Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Hvordan bygge opp et forskernettverk og være en effektiv veileder - Noen refleksjoner Prof. Kenneth Hugdahl Institutt for biologisk og medisinsk psykologi.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Hvordan bygge opp et forskernettverk og være en effektiv veileder - Noen refleksjoner Prof. Kenneth Hugdahl Institutt for biologisk og medisinsk psykologi."— Utskrift av presentasjonen:

1 Hvordan bygge opp et forskernettverk og være en effektiv veileder - Noen refleksjoner
Prof. Kenneth Hugdahl Institutt for biologisk og medisinsk psykologi / BMH-Senteret, UiB/Helse-Bergen /

2 Hvordan bygge forskernettverk
Si adjø til fritidsaktiviteter..... Gir synergieffekter - stipendiatene og miljøet i stort Bygges "fra bunnen" Nettverket må være tverrfaglige/tverrfakultære Ha et klart faglig fokus Ha en profesjonell ledelse Personkjemien Å så va de pengene da......

3 Bergen Mental Health Research Center
Prosjektledelse Kenneth Hugdahl (leder) Clive Bramham Hugo A. Jørgensen Vidar M. Steen Med.fak UiB Psyk.fak. UiB Helse-Vest NFR Basal nevrovit. enhet Inst. Biomedisin - dyremodeller - molekylær og cellulær biologi Funksjonell genomikk/ genetisk enhet Senter f. klinisk mol.medisin - FUGE teknologiplatform - genetiske analyser ICIN Forskerskole EU Research Training Network Faglig fokus: Nevrokognitive og nevrobiologiske aspekter ved alvorlige sinnslidelser.Translasjons-gradient: Fra' lab-bench' til klinikken Kognitiv nevrovit. enhet Inst. Biol. Med. Psykologi - nevrokognitive us. - fMRI / hjerneavbildningstudier Klinisk enhet Psykiatr. inst., Sandviken sykehus - pasientrekruttering / diagnostikk - klinisk nevropsyk. utredning

4 Psykiatrisk institutt, Bergen Psykiatrisk Universitetssykehus, Sandviken
Bygg for Biologiske Basalfag, Haukeland Universitetssykehus, innviet september 2003

5 God Veiledning / Generelt
Det har jeg lurt på i snart 25 år...... God veiledning er vanskelig, subtil balansegang mellom frihet og styring Sosialisere kandidaten inn i forskningen, få en 'forskeridentitet' Veiledning er å både å peke ut veien og å lede Krever aktiv oppfølging hele stipendiatperioden, identifisere flaskehalser før de oppstår

6 Veiledning / Dobbeltkompetanse
Bedre forskningskompetansen ved kliniske stillinger Prosjekter må være relevante for praksis - må komme brukergruppene til gode Lengre tidsløp, større valg for kandidaten Større krav til å styre fremdrift både i forskningsprosjekt og praksis Ikke splitte opp klinikk/forskning Unik sjanse til et integrert perspektiv på grunnforskning og klinisk praksis i psykologien

7 Kognitiv nevrovitenskapelig enhet / fMRI-Gruppen i Bergen


Laste ned ppt "Hvordan bygge opp et forskernettverk og være en effektiv veileder - Noen refleksjoner Prof. Kenneth Hugdahl Institutt for biologisk og medisinsk psykologi."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google