Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2."— Utskrift av presentasjonen:

1 PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2

2 PROSJEKTET SOM PRODUKT - PROSESS - ORGANISASJON PRODUKT BYGGE- PROSESS PROSJEKT- ORGANISA- SJON FORMÅL RESULTAT VERDISKAPING FOR KUNDEN

3 TIDSFORBRUK PRODUKT- EGENSKAPER AKTØRENES VERDISKAPING VERDI FOR KUNDEN YTRE EFFEKTIVITET: VERDISKAPING FOR KUNDEN BYGGEPROSESSEN PRIS OG KOSTNADER FOR KUNDEN PRODUKTET Indre og ytre effektivitet KOSTNADER INDRE EFFEKTIVITET - + - + ++ + / -

4 VIRKSOMHETENS IDENTITET IMAGE VIRKSOMHETENS RAMMER OG MÅL VIRKSOMHETENS VERDISKAPNING DEKKE PRAKTISKE BEHOVLOKALER BRUKERNES PERSPEKTIV PÅ EGNE LOKALER SYMBOLVERDIER

5 BYGGEPROGRAM Mål, rammer og byggeprogram MÅL OG RAMMER FOR BYGGEPROSJEKTETS KVALITETER, KOSTNADER, FERDIGSTILLELSE OG FOR BYGGRPROSESSEN Byggverkets BRUKSVERDI i forhold til brukernes virksomhet og planer Byggverkets MARKEDSVERDI for salg eller utleie: verdien for alternative brukere, tilhørende tilpasningskostnader og FDV- kostnader Byggeprosessens og byggverkets verdi i forhold til brukernes IDENTITET OG IMAGE EKSTERNE PREMISSER tomt, grunnforhold krav fra KU, reguleringsplan og prosjekt-godkjenning lov- og forskriftskrav nabohensyn


Laste ned ppt "PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google