Sykkelanalyse Groruddalen Del 2: Veitvet – Sørøst for Haugenstua.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av ATP- modellen, Byplankontoret Trondheim kommune:
Advertisements

Agenda Innledning og status Spørreundersøkelse
Ole-Petter Kordahl & Roar Amundsveen Seksjon for økonomisk regulering
COINCO II Oppsummering, forankringsprosess juni – juli 2011
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
GRUPPEOPPGAVER - samling 3 ALLE ER IKKE MENT Å GJØRE ALLE DELOPPGAVENE, DE FORDELES.
Inndeling av vegnettet
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
ATP-analyser for videreutvikling av Bybanen i Bergen
Oppsummering og diskusjon
Komplett avstandstabell. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Noen ganger er det behov for en komplett avstandstabell mellom alle nodene i et nettverk.
<PROSJEKT NAVN OG NR.> <DATO>
VIANOVA NETWORKMEETING 2013, 25 YEARS WITH CIVIL&SYSTEM ENGINEERING Hvilke muligheter har vi ved å simulere fremtidige ITS-tiltak? Geir Trygve Jensen,
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo andre kvartal 2006.
Åse Rasmussen, prosjektarkitekt
Handel - utviklingsprosjekt
Boligbyggs markedsleiestatistikk – 3. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo fortsetter å stige og ligger nå høyere enn det tidligere toppnivået fra 2002 Boligbygg.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
1: Gjengs leie Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
Tildeling av snødeponeringssted. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Kommunen skal kommende vinter frakte snø fra 10 soner til 5 deponeringssteder. Snøen.
Gravitasjon.
Vi baner veg for deg !.
TILDE – T ools for I ntegrated L eak DE tection. TILDE partners Demonstrasjon partnere og beskrivelse AQI Regional vannverket, Sørøst Italia, hovedkontor.
Tilbudskonferanse 23. april 2014 Nytt båttilbud Aker brygge - Fornebu Gylve Aftret-Sandal Analysesjef Ruter.
Sykkelundersøkelsen Stavanger kommune Formålet med undersøkelsen er å kartlegge holdning, adferd (handlinger, vaner) og intensjoner i forhold til.
1 Oslo kommune Samferdselsetaten Veien til et digitalt grunnlag for gang- og sykkelveinett ATP-modell brukernettverk 2008, Chi Kwan Kwong, Oslo.
ATP modellen Datakvalitet – enkle kontrollrutiner.
° Brukerkonferansen Handelsanalyser med ATP-modellen Brukerkonferansen
Rutejustering på Nord-Jæren - eksempel på bruk i Kolumbus
Bruk av ATP-modellen i Trondheim kommune
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 1. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Boligbyggs gjengs leie-statistikk for 3. kvartal 2007
1: Markedsleie Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
1: Gjengs leie er på vei opp. Fortsatt økt markedsleie vil presse gjengs leie ytterligere opp.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Justering av priser Mål: Lage et system som justerer priser ut fra en offisiell prisindeks.
GRUNNLAGSDATA KOMMUNESTRUKTUR. FUNKSJONELLE REGIONER Funksjonelle regioner kan sees på som de minste geografiske enhetene som utgjør egne system innenfor.
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
KVU for kryssing av Oslofjorden
42 år med fellesskap om fysisk aktivitet på arbeidsplassen
Høyhastighetsutredningen ble levert
Nasjonal sykkelstrategi Tryggere og mer attraktivt å sykle Økt trafikksikkerhet for syklister Øke andel syklende med 50% i sykkelbyer (SFJ; fra 7% til.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
Bruk av transportmidler i hverdagen Totalrapport.
To spørsmål å besvare: 1.Hvor mange personer vil være aktuelle for HAB i Norge? 2.Dersom 5 HAB sentre, hvor mange pasienter vil ikke nås pga stor geografisk.
Kortere reisetid - hvilke effekter kan vi forvente for Hamarregionen? Atle Hauge, ex ØF nå HiL.
DET NORDLIGE ALTERNATIVET : Den 100% vintersikre vegen over Filefjell som binder landet sammen og som raskt og rimelig kan fullføres. Høgfjellskonferansen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
KRAFT OG BEVEGELSE Fysikk.
Petter Christiansen Bisek 13. september
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
Presis, ofte og behagelig
Datagrunnlag og transportnettverk
St.Hanshaugen - bydelsrapport
Etterarbeid – Et luftig oppdrag
Demografiske data i kommunene
Hovedproblemstillinger
Hvordan beveger egentlig planetene seg rundt solen?
Frogner - bydelsrapport
Nordstrand - bydelsrapport
Planetslette B r e t t e k a n t Store stjerner
Utskrift av presentasjonen:

