Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Markedsføring og pressearbeid
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
ASVL Fagkonferanse Hotell Bristol Oslo 20. – 21. oktober 2010 Læringsrommet – individuell kompetanseutvikling gjennom nettstudier og støtte i lokal attføringsbedrift.
Øystein Pedersen Dahlen
Prosjektet ”Aktiv Hverdag” i Narvik Kommune
Dine sterke sider – slik andre ser dem
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
Stein Erik Halck Veileder
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
Fagnettverk Suksesskriterier - presentasjon av resultater fra spørreundersøkelse.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Evaluering av J&Ds kommunikasjon mot målgruppa. Problemstilling Gruppen skal evaluere dagens kommunikasjon mellom Jenter og Data og mulige søkere i den.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
EVALUERING AV PRODUKTER, PROSESSER OG RESSURSER. Gruppe 4 Remi Karlsen Stian Rostad Ivar Bonsaksen Jonas Lepsøy Per Øyvind Solhaug Andreas Tønnesen.
Om å skrive om litterære tekster
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Prosjektarbeid Prosjektarbeid er et deltakerstyrt teamarbeid som skal gjennomføres innenfor en avgrenset tidsperiode - en pedagogisk arbeidsform hvor studenter.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
Øystein Pedersen Dahlen
Evaluering av Reisverket
Sosial integrering av mennesker med psykiske problemer
Aggression Replacement Training ”I stedet for aggresjon”
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentlivs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst1 Kort om kurset.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 2 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Den vanskelige samtalen
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Oppsummering av FOU - prosjekt
RYLA SOM REKRUTTERINGSBASE Bjørnar Nyborg, Halden RK Leder RYLA
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Hva kan innovasjon bety for HF- studenten? Johan Tunestam.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
God kommunikasjon – vær trygg
Litteraturhus Vestfold Prosjekteier: Vestfold fylkesbibliotek Støttet av: Nasjonalbiblioteket.
Ue.no Mål og målstyring Ungdomsbedrifter FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen 1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Oppsummering PSY 1000 Våren 2005
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Studentlivs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar1 Lederstil - situasjonen avgjør.
Studentlivs lederkurs - Modul 7 Den vanskelige samtalen1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Lederkurs - Studentliv1 Den vanskelige samtalen Om forventninger, grenser, vennskap, konflikter og profesjonalitet…
Dialogverksted [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Det Sentrale Pensjonistutvalget i Fagforbundet har avholdt en anonym spørreundersøkelse for uføretrygdede medlemmer i Fagforbundet. Spørreundersøkelse.
M&L2 Kap. 4 - ver.1 Markeds- undersøkelser Oslo, sept 2010.
Vitenskapelig usikkerhet Er det lett å se hva pH- verdien er? Hvilke andre metoder kan brukes til å måle pH? Foto: Cappelen Damm.
Oppsummering av FOU - prosjekt
Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN (program- og emneansvarlig)
Salg 2 for elektrikere - et forslag
Egenvurdering Pedagogisk dialog 20.2.
Roede-kurslederen på Facebook
Valgfag innsats for andre
Oppsummering av FOU - prosjekt
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Kjennetegn på problemløsing B – Samarbeid
Formativ evaluering BI Stavanger
Utskrift av presentasjonen:

Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Strategisk kommunikasjonsarbeid Siktemål er å forbedre foreningens omdømme Hvordan vet man hvor man står pr i dag? Hvordan finner man ut om man lykkes med kommunikasjonsarbeidet? Strategisk kommunikasjonsarbeid handler om å kartlegge og måle resultatene 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Formuler målsetninger for kommunikasjonsarbeidet Vær konkret men også ambisiøs Ikke gap over for mye Fokuser på resultatene, inntrykket som studentene skal sitte igjen med Lag målsetninger som lar seg måle 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

”Skistudentene skal oppfattes som den beste foreningen på vinteraktiviter blant minst 50% av ski-interesserte studenter ved UiO” ”Studentfestivalen skal være kjent for ryddig bokføring og god struktur i organisasjonen blant alle organisasjonens samarbeidspartnere” Eksempler 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Evalueringsskjema etter arrangement Fokusgrupper Omtale og kommentarer på twitter/facebook Direkte og uformell samtale 3 spørsmål ”på gata” Årlig spørreundersøkelse Gjennomfør ”målinger” 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Velg metode etter målgruppe 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 MålgruppeMetode Deltakere på arrangementEvalueringsskjema Aktive medlemmerDiskusjonsforum / møter “Sovende” medlemmerElektronisk spørreundersøkelse Potensielle medlemmerFokusgruppe SamarbeidspartnereDirekte samtale Tilfeldige studenter3 spørsmål på gata

4-6 personer Varighet: min Forberedte spørsmål, men åpen samtale Konstruktive spørsmål for samtale Premiér deltakerne Fokusgrupper 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Gratis i bruk for alle studenter Bruk Nettskjema ved UiO 8 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Gå sammen to og to Forestill at dere er en studentforening som ønsker å være kjent som det mest trendy og innsiktsfulle tidsskriftet for samfunnsvitenskapelige studenter Formuler 5 spørsmål som skal kartlegge foreningens omdømme i forhold til denne målsetningen Spørsmålene skal enten kunne brukes i en fokusgruppe-samtale eller på en spørreundersøkelse Oppgave: Omdømmemåling 9 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Når undersøkelser er samlet inn kan man evaluere resultatene og trekke konklusjoner Sammenlikne med andre variabler: medlemsøkning, deltakere på arrangement, opplag på tidsskrift osv. Finnes det noen trender? Måloppnåelse? Hva fungerte / fungerte ikke? Evaluering 10 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1