Oppfølging av nasjonale prøver

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Nettverksamling i matematikk
PRØVEPLAN FOR OSLOSKOLEN
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Litt mer om PRIMTALL.
BankID i Vital Forsikring ASA
Foreldremøte 1.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 9 LESEFORSTÅELSE.
Velkommen til Osloskolen og Nordstrand skole!
Klassekontaktsmøte Vår Helhetlig lese- og skriveopplæringsplan Målet med planen er å kvalitetssikre lese- og skriveopplæringen på Korsvoll skole.
Nasjonale prøver lesing 5. trinn Aronsløkka2,12,02,1 Bragernes2,01,82,0 Brandengen1,8 2,1 Danvik1,52,32,4 Fjell1,7 1,5 Gulskogen1,8.
Nasjonale prøver regning 5. trinn Aronsløkka1,81,72,1 Bragernes2,22,01,9 Brandengen1,92,02,2 Danvik1,72,02,1 Fjell1,7 1,6 Gulskogen2,01,91,8.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Skoleledermøte Det handler om resultater Direktør Astrid Søgnen
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Nasjonale prøver i lesing og leseopplæring
Nasjonale prøver 5. trinn - utvikling Lesing Mestringsnivå 1 28,025,926,8 Mestringsnivå 2 47,146,746,9 Mestringsnivå 3 24,927,426,2.
Nasjonale prøver Møte for skolene 30. august 2011
Ungdomstrinnsstrategien Hva er nytt? Personalmøtet GFU – Vibeke
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Tidsbrukutvalget Kurs/nettverk 25. mars. Kartlegging og dokumentasjon –Dokumentasjon for å ha ryggen fri –Testing ved oppmelding –Kartlegging av min.
Ammerud skole Dokumentnavn 4/4/2017.
Bedre resultater på ro og orden Bedre resultater i alle fag
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
GNIST og Ungdomstrinns-satsingen VFL-samling Susanne Lavik
Bibliotekprosjekt – Mortensrud skole
Foreldremøte 4.-5.trinn ELLINGSRUDÅSEN skole
Kunnskapsløftet - forskningen Organisering: prosjekter og programstyre Resultater: det store bildet Veien videre: er økt variasjon et problem?
Meld. St. 18 (2010–2011) En inkluderende skole – hvorfor og hvordan
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skolens navn settes inn her.
Oslo kommune Utdanningsetaten Skoleledermøte EFT kompetansesenter Astrid Søgnen.
Aktuelle temaer for skolens virksomhet
Nasjonale prøver Møte for skolene 29. august 2012
Nasjonale prøver lesing 5. trinn Aronsløkka2,02,1 Bragernes1,82,02,2 Brandengen1,82,11,7 Danvik2,32,42,2 Fjell1,71,51,7 Gulskogen1,8.
Prosjektet: ”Drammenskolen, Norges beste skole” Formannskapet 1
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
Høring om baseskoler NSLF v/Petter Tresselt.
Næringspolitisk Forum …dette sa vi 12. januar 2004.
Spørsmål 5: Hvilke fag som inneholder miljøelement (i undervisningen) underviser du i? (Spørsmålet er kun stilt til faglærere)
Malverk intern produktopplæring
Nasjonale prøver.
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 14 LESEFORSTÅELSE.
VIP Introduksjon til nye kontaktlærere. Undersøkelser viser at Unge ønsker mer kunnskap om psykisk helse og at opplæringen skal foregå på skolen. Elever.
Ta fag fra videregående skole
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Åpne en luke hver dag og få en gave
Kristin Granne Avdeling for opplæring og tjenester
Nasjonale prøver Møte for skolene 30. august 2010
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Nasjonale prøver Møte for skolene 29. august 2014
Nordberg skole – Den beste starten på fremtiden!
AGENDA PRESENTASJON AV MEDARBEIDERE REGLER FOR PERMISJON
AGENDA PRESENTASJON AV MEDARBEIDERE REGLER FOR PERMISJON EKSAMENSRESULTATER UNDERVISNING/ORGANISERING VURDERING OG OPPFØLGING ELEVENES ARBEIDSMILJØ /
Ny GIV – videre - forventninger til skoleeier og skole Dato Svolvær Foto: Peter Hamlin.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
AGENDA PRESENTASJON AV MEDARBEIDERE REGLER FOR PERMISJON EKSAMENSRESULTATER UNDERVISNING/ORGANISERING VURDERING OG OPPFØLGING ELEVENES ARBEIDSMILJØ /
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Nasjonale prøver i regning En del av en praksis med vurdering for læring.
Samlinger november 2014 Før inntaket 2015/16 Søknadsfrist 1.februar Meldingsskjema 1.mars Spesialundervisning.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Om å undervise, tilrettelegge veilede, kartlegge, teste, prøve og vurdere elever i en læringsaktivitet Berit Bratholm:
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
PRØVEKALENDER Obligatoriske prøver
Nasjonale prøver på 5. trinn høst 2017
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR 1.TRINN AMMERUD SKOLE
Utskrift av presentasjonen:

Oppfølging av nasjonale prøver

Prøveplan Oslo; nasjonale prøver, statlige kartleggingsprøver og Osloprøver Omfattende skolering etter hver gjennomført prøve - målgruppe lærere og skoleledere Statlige kartleggingsprøver - egen prøveplattform med elektronisk tilbakerapporteringssystem Osloprøven – skolevise rapporter i samarbeid med fag- og kompetansemiljøer

Utfordringer – veien videre fra det generelle til det spesifikke fra fokus på resultater til fokus på progresjon Styrking av overgangene (egen overgangsprøve 7. trinn) Analyse av resultater som grunnlag for trekksikker undervisning

Resultater på skolenivå Snitt NPLES 05 Elever deltatt 5. Trinn Fritak i % Mestringsnivå 1 Antall elever Mestringsnivå 2 Mestringsnivå 3

Resultater og mål/ambisjoner - på trinn Mestringsnivå 1 Antall elever Mestringsnivå 2 Mestringsnivå 3 1A: 0-10 1B: 11-14 1C: 15-17 2A: 18-22 2B: 23-25 3A: 26-32 Resultater Ambisjoner / målepunkt

Se resultatet fra NP opp mot annen kunnskap om elevens lesekompetanse

Se resultat fra NP opp mot annen kunnskap om elevens lesekompetanse Se resultat fra NP opp mot annen kunnskap om elevens lesekompetanse. Fyll inn det som er av betydning for den enkelte elev

Plan for dokumentasjon av leseprogresjon - Gruppe 1B -3A Mestringsnivå 1 Antall elever Mestringsnivå 2 Mestringsnivå 3 1B: 11-14 1C: 15-17 2A: 18-22 2B: 23-25 3A: 26-32 Resultater Dato Utvalgte delprøver fra NP Ny kartlegging - Nasjonal prøve