Stipendiatens vei mot doktorgrad og klinisk spesialitet

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fou-utfordringer og strategier i seksjonen Seksjonsmøte trening og coaching,
Advertisements

Forskning som grunnlag for studiekvalitet Rektor Sigmund Grønmo Nasjonalt seminar – Forskning i utdanningen Bergen 3. april 2008.
Bakteppe. Definisjon av rehabilitering
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Førsteamanuensis/Psykologspesialist Leif Edward Ottesen Kennair
1 Årsmelding for arbeidsåret Årsmøtet i 2004, Speilsalen, Kvareteret 14. april •Ingunn Holm holdt en kort innledning og presentasjon av SIFUB,
Norsk Sykepleierforbunds Faggruppe for eHelse. Hovedmål: Sykepleierne skal: -ha kunnskap og kompetanse til anvende eHelse og velferdsteknologi -ha tilgang.
Slik setter du inn lysbildet i presentasjonen
Kapittel 5 Ekteparet Alfaro spiser meksikansk middag.
samhandlingsforum Brukererfaringer med samhandlingsreformen
Allmennlegen som livsstilsveileder
Samhandlingsreformens utfordringer og muligheter
UBiT 2010 lik UBiT next? Lene Bertheussen. Om prosjektet •Hvorfor UBiT 2010? •Hva vi jobber med og hvordan •Påvirkning på organisasjonen.
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Industriledet forskning -- viktig kunnskapsbidrag eller skjult markedsføring? Sverre Mæhlum dr med Medisinsk direktør Pfizer.
UTFORDRINGER- MULIGHETER Organisering av -FOU i helseforetakene -relasjonen høgskole – helseforetak Rektor Solfrid Vatne, Høgskolen i Molde Førsteamanuensis,
Erfaringer fra 9 mnd som dobbelkompetanse- stipendiat Mari strand •Hva vil det si å være dobbeltkompetansestipendiat? •Noen råd fra en novise til en annen.
Sykehuset Innlandets satsingsområde
Ambulerende team sykehjem/ÅPEN OMSORG
INSTITUTT FOR KLINISK MEDISIN
På vei til ingeniør ? Eit tilpassa utdanningsløp, lokalt og for fagfolk Er det mulig ? Elisabeth og Turid.
Kunnskapsbasert praksis (KBP) litt om trinnene…….
Forskningsseminar : Forskning og utdanning Får vi det vi trenger – og trenger vi det vi får? Åpning ved President Marianne Harg.
Hva er god undervisning? Doris Jorde, Viserektor.
”Observasjonsverktøy” på klasseledelse.
Forskerutdanning og karriereløp Kjersti Baksaas-Aasen kjersti. baksaas
- Verdsettende ledelse
ARBEIDSMEDISIN - definisjon
Kliniker og forsker – utfordringer i psykologrollen An-Magritt Aanonsen President Norsk Psykologforening.
Dobbeltkompetanse i psykologi - hva ønsker vi fra prosjektet?
Konfigurasjon - Kjekt å ha du får sikkert ikke bruk for det en vakker dag Anders Karlsen Steria.
Bjarne Hansen Psykolog/ førsteamanuensis St. Olavs Hospital/ NTNU
Velkommen til Medisinsk bibliotek
Å arbeide kunnskapsbasert i Alderspsykiatrien
Etikettebasert medisin
Felleskurs, driftsmidler og individuelle løp. Søknader og rapportering Odd E. Havik Solstrand
Hvordan utvikle kompetanse som bygger både på klinikk og forskning? Prosjektleder Finn Aasheim Opptrappingsplanen for psykisk helse Spesialistprosjektet.
Hvordan bygge opp et forskernettverk og være en effektiv veileder - Noen refleksjoner Prof. Kenneth Hugdahl Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
Hva er det vi har behov for å få hjelp til av spesialisthelsetjenesten? Av Per Willy Ormestad, Sosionom m/spesialkompetanse i sosialt arbeid på rusfeltet.
Muligheter og utfordringer for primærhelsetjenesten ved innføring av samhandlingsreformen Guri Rørtveit Professor dr. med. Institutt for samfunnsmedisinske.
Institutt for informatikk Universitetet i Bergen Presentasjon på Kick-off-møte i NISNet 10. oktober 2007.
Foreldregodkjenning av fosterhjem
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Utdanning + FOU = Sant Mattias Øhra. Utdanning + FOU = Sant Rapport fra arbeidsgruppe nedsatt av UHR juli 2010 Dilemma: Forsker karriere versus undervisningskarriere.
Studenter som forskere Ric Lugo Seksjonen for psykologi.
ILPs arbeid for å styrke forskerutdanningen Innlegg på møte i NMBUs forskningsavdeling, 10. januar 2015 Petter Næss, professor i planlegging i byregioner,
Det odontologiske fakultet v/dekanus Magne Raadal F Nytt odontologibygg F Fakultetssammenslutning F Hovedtrekk –Organisasjonen –Budsjettramme –Undervisning.
1 Øystein Nytrø Department of computer and information science Norwegian University of Science and Technology TDT4210 Helseinformatikk Kursintroduksjon.
Oppsummering PSY 1000 Våren 2005
Breaking the Circle: which ways out of poverty? Veien videre for styrking av norsk forskning på fattigdomsreduksjon i utviklingsland Alf Morten Jerve,
Seksjon for medisinsk etikk
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Hvordan helseforetakene kan bidra til å følge opp regjeringens satsing på innovasjon og næringsutvikling i helsesektoren Helse- og omsorgsdepartementet.
Kapittel 2 oppgave i Kjenner disse personene ansvarsfølelse?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Psykologer i sykehus Bjarte Bønes Bruntveit, psykologspesialist.
Kvalitetsregister for rusbehandling Amund Aakerholt, prosjektleder Sverre Nesvåg, faglig ansvarlig.
Superbrukerforum Systemeiers rolle og funksjon Erik Carlsen Medisinsk fagdirektør.
Synspunkter fra en PhD student
Nefrologisk seksjon: HUS & UiB
Undervisning (PKU) i infeksjonsmedisin ved UiT (ny studiemodell)
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Forskning og innovasjon
Helsefakultet en mulighet?
Veiledningstjenester ved Legemiddelverket
Tannhelsetjenesten - Hedda Høvik, NST
Kartlegging av kognitiv funksjon ved MS
1.
Utskrift av presentasjonen:

