Copyright © 2003 Systek Utviklingsorganisasjonen Bevilgning BehovUtvikling Hvem betaler for jobben? Hvem avgjør om verdien er verd.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Produkter for en bedre hverdag…
Advertisements

 Oversiktlig  Samler informasjon – alt på ett brett  Brukervennlig  Integrerbart  Enklere å være medarbeider  Bedre å være kunde Det blir enklere.
INVESTERING I SKRIVERE Analyse Kjøp/leie Garantier Driftsavtale Support/organisering Rekvisita Fleksibilitet Trykkeøkonomi Verdi brukt utstyr Finansiering.
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Ti bud for en lykkelig redaktør Redaksjonelt drivhus - renuion Svolvær, 2.-4.april 2008 Arne Jensen, Norsk Redaktørforening.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Hvilke verdier ønsker vi faktisk skal prege organisasjonen vår?
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Service møte-trekanten
TQM Enterprise .NET Hva: Konvertering til nyere teknologisk plattform
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
PetroOnline 2010 Visjon og strategi. Accella styrer depotet •Ved import fra bil, båt og tog •Ved planlegging av lasting •Ved lasting av bil •Ved overføring.
Prioritering i helsetjenesten
Hvordan spre budskapet gjennom PR?
Nyttårsaften 2007 Klikk her for å starte bildeserie Klikk her for å starte bildeserie.
Omstilling og kompetanseutfordringer
Forretningskonsept og forretningsplaner
Budsjett konsekvenser KULTUR: Kulturell skolesekk – positivt Noe økt aktivitet på kultur- og musikkskolen Noe reduksjon på øvrig aktivitet, for.
Hvorfor prosjekt? Forelesning 3ØID30 Harald Romstad 24.oktober
Oslo- og Akershushøgskolenes studentsamskipnad Når krisen er et faktum Beredskap når en organisasjon er i krise.
Gruppe 3 Henning, Andre, Mats, Per A. og Vegard 1/73.
SKOGER SKOLE På samme lag respekt – mestring – samhandling.
Copyright © 2003 Systek Slik jeg brukte det på KDA.
Tilstede Hakon gruppen Systek Ragnvald Blindheim, CTO for ICA Ahold
Copyright © 2003 Systek Java versus.NET The Heavyweight Championship Showdown En subjektiv sammenligning Johannes Brodwall.
Copyright © 2003 Systek Java versus.NET The Heavyweight Championship Showdown En subjektiv sammenligning Johannes Brodwall.
Copyright © 2003 Systek i Industrien Johannes Brodwall Systek AS.
Kvalitetssikring Program Golf
Digitaliserer papirflyt
Kapittel 11 Fra idé til bedrift 19/
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Vedlegg 1 kompetanseveileder
Hvorfor Katalog Harald Tveit Alvestrand
FRIVILLIGHETSREGISTERET En presentasjon fra Frivillighet Norge.
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Øving 1 - Forretningsideen
Hvordan komme seg gjennom bølgedalen? Svein G. Bredahl Jeløy, 24. februar 2015.
Copyright © 2003 Systek Java versus.NET The Heavyweight Championship Showdown.
Østlandet. Hvem er CONNECT? Hvorfor oppsto CONNECT? Hva er spesielt med CONNECT? Hva kan dere bruke CONNECT til?
Sentral vs. desentral økonomifunksjon
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
PROGRAMMERING FOR VERDISKAPING PÅ KUNDENS PREMISSER se: Teoretisk analyse av byggeprosesser, - kap 2.
Fra ordførerstol til undervisningsareal – pålagt kvalitetsvurdering blir til forankret kvalitetsutvikling i Malvik kommunes grunnskoler Lasse.
Copyright © 2003 Systek Java Safari Java Workshop CBA Johannes Brodwall, Systek as.
1 HumSam Bevisstgjøring av egen kunnskap UIO, 19 oktober 2004.
MAKT OG ORGANISASJONER
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
”Du skal få en dag i mårå...” Faglig forum for kommunalt flyktningearbeid sin landskonferanse 2007 Kjell Erik Øie Statssekretær
Verdisetjing av gåver Gåver Det er mange form for gåver. Nokre ynskjer å gje reine pengegåver til noko som dei ser verdi av å støtte. Det kan vere lag.
IPR (Immaterielle Rettigheter): Hva kan IN gjøre for deg? UT-konferansen oktober 2013 Turid Buvik.
Produkt av prosessen Intensjonsavtalen. Intensjonsavtalen er «sluttproduktet» Intensjonsavtalen har flere formål: –Formelle Gi kommunestyrene i de fem.
Avd. møte(r) mai 2014 | Skyss Kundesenter |
Hvordan styrke bestillerkompetansen
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Salg 2 for elektrikere - et forslag
En kontrakt som koster dyrt
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
مجری: دکتر شهرام رحیمی * انگيزش و خشنودي شغلي * مجری: دکتر شهرام رحیمی
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Kap. 9 Organisasjonens omgivelse
Hva er markedsføring? Morten H. Abrahamsen Førsteamanuensis BI
Hvorfor markedsføring? Morten H. Abrahamsen BI Stavanger
Standardisering av IT-virksomheten
Professor Erik Røsæg Universitetet i Oslo rosaeg.no
ATEA.
Utskrift av presentasjonen:

Copyright © 2003 Systek Utviklingsorganisasjonen Bevilgning BehovUtvikling Hvem betaler for jobben? Hvem avgjør om verdien er verd kostnaden? Hvem skal gjøre jobben? Hvem vet hva som kreves Hvem skal bruke produktet? For hvem har produktet verdi?

Copyright © 2003 Systek Beslutningsprosessen Bevilgning BehovUtvikling Verdi Kostnad Avgjørelse

Copyright © 2003 Systek Accella.NET organisasjonen Bevilgning BehovUtvikling Solveig, Shariar, Stian Depotenes medarbeidere Representeres av Arne PetroOnlines eiere Representeres av Pål Systek Representeres av Erik Lothe, Bjørn Sloth

Copyright © 2003 Systek Hva mangler i beslutningsprosessen? Bevilgning BehovUtvikling Verdi Kostnad Avgjørelse ”Dype krav”

Copyright © 2003 Systek Håndverkere etc. Bevilgning BehovUtvikling Kunde

Copyright © 2003 Systek Fastprisprosjekt Bevilgning BehovUtvikling Krav ”Dype krav”

Copyright © 2003 Systek Fastpris Kommunikasjon primært mellom bevilger og utvikling Vanskelig for utvikling å få kjennskap til ”dype krav” Men: Kan være enklere å få grunnkostnader under kontroll Produserer et godt grunnlag for kritikk fra sluttbrukerene