Nettbutikk for proffer gir mer!. MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd. 20.000 profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

Små og mellomstore byers rolle i kollektivtransporten
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
SALG AV EL-FORRETNINGEN Statoil selger El-forretningen til LOS AS (Agder Energi) Classification:Status:
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Helge J. Nakken Utviklingssjef Byggmakker Norge as
Strategiske valg ved etablering av nettsteder •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Velkommen til SMB-dagen 2004!
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Trender i europeisk bilindustri. Vil dette skje i Norge?
MyPack Hent der du handler
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Diplomat Norge AS.
Resultater 2012.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Web design for små og mellomstore bedrifter (SMB) Hvorfor ikke få en design som tiltaler? Kreativ og tiltalende design kan selge...
Abc | group as | trygg mat | ren energi | effektig logistikk.
Service møte-trekanten
Meldingsutveksling internt i forvaltningen
Bank-Norge i endring Ola Sundt Ravnestad Konsernsjef Terra Gruppen AS
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
Innføring i regnskap Regnskap Regnskapsplikten
Av Per T. Eikeland Fleksibilitet og handlingsrom – konflikten mellom ytre og indre effektivitet av Per T. Eikeland
Kristine Helander Marketing Manager Internet Nordic
IN320 Statoil Hjemmekontor Gruppe1 1 Statoil Hjemmekontor -Ett Lite Skritt Videre.
Anvendelse av verktøyene
VI ØNSKER TOLLPOST FUTURUM VELKOMMEN TIL NORENGROS K.J. BRUSDAL AS
Stolt og unik Liv Overaae KS nfu konferanse 4. november 2008
BAUHAUS Kristiansand 27. mars 2007
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Produksjonslogistikk En strategisk satsning SINTEF teknologiledelse
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Strategiplan Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken 25.febr
Presentasjon av masteroppgave
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Logistikk NDLA side 77 til 92.
”Innovasjonsmodell Rogaland”
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
FUTURUM DAGENS SITUASJON Nedgang I omsetning med ca.10% Nedgang I markedet med ca. 10% Strategisk valg av kunder Omstrukturering I januar.
PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2.
Gruppeundervisning / Innleveringer Obligatoriske innleveringer: –Leveres til gruppeleder. Innlevering 1: Uke 10 ( ) –Markedsanalyse.
og egne plasser på tribunen
Digital postkasse: Få med innbyggerne! Felles innbyggerrettet kommunikasjon fra offentlige avsendere Desember 2014.
5.4 Markedsstrategi- del 2 Velge markedsføringstiltak Velge tiltak som øker salget. Vi bruker de fem P’ene – Pris – Produkt – Plass (distribusjon) – Påvirkning.
Ut- konferansen 14 oktober 2013 Et blikk til Afrika Eystein Eriksen (adm.dir - Nortroll AS)
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA BAKGRUNN Store markeder har startet bølgen.
12. aug Personkundemarkedet. Organisering PM Adm.banksjef Visesdm.banksjef Region Sandefjord Lokalt kredittutvalg Kunderådgivere Region Larvik Lokalt.
Markedsføring.
Visjon, virksomhetside og verdier
Grunnleggende salgsteknikk
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Allmøtet 14. april 2016 Tjenestekvalitet og brukeropplevelse
UTVIKLING FRA STIFTELSE I 2010
(Selskapsnavn) Forretningsplan
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Kapittel 3 Inntektsdannelsen
Tidlig oppdagelse av forverret tilstand
Kjøpsatferd - bedriftsmarkedet
Organisasjoners kjøpsadferd
Bedriftsøkonomi Bedrifter kan ikke overleve uten at de skaper verdier for markedet og kundene Verdiene må skapes til lavere kostnader enn konkurrentene.
Del III: Relasjonsforhold mellom kunde og leverandør
Vedtatt av styret i Landbrustjenester Hedemarken
Kurs i entreprenørskap
Utskrift av presentasjonen:

Nettbutikk for proffer gir mer!

MAXBO PROFF har pr. i dag 43 utsalg. Sisteleddsomsetning på 1,6 mrd profesjonelle kunder. Nærhet og tilgjengelighet gir effektiv logistikk. Bearbeider proff-markedet lokalt, regionalt og flerregionalt

Visjon ”Vi skal gjøre håndverkernes arbeidsdag så effektiv som mulig”.

MAXBO Proff nettbutikk: Hensikt Etablering av MAXBO Proff Nettbutikk skal - Styrke service gjennom informasjon og tilgjengelighet - Øke salget gjennom å strukturere kundens handlemønster - Gi kunden en forutsigbar og lønnsom hverdag - Gi selgeren mer tid til oppfølgning og salg Fra å være en vareleverandør til å bli en tjenestepartner!

Prosjektets målsetninger MAXBO PROFF øker markedsandelen MAXBO PROFF øker internt fokus på salg MAXBO Nettbutikk brukes av kundene MAXBO PROFF - et naturlig valg for kunden

Føringer for MAXBO Proff nettbutikk En sentral satsning på det lokale varehus - Én felles nettbutikk -Fokus på mindre og mellomstore kunder - Omsetningen forblir lokalt Bygger på enhetlig konsept - Felles sortiment - Felles listepris - Felles rabattkategorier - Fast pris på transport

Med utgangspunkt i brukerens behov Richard Myhrer, 54 år ERFAREN MELLOMSTOR KUNDE Håndverkere Gislefoss, STOR PROFFESJONELL KUNDE Nyland & Jensens Bygg Bedre LITEN NYOPPSTARTET KUNDE Truls Pettersen, 38 år PROFF SELGER

Hovedkonseptet: ”Hva jeg vil, når jeg vil (slik jeg vil)” Er en sammensmelting av del-konseptene: 1.Finn-velg-kjøp (kjøpsprosessen) 2.Kommunikasjon (lagre og lese kommunikasjon mellom PROFF selger og kunde) 3.Prosjekt 4.Hjelp til selvhjelp (Tjenester og dokumentasjon) 5.Multikanalstrategi (sømløst salg og service gjennom flere kanaler - samtidig)

1. Finn varen 2. Kjøp varen 3. Organiser byggeprosjekt 4. Kontakt og service Arbeidsplass