Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Mål: Studentene skal kvalifisere seg til arbeid med å etablere og utvikle nettbaserte læringsmiljøer innenfor skole og opplæring, forvaltning, organisasjoner og næringslivet. tilegne seg tilstrekkelige kunnskaper og ferdigheter til å kunne mestre et fagspesifikt repertoar av IKT-verktøy. utvikle evne til kritisk tenkning i forhold til ulike problemstillinger som angår bruk av IT og forholdet individ, teknologi og samfunn.
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Målgrupper og opptakskrav Studiet retter seg mot alle yrkesgrupper som driver med opplæring og som ønsker å spesialisere seg i forhold til IKT og læring. Studiet vil være åpent for alle med treårig profesjonsutdanning eller tilsvarende, for eksempel lærere, ingeniører, journalister, bibliotekarer, kulturarbeidere, ulike yrkesgrupper innen helse- og sosialfag og yrkesgrupper innen økonomi- og administrasjon.
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Stikkord, nisje Fleksibilitet –moduler, samarbeid, nettbasert fjernundervisning Kvalitet –veileder, faglig råd, arbeidskrav Teknologi –internett, samarbeidsteknologi
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Modell for to studieløp Studieløp 1: YrkesrettetStudieløp 2: Forskningsrettet
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Krav Nettbaserte studier Delta i debattforum Lage og prøve teknisk/pedagogisk produkt Etablere eget nettsted Kjenne programvare innen egen profesjon Studere på engelsk
Master IT og læring, Haustseminar 2001 Organisering HiO –faglig råd LU –Administrativ og faglig ledelse Andre avdelinger –Moduler, deltakelse i faglig råd Andre institusjoner –Utveksling av moduler