Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn 20 11 1. Motivasjon og innsats Vår 2011Vår 2010 1.1 Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevenes rettigheter og plikter
Advertisements

Elevsamtalen i Færder videregående skole
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Stjørdal fagskole Kvalitetssystemet Styremøte 18. mars 2014
Mål for elevrådskoleringen:
BODØSKOLEN Organisering Ledelse Skolevurdering Skolebasert vurdering
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2013 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
Begby skole har forsøkt å se på elevvurdering fra 1. – 10.trinn
Kroppsøvingsdidaktikk
Levanger kommune enhet Relasjonelle faktorer i læringsmiljøet Bunntekst 1 Materiell for helhetlig arbeid med læringsmiljø, U.dir, StåstedsanalysenElevundersøkelsenForeldreundersøkelsenFaktorer.
Oslo kommune Utdanningsetaten Nordberg skole Elevsamtalen/ elevmedvirkning Hanna Berntsen Øybø Stephanie Buadu Sebastian Sommerfeldt Hanne Bender Grønstad.
Oslo kommune Utdanningsetaten Lofsrud skole Bendicte Uv og Petter Feiring Gudbrandsen.
Vurdering for læring på Linderud skole
Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig.
En praktisk og teoretisk tilnærming
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
SKOLEÅRET Vurdering For Læring
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
ELEVENS LÆRINGSMILJØ og skolens brede mandat.
Elevenes læringsmiljø og skolens brede mandat
Differensiering fordi…
ELEVMEDVIRKNING.
LOFSRUD SKOLE Lofsrud skole Kunnskap - muligheter - trivsel
VELKOMMEN TIL INFORMASJONSMØTE OM UNGDOMSTRINNET
Læringsmiljø Bunntekst.
Hvordan har vi arbeidet med elevundersøkelsen?
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
Hvordan ivareta ”særskiltelever” på Design og håndverk Vg1 2007/08?
1 UtvalgÅrBesvarte / InvitertePrikketSist oppdatert HORTEN VGS (13 Høst)13 Høst911 / 1025 (88,88 %) Design og håndverk (13 Høst) 13 Høst23 /
KUNNSKAPSLØFTET UNNEBERG SKOLE
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Læring gjennom arbeid, engasjement og trivsel. Dersom skolen skal fungere godt forutsettes ikke bare at elevene kjenner hverandre, men at også foreldrene.
Samarbeid mellom skole og hjem
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
MAS og oppfølging av det pedagogiske arbeidet i klasserommet
Foreldremøte 28.mai førskoledag
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTER HØSTEN MED FOKUS PÅ KUNNSKAP OG GLEDE.
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Klasse: Tillitsvalgte elever: Kontaktlærere:
Velkommen til et nytt skoleår!
Slåtthaug ungdomsskole
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
Forslag til endring i forskrift :
11. februar 2015 FORELDREMØTE PÅ 10. TRINN 1. 1.Aktivitetsplan/halvårsplaner 2.Eksamensordningen – muntlig og skriftlig 3.Elevundersøkelsen 2014/2015.
Velkommen til Spydeberg ungdomsskole. Lov om grunnskolen Opplæringa i skole.. skal, i samarbeid og forståing med heimen, opne dører mot verda og framtida…
25.August 2016 Foreldremøte 8.trinn. Agenda Kort innledning ved rektor Vurdering for læring ved Inspektør It’s learning ved inspektør Lekser Helsesøster.
Sjetne skole Foreldremøte onsdag Mellom barn og voksen  Ungdom «under ombygging.»  Ungdommenes behov for stabilitet, oversiktlighet og tilhørighet.
Foreldremøte Høsten STAVANGER KOMMUNE Jeg skal si litt om: ■ Skole-hjem-samarbeid ■ Gjensidige forventninger ■ Trivsel – læring – mestring – motivasjon.
VELKOMMEN TIL KONTAKTMØTE HJEM-SKOLE ONSDAG 7. SEPTEMBER 2011.
KRAFTSENTERET ASKIM Foreldremøte 8.trinn. KRAFTSENTERET ASKIM Toppen Vigdis Mørk Løken. J klassen ved avdelingsleder Ivar Lundervold.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Velkommen til Åmot ungdomsskole. Hvem er vi? 167 elever 29 ansatte 3 team.
Elevvurdering og tilpasset opplæring Berit Bratholm:
Oslo kommune Utdanningsetaten Oslo Handelsgymnasium Velkommen til Oslo Handelsgymnasium Foreldremøte 1SEA Onsdag 2. september 2015.
Skulestart 2011.
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
Kompetanse for manfgfold
Velkommen til foreldremøte!
Jon Espen Palm, Kjøsterud skole
Finsk lærer i svensk skole
IKT for læring Mattias Øhra.
Velkommen til Osloskolen
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Elevenes rettigheter og plikter
Utskrift av presentasjonen:

Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst til å lære Grønn 1.4 Trivsel med skolearbeid Grønn 2. Miljø 2.1 Trivsel Grønn 2.2 Trivsel med lærerne Grønn 2.3 Mobbing på skolen Gul - 4. Elevmedvirkning og rådgivning 4.2 Elevdemokrati Grønn 5.1 Elevens evner og forutsetninger Tro på egen læringsevne Grønn 5.3 Arbeidsoppgaver og tempo Mestring Grønn

Elevundersøkelsen 5. – 7. trinn Organisering av skoledagen Vår 2011Vår Forholdet lærer-elev Gul Arbeidsro Gul -Rød Orden og oppførsel Grønn Faglig støtte Grønn 5.5 Læringsarena og læremidler Fysisk læringsmiljø Grønn 5.7 Vurdering Læringskultur (Vurdering for læring) Grønn Faglig veiledning Grønn

Elevenes fordeling 5. – 7. trinn 2011

Elevundersøkelsen 8. – 10. trinn Motivasjon og innsats Vår 2011Vår Motivasjon (interesse for å lære) Grønn 1.2 Innsats Grønn 1.3 Lyst til å lære Grønn 1.4 Trivsel med skolearbeid Gul +Gul - 2. Miljø 2.1 Trivsel Grønn 2.2 Trivsel med lærerne Grønn 2.3 Mobbing på skolen Gul + 3. Læringsstrategier 3.1 Kontrollstrategier GrønnGul Utenatstrategier Gul +Gul Utdypningsstrategier Gul +Gul - 4. Elevmedvirkning og rådgivning 4.1 Medbestemmelse Gul Elevdemokrati Grønn 4.3 Karriereveiledning Gul +

Elevundersøkelsen 8. – 10. trinn Elevens evner og forutsetninger Drammen kommune - Vår trinn trinn Drammen kommune - Vår trinn trinn Tilpasset opplæring Grønn Tro på egen læringsevne Gul Arbeidsplaner og læreplanmål Drammen kommune - Vår trinn trinn Drammen kommune - Vår trinn trinn Kunnskap om mål og krav Grønn 5.3 Arbeidsoppgaver og tempo Drammen kommune - Vår trinn trinn Drammen kommune - Vår trinn trinn Mestring Grønn 5.4 Organisering av skoledagen Drammen kommune - Vår trinn trinn Drammen kommune - Vår trinn trinn Forholdet lærer-elev Gul Arbeidsro Rød Orden og oppførsel Gul Faglig støtte Grønn

Elevundersøkelsen 8. – 10. trinn Læringsarena og læremidler Vår 2011Vår Fysisk læringsmiljø Gul -Rød 5.6 Arbeidsmåter og arbeidsmetoder Arbeidsmåter i engelsk Gul +Grønn Arbeidsmåter i kroppsøving Grønn Arbeidsmåter i norsk GrønnGul Arbeidsmåter i matematikk Grønn Arbeidsmåter i samfunnsfag GrønnGul Arbeidsmåter i naturfag Grønn 5.7 Vurdering Læringskultur (Vurdering for læring) Gul Tilbakemelding Grønn Faglig veiledning Grønn Underveisvurdering Grønn Planlagte samtaler GrønnGul +

Elevenes fordeling 8. – 10. trinn 2011