Stipendiatens vei mot doktorgrad og klinisk spesialitet Stipendiatens vei mot doktorgrad og klinisk spesialitet. Noen egenerfaringer. Førsteamanuensis Åsa Hammar, Institutt for Biologisk og Medisinsk Psykologi, Seksjon for klinisk nevropsykologi, UiB Åsa H

Litt om meg…. Avhandling 2002: Major depression and cognitive dysfunction- An experimental study of the cognitive effort hypothesis Spesialistutdanning: Klinisk nevropsykologi Ansatt ved Seksjon for klinisk nevropsykologi, IBMP, UiB. Forskning Klinikk Undervisning Bistilling 20% i Helseforetak Mamma Kone Søster Venninne Datter Kollega Svensk 2 x kompetans pr.

Hvilken vei? Klinikeren? Forskeren? 2 x kompetans pr.

Ja takk, begge deler!!! 2 x kompetans pr.

Hvorfor? Pasienten i sentrum Klinisk relevant forskning Forskningsbasert klinikkvirksomhet Dette er bare så spennende!! 2 x kompetans pr.

Sikta mot stjärnorna! 2 x kompetans pr.

Miljø!! 2 x kompetans pr.

Ting tar tid! 2 x kompetans pr.

Tenk, tenk, tenk!!! 2 x kompetans pr.

Kaos og forvirring!! 2 x kompetans pr.

Mange veier å gå! 2 x kompetans pr.

Samarbeid 2 x kompetans pr.

Felles mål 2 x kompetans pr.

LYKKE TIL! 2 x kompetans pr.