.200 årsverk) AKAN siden 1993 Vitalisert 2004/2005.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
Universitetet i Tromsø
Styrking av miljørettet helsevern i skolen Hva kan kommunen gjøre – egenkontrollen og godkjenningen Prosessen i Skedsmo kommune Hans Petter Buvik, Helseavdelingen.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Fyrtårnprosjekt Individuell Plan Kongsvinger og Eidskog Kommune i samarbeid med Sykehuset Innlandet HF Kongsvinger.
Kommunereformen Noen tips til tillitsvalgte. Sørg for å bli med i prosessen! Dersom du som tillitsvalgt hører om lokale prosesser og arbeidsgiver ikke.
Kommunesammenslåing og arkivspørsmål
Status på oppfølgingsarbeidet i forbindelse med tilsynsrapporten og varsel om pålegg fra Arbeidstilsynet, ”Arbeid for helse” per
Hovedverneombud samling
Veiledning Beslutningsprosess
"Etter Kirkemøtet - Muligheter for en felles arbeidsgiverpolitikk" KAs Landsråd
Kvalitetssikring i bibelskoler og fagskoler v/ Lars Eirik Sandvik.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Personalpolitisk omstillingsplan Monica Nordnes, Søgne kommune
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Introduksjon til systematisk HMS- arbeid Presentasjon
Omstillinger og arbeidsmiljø -potensielle fallgruver kunnskap gir vekst Drammen 22.. september 2015 Kristin Dæhli, Forskerforbundet ved NTNU.
Omtanke solidaritet samhold Oslo 1 Samling for plasstillitsvalgte og verneombud i bydel Østensjø  Ny som tillitsvalgt  Roller og oppgaver  Samarbeid.
Sammenslåing av Sandnes og Forsand Råd og tips fra tidligere prosesser
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Generelt Organisasjonsprosjektet går etter planen Grunnlag nå:
Helse miljø og sikkerhet
Fusjon NTNU, HiG, HiÅ, HiST Status i fusjonsarbeidet
Adm Etablering av nye fellestjenester
Integrering av Ambulanse Midt-Norge Forprosjektrapport
Arbeidsverkstad 2 om omstillingsavtale
Hva skjer i programmet nye Kristiansand
Prosjekt Senja kommune
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Lindesnes 2020 Vi bygger den nye kommunen sammen.
Agenda møte fredag 5 april
Orientering/Status kommunesammenslåing, 237 dager igjen
Utskrift av presentasjonen:

Bjarkøy kommune Arbeidsgruppe HRM Felles plattform for nye Harstad kommune Max, Trine, Eva, Randi og May Unni

Bjarkøy kommune Genrelt Faggruppe HRM skal utarbeide omstillingsavtale som felles plattform for etablering av nye Harstad kommune. Avtalen med vedlegg skal ivareta likheter og ulikheter i nye og felles avtaler som grunnlag for lik forvaltning av ansatte i forkant og etter 1. januar Disse retningslinjer skal bl.a ivareta at ansatte og tillitsvalgte tas med i prosjektgruppenes arbeid på en felles og omforent måte, samt at lederne i arbeidsgruppene løser sine oppgaver etter samme mal. HRM-gruppen, hva må gjøres Sørge for at rettigheter og plikter ivaretas og gjøres kjent for alle ansatte, dette gjennom: - Etabler en omstillingsavtale for kommunene, som ivaretar de personalpolitiske retningslinjer for sammenslåingen. - Kartlegg gjeldende retningslinjer, prosedyrer og avtaler/særavtaler i begge kommuner - Bemanningsoversikt Bjarkøy, fordeling iht tjenestekategori - Engangskostnader - Pensjon (anbud) - Personalforsikring (anbud)

-Omstillingsavtale er utarbeidet og vedtatt -Gjennomgått avtaler/prosedyrer/retningslinjer og særavtaler i begge kommuner: - Omstillingsavtalen - Reglement for håndtering av overtallige - Politisk reglement - Delegasjonsreglementet - Frikjøpte tillitsvalgtressurser - Arbeids og tilsettingsreglement - Permisjonsreglementet - Seniorpolitikk - Flyttegodtgjøring - Databriller - Reisereglement - Stipendordninger. -Engangskostnader -Bemanningsoversikt Bjarkøy -Samtale med ansatte innenfor vår gruppetilhørighet -Rutiner for felles arbeidsmarked. Hva er gjort så langt

Hva må gjøres videre Vedleggene til omstillingsavtalen er ferdig til høring 15/6, behandles i FPU 20/6 og til godkjenning i Fellesnemda 26/6. –Reglement for overtallige –Frikjøpte tillitsvalgtressurser –Arbeids og tilsettingsreglement –Permisjonsreglementet –Seniorpolitikk –Flyttegodtgjørelse –Databrille –Reisereglement –Stipendordninger Resterende avtaler/reglementer videreføres slik som for Harstad kommune i dag. Personaloppgaver som må løses som en konsekvens av sammenslåingen vil være : –Skanning av personalmapper inn i Ehporte, del av arkivfunksjon adm.enheten –Overføring av personalmapper til Harstad. –Brev til alle ansatte som får ny tilhørighet og hvem som er deres leder. –Nye stillinger opprettes i HRM og det utarbeides nye avtaler.

Vurdering av fremtidig organisasjon Anbefaling En økning av antall ansatte med ca 90 personer, vil ikke isolert sett påvirke behovet for økt bemanning. De oppgaver som kommer som en konsekvens av kommunesammenslåingen, vil være tilleggsoppgaver som må løses snarest etter Vi er kjent med at stilling som leder lønn på Bjarkøy også arbeider med HR oppgaver tilsvarende 0,25 % stilling. Denne funksjonen ivaretas i prosessen av arbeidsgruppe regnskap. Vårt forslag vil derfor være at inntil 1/3 årsverk nyttes fra til å ivareta nevnte oppgaver for samkjøring og integrering i felles IKT- løsning.

Vernetjenesten Hovedverneombudet – Kun 1 HVO i Harstad kommune – Frikjøp (p.t. 60%) – Valgt (flertallsvalg) av og blant verneombudene Skal HVO velges på nytt av et samlet fora? Skal vi ha 2 HVO? Skal frikjøpsprosenten opprettholdes som før?

Internkontroll og kvalitetssikring Skal Harstad sin IK overføres i sin helhet til Bjarkøy? Eller skal en ”elte” disse sammen? Kvalitetshåndbøker likeså? Risikovurdering?