4. – 7. trinn 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Litt mer om PRIMTALL.
”Trivselsleder TL” bygger på modeller fra Lørenskog og Bergen
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Et bekymringsløst liv – er det mulig? Matteus 6,23-34
Tekster til kapittel 2.
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Trivselsleder AS © 2011 Brukerundersøkelse aV Trivselsprogrammet mars 2011 (utdrag)
Årskonferansen for fylkeskommunale fagskoler 2010 Kristiansund 6. mai 2010 NOKUT informerer v/ Bjørn R. Stensby.
Hobro februar 2010 Kurs om elektrokjemisk tæring
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Sentrum og byutvikling: balansens dilemma
Trivselsleder AS © 2011 Brukerundersøkelse aV Trivselsprogrammet Høst 2012 (Utdrag)
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
UkeAktiviteterTema/InnholdMål Uke 1STIKKBALL Man: Alle Tirs: Alle Ons: 3. og 4. trinn Tors: 1. og 2. trinn STIKKBALL Man: Stikkball Tirs: Fotball Ons:
Trivselsledere legger til rette for lek
Ole Petter Sørensen Trainor as
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
VELKOMMEN TIL STØVER SKOLE
Brukerundersøkelse aV Nov 2012 (utvalg) Nov 2012 (utvalg)
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Kap 06 Diskrete stokastiske variable
Trivselsledere legger til rette for lek
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Månedsbrev Smørblomst
Månedsbrev Smørblomst
Post 4, sykehuset Levanger
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Vokabular barneoppdragelse (m) bleie (f/m) blikk (n) bortskjemt (adj.)
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
Kapittel 4 oppgave i Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Pilotprosjekt læreplan kjemiprosess i den videregående skolen (VGS)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
Malverk intern produktopplæring
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1. – 3. trinn 1.
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Anvendt statistisk dataanalyse i samfunnsvitenskap
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Li skole INFORMASJONSMØTE 10.Trinn VELKOMMEN!
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
Kostratall for tjenester Overhalla kommune Av seniorrådgiver Helge Holthe Kristiansund
Samdata 2012 Somatikk.
Jesu Kristi Gud Ef 1,17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud.
GARDEROBE/GANG GI TRYGGHET TA ANSVAR VISE RESPEKT
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig
Dagligbankundersøkelsen 2014
Thon Hotel Backlund, Levanger
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Kvifor ynskjer me dette?
Utskrift av presentasjonen:

4. – 7. trinn 1

Trivselsprogrammets mål Få mer variert lek/aktivitet i storefriminuttene At vi leker og gjør trivelige ting sammen. At alle har det bra i friminuttene og at ingen går alene. Skape verdier som inkludering, vennlighet og respekt

Trivselsledere legger til rette for lek Elever på 4. - 7.trinn blir valgt av medelever. Trivselsledere velges for et halvt år av gangen. De som allerede er TL kan velges på nytt. Elevrådsrepresentanter kan også være TL.

Trivselsledere legger til rette for lek Bærer ut og inn små fotballmål, baller, henge
opp pilspill, etc Er igangsettere av lek.
Trivselsledere deltar også
selv i leken. Passe på at utstyr benyttes rettferdig: De yngre kan leke like mye som de eldre, jenter like mye som gutter osv. Passe på at ingen går alene.

Trivselsledere legger til rette for lek TL deles opp i to grupper som utfører oppgaver annenhver dag (fire dager i uka, fredag fri). TL jobber i «storfriminuttet» TL går ut og inn 5 minutter før og etter de andre elevene. Dette for å sette ut og rydde utstyr til sin aktivitet.

TL jobber mot mistrivsel Bruker synlige vester Passer på at alle har det bra! Trivselslederne jobber for å få alle som vil med i leken / på aktiviteten

Nominasjonsvalg

Elever som mobber kan ikke velges Dersom du plager andre, kan du ikke velges. Det er ingen rettighet å bli trivselsleder. Du må vise at du er grei mot alle elever.

Aktivitetskurs i Hall eller utendørs Felles lekekurs for kommunens trivselsledere i stor hall/utendørs to ganger i året. Innhold: Presentasjon av (nye) leker Lekestasjoner, elevene roterer

Kin-Ball Kin-ball 11

Ta flagget, Hesteskokast 12

Frisbee Frisbee 13

Las Vegas, Scoop Kaste- og Kulespill Las vegas Scoop 14

Vaktordning henges opp 15

Utstyrsbod: Organisering Den TL-ansvarlige, en voksen tilsynsperson eller noen av de eldste trivselslederne får ansvaret for å holde orden og låse opp og igjen boden. Eksempel: Trivselslederne som i periodeplanen får ansvaret for kubbespill, bærer kubbespill ut og inn av boden osv. Hvis utstyr blir borte, gis TL-ansvarlig beskjed! 16

…eller merkede poser til faste TL Organisering 17

Kubbespill Kubbespill 18

Fallskjerm Fallskjerm 19

Kanonball Kanonball 20

Plystreball Plystreball 5’ern 21

Paradis og strikkhopp Konkurranseparadis Flyger’n 22

Sistenvarianter Sistenvarianter HAien kommer 23

STreetbasket Streetbasket 24

Gjemmeleker Gruppeleker Boksen går 25

Dans Trivselsdans 26

Kanonball og leker mot vegg Åpen Gymsal Kanonball og leker mot vegg Sjøslag Hoppe lus Kjeglekrangel 27

Hest og kjerre Hest og kjerre 28

www.Trivselsleder.no www.Trivselsleder.no 29

Diplom

Kulturkort

Kommunal «Takk for innsatsen-dag» Kino Bowling 32

Tips til Trivselslederne Ha utstyret klart! Høye og tydelige beskjeder Hilse Hva om noen går alene? Hvordan dele inn i lag? Delta i aktiviteten selv Hva hvis ingen kommer bort til din «aktivitet» Ikke vær tjener Hva gjør du hvis noen blir plaget? Hva hvis andre elever ikke hører på TL, ødelegger aktiviteten eller tar utstyret? LYKKE TIL!

4. – 7. trinn 34