Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Retningslinjer for informasjons- og mediehåndtering Sentralstyremøtet Norsk Psykologforening
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
MEDIEARBEID I IOGT Innspill til seminar om lokale tiltak Lørdag 6. oktober Oslo.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Organisasjonskultur Studentlivs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur Introduser hovedtema og undertema. Kunnskap om hva organisasjonskultur er. Definisjon:
Difi-strategien Erfaringer og resultater av strategiprosessen
Profil og omdømme Modul 1 Introduksjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
Omdømmeprofil for vår svømmeklubb Hva står vi for?
1 benchmarkingN F-lovens endres – hvordan skal kommunene informere Håkon Jentoft Norsk renholdsverks-forening.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Informasjon er ikke gitt før den er mottatt
Kommuneundersøkelsen 2004 Halvparten av de informasjonsansvarlige i kommunene er i stab direkte under rådmannen En tredjedel av kommunene har ansatt egne.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Kommunikasjonsstrategi Innherred Samkommune
Informasjonsarbeid i NFF Introduksjon til EZ publish Ved informasjonsleder Harald Nyquist IT-ansvarlig Kaare Øystein Trædal og avdelingsleder Oslo, Henrietta.
TANKESMIA AS Medieanalyse for Helse Sunnmøre 06. feb 2008.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Profilbygging Mål for denne modulen:
Profil og omdømme Modul 4 Omdømme 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 4 Praktisk pressearbeid Få saken på trykk! 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 4.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 3 Organisasjonskultur
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Regnskapskurs for små foreninger - Modul 2
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 4 1 Merkevare God profilering vil gi dere –Mer godvilje fra omgivelsene –Større toleranse fra omgivelsene.
Vekststrategi for Norges Diabetesforbund
NFF FINNMARK.
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Informasjon er ikke gitt før den er mottatt
Kommunikasjon PETS D Mars 2011 Per Ove Askeland.
Karriereområdet NJF 2014 Arbeidsdokument
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
PR - informasjon og samfunnskontakt : Et relativt nytt fag basert på
God kommunikasjon – vær trygg
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Om å jobbe aktivt med sitt lederskap
En introduksjon. Et program for barn og unge for læring av sosial og emosjonell kompetanse. Forebygging av problematferd i barnehage og skole. Skaper.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
STAFOs modulbaserte opplæringsmodell Presentasjon.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Modul 1 Modul 1. Kapittel 1.7. Kultur: Lærende felleskap.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 5 1 Trøtte tryner Ice-breaker!
Lederkurs - Studentliv1 Organisasjonskultur Lederkurs - Studentliv2 Populærdefinisjon ”Organisasjonskultur er den måten vi gjør tingene på her hos oss”
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
NORGES JEGER- OG FISKERFROBUND UNGDOMSLEDER AKTIVITETER OG TIPS.
Retorikk. Retorikk – læren om talekunsten Utviklet seg fra Hellas ca 400 år før Kristus Ord får konsekvenser Taler kan føre til krig og fred. Bush- Stoltenberg.
Bilde inn Kommunikasjonsstrategier. Kommunikasjon Overføring av en meddelelse fra en sender gjennom en kanal til en mottaker. Kommunikasjonen kan skje.
Hvordan står det til med…
Masteroppgaver ved NHH
Masteroppgaver ved NHH
Kommunikasjonsstrategi for Meteorologisk institutt
Konflikt Hva betyr ordet konflikt? Gi eksempler på konflikter.
Kommunikasjon.
Å veve sammen et samfunn: sosialøkologi i nærmiljøet
Styresamling i Gresvik idrettsforening
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Kristiania rotaractklubb
Utskrift av presentasjonen:

Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Øvelse: Omgivelser Gå sammen to og to Skriv opp alle grupper som foreningen og dets medlemmer er i kontakt med i løpet av et semester gjennom foreningsarbeidet 5 min 2 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Stammer fra latin, og betyr "å gjøre felles" Ved å kommunisere kan følelser, opplevelser, tanker og ønsker gjøres felles for flere mennesker Dette er forutsatt at sender og mottaker tolker budskapet på samme måte Kommunikasjon 3 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Hviskeleken! 4 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Veien til lykken er lang og svingete sa den blå kanin, men lenge leve enga! Hviskeleken! 5 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Gi omgivelsene nødvendig kjennskap til organisasjonen Få organisasjonen til å fremstå som troverdig, positiv og attraktiv Gjøre negative fordommer om til positive Kommunikasjon skal 6 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

1. Definer budskap 2. Tilpasse budskap til mottaker 3. Velg riktig kanal 4. Unngå feilkilder 5. Samle feedback Strategi for kommunikasjon 7 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Definer budskap 8 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Felles persepsjonsområde MottakerAvsender

Tilpass budskap til mottaker 9 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 OmgivelseneForeningen budskap OverordnedeLærerens yndling Sponsorer/ samarbeidspartnere Tilretteleggeren Medorganisasjoner/ nettverk En god og nødvendig venn MediaInnovatøren PublikumForføreren

Informasjon og samfunnskontakt / presse Nettsider og trykkmateriell Sosiale medier Direkte kontakt Velg riktig kanal 10 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Unngå feilkilder 11 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1 Intendert budskap Tolket budskap Riktig avsender? Riktig form og budskap? Riktig format/media? Er det rom for misforståelser? Riktig målgruppe? Feedback Sender Medium Mottaker

Sørg for god kjennskap til foreningen internt Definér noen mål for hva dere ønsker å gjennomføre mht kommunikasjon Bruk gjerne en gruppe til å gjennomføre informasjonsarbeidet Én person har ansvar for all ekstern kontakt Nettverket bør grundig dokumenteres Intern organisering 12 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1

Informer om foreningens drift Inviter til møter og arrangementer Rapporter jevnlig fra møter og arrangementer Gjør jevnlige PR stunts: flyerkampanjer, presseutspill Hold jernet varmt! 13 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1