Sykkelanalyse Groruddalen Del 2: Veitvet – Sørøst for Haugenstua

Denne presentasjonen Oppdraget Metode for analyser av sykkeltrafikk Datagrunnlag Avgrensing av analyseområde Etablering av arbeidsreisematrise Potensial for sykkeltrafikk Trafikk på aktuelle lenker Konklusjon

Oppdraget Vurdere potensialet for sykkeltrafikk i 3 alternative traseer langs Østre Aker vei. Nordre alternativ 5100 meter Søndre alternativ 5500 meter Midtre alternativ 4900 meter

Metode for analyse av sykkeltrafikk 4-trinnsmetodikk genereltBrukt på sykkeltrafikk 1. TurproduksjonArbeidsreiser 2. Turfordeling (til soner)Arbeidssted og bosted 3. ReisemiddelfordelingAvhengig av avstand 4. Veg/-rutevalgKorteste rute (i tid)

Datagrunnlag Elveg for Oslo og Akershus fra 2004 –Supplert med viktigste gang/sykkellenkene i Groruddalen –Stengt for sykkeltrafikk langs Østre Aker vei og E6 –Tre alternative nett (med de tre alternativene) Bedrift- og foretaksregister for Oslo og Akershus 2004 –Alle virksomheter stedfestet på adressenivå –Alle ansatte stedfestet på grunnkretsnivå Grunnlagskart –Digitale grunnkretser for Oslo og Akershus

Analyseområde Avgrensing av område: 20 km fra aktuelle traseer Detaljerte analyser i området nær traseene (grunnkretsnivå) Grovere analyser i området lenger unna traseene (bydelsnivå)

Etablering av arbeidsreisematrise Viser potensiell arbeidsreisetrafikk mellom alle soner Fra alle grunnkretser/bydeler til alle grunnkretser/bydeler Beregnet for aktuelle relasjoner Avstand for hver relasjon er beregnet Beregner avstand Virksomhet med tre ansatte Ansattes bosted

Potensial for sykkeltrafikk Andel avhengig av reiselengde. AvstandAndel som sykler 0 – meter11 % – meter17,5 % – meter15,5 % – meter6,5 % – meter4,5 % Mer enn meter4,5 % Utgangspunkt: Reisevaneundersøkelse i Prosam Viser sykkelandeler for alle reisehensikter over året Justeringer: Nivå for sommer Arbeidsreiser Dvs en fordobling av andeler

Trafikk på lenker Valg av rute er avhengig av reisetid ATP-modellen finner raskeste rute for hver relasjon Trafikken legges så ut på nett

ATP-modellen tar hensyn til stigning Hastighet er avhengig av stigning Beregninger fra bosted til arbeidssted

Nordre alternativ Estimert reisetid 20,5 minutt

Midtre alternativ Estimert reisetid 19,5 minutt

Søndre alternativ Estimert reisetid 21,5 minutt

Konklusjon Midtre alternativ –Det raskeste –Størst potensial antall syklister (gjennomsnitt lenke: 397 syklister i døgnet) Søndre alternativ –Det mest tidkrevende –Nest beste alternativ antall syklister (gjennomsnitt lenke: 378 syklister i døgnet) Nordre alternativ –Middels tidkrevende –Klart dårligst alternativ antall syklister (gjennomsnitt lenke: 308 syklister i døgnet)