Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertLilly Aas Endret for 9 år siden
1
PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2
2
PROSJEKTET SOM PRODUKT - PROSESS - ORGANISASJON PRODUKT BYGGE- PROSESS PROSJEKT- ORGANISA- SJON FORMÅL RESULTAT VERDISKAPING FOR KUNDEN
3
TIDSFORBRUK PRODUKT- EGENSKAPER AKTØRENES VERDISKAPING VERDI FOR KUNDEN YTRE EFFEKTIVITET: VERDISKAPING FOR KUNDEN BYGGEPROSESSEN PRIS OG KOSTNADER FOR KUNDEN PRODUKTET Indre og ytre effektivitet KOSTNADER INDRE EFFEKTIVITET - + - + ++ + / -
4
VIRKSOMHETENS IDENTITET IMAGE VIRKSOMHETENS RAMMER OG MÅL VIRKSOMHETENS VERDISKAPNING DEKKE PRAKTISKE BEHOVLOKALER BRUKERNES PERSPEKTIV PÅ EGNE LOKALER SYMBOLVERDIER
5
BYGGEPROGRAM Mål, rammer og byggeprogram MÅL OG RAMMER FOR BYGGEPROSJEKTETS KVALITETER, KOSTNADER, FERDIGSTILLELSE OG FOR BYGGRPROSESSEN Byggverkets BRUKSVERDI i forhold til brukernes virksomhet og planer Byggverkets MARKEDSVERDI for salg eller utleie: verdien for alternative brukere, tilhørende tilpasningskostnader og FDV- kostnader Byggeprosessens og byggverkets verdi i forhold til brukernes IDENTITET OG IMAGE EKSTERNE PREMISSER tomt, grunnforhold krav fra KU, reguleringsplan og prosjekt-godkjenning lov- og forskriftskrav nabohensyn
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.