JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Advertisements

Samspill og Samhandling
Velkommen til Bevola Bevola har markedets bredeste produktplattform til oppbygging av lastebiler, hengere og trailere. Våre løsninger skapes gjennom egne.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Marketing Mix Kjetil Aukland - BI Kristiansand
Hvordan berede grunnen for de gode………
GREP (Kompetanseutvikling Grenland AS)
Sosiale medier - utfordringer for tillitsvalgte. Facebook større enn VG.
Generelt ved medarbeidersamtaler
Hvorfor mister vi gjester?
Det gode Det rette Det rettferdige
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
Økende behov for markedsinput i produktutviklingsprosessen
Strategiarbeid i praksis
DI Fødevarer årsdag 7. november 2012 Jan Ove Rivenes Orkla Brands Nordic Fødevarebranchen FREMTIDENS VINDERHOLD Multinasjonal spiller på dansk bane - hvordan.
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
Samfunnet og meg – eller meg og samfunnet?
Fylkeslege Petter Øgar Fagdag for Høgskulen ” Læringsmål, læringsutbyte og yrkesrelevans”
Astri Marie Bakk, Attføringsleder Bjørg Setrom, tilrettelegger AB
Sosiologi i barnehagen
Hvorfor arbeide med kontinuerlig kvalitetsforbedring i sykepleietjenesten? Hei –Temaet i denne presentasjonen handler om hvorfor det er viktig å prioritere.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Rolighetsmoen barnehage
Rotarys formål Å utvikle vennskap som grunnlag for å gagne andre
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Ansvarlige innkjøp.
– en faglig støttetjeneste for statlige og kommunale virksomheter for å innarbeide samfunnsansvar og miljøhensyn i offentlige anskaffelser Omdømmehensyn,
Produksjons- og markedsstyrt innovasjon i havbruksnæringa – INs bidrag
Skape kundeverdi, tilfredshet og lojalitet
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
EKSTERN ANALYSE BRANSJEANALYSE.
Presentasjon av NVH med vekt på strategiske utfordringer Styreseminar 4. september 2008 Lars Moe.
Integrerende metode i nær- ingslivet versus opprusting i en attføringsbedrift Paal Haavorsen og Rune Kvarme Bransjeforeningen Attføringsbedriftene
Arbeid til alle krever økt innsats … Anne-Lise Bakken nestleder i ASVL Fagkonferansen 10.februar 2012.
Kjell Stamnes Konsernsjef Glamox ASA
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Kommunikasjon og personlig kompetanse
FAU og Styreopplæring Velkommen til opplæring og erfaringsutveksling foreldretillitsvalgte Fra barneskolene er det invitert 3 fra hver skole: FAU.
1 Småtinget Forum for ledere i mindre bedrifter og politikere 1996: Oslo 1999: Eidsvoll 2002: Kristiansand 2003: Kongsberg 1.
Attføringsbransjen i Vestfold er i endring
N O R P R O F F Quality Management SAMARBEIDSPARTNER FOR
Det nytter - når vi gjør ting i fellesskap Home-Start Familiekontakten – samling for landets familiekontakter Kjell Erik Øie Statssekretær
Fagforbundets Internasjonale Trepartssamarbeid Arbeidsseminar august 2014 Anne K Grimsrud.
Tromsprodukt Formidlingsresultater og strategier.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Kapittel 1.4 Modul I Kvalitetsledelse
Øvingsopplegg Singapore forkurs 2005 Gründerskolen 22. April 2006.
© Olav Torvund - INSTITUTT FOR RETTSINFORMATIKK UNIVERSITETET I OSLO Rettigheter til programmer Informasjonsrett.
Den entusiastiske lærer
Hva er “beste praksis” styrearbeid og hvordan komme dit? Styreakademiet.
Hva viser årets barometer? Ole Petter Pedersen, 25. juni 2015.
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Trond Haukedal AS Fagforbundet Kreativ Omsorg ’14 ”Motivasjon og arbeidsglede…” Hamar onsdag.
Trond Haukedal AS Norsk Forening for Rett Syndrom Fagseminar Oslo den 17 oktober 2015 «Hei.
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
1 Langsiktig verdiskapning- styrets rolle Polyteknisk Forening 26. April 2007 Finn Jebsen.
I de fleste samfunn blir godene i dag fordelt på to måter: Fordeling gjennom offentlige budsjetter, der politikeres prioriteringer og vedtak står sentralt.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
” Medarbeiderskap” - en krevende utfordring for hvem?
Verdensdagen for Psykisk Helse
Visjon, virksomhetside og verdier
Vi får Vestfold til å gro
Kapittel 1 SAMSPILL.
Verdiskapning, produktattributter og målkostnader
Sosial kompetanse i yrkesrollen
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Strategisk markedsføring
Utskrift av presentasjonen:

JobbIntros strategi i forhold til NAV ASVLs landsmøte i Tromsø 2009

Kort om JobbIntro Ca 150 tiltaksplasser(Avklaring, APS, AB, VTA), samt 40 plasser andre tjenester. 37 ansatte 100% Horten kommune Omsetning 29 mill.

NAV – vår viktigste kunde – og samarbeidspartner! Kjell Persen, attføringsleder ved NAV i Horten

Operative og strategiske faktorer Mål: Gjenkjøp Relasjonskvalitet Relativ kvalitet EngasjementTillit Kundetilfredshet

Relativ kvalitet + - Stabil kvalitetsoppfatningNegativ kvalitetsoppfatning, som ikke blir forsøkt rettet Bedre i forhold til konkurrenter Dårligere i forhold til konkurrenten

Engasjement i relasjonen +- Relasjonens byttekostnader Tilbøyelighet til å gå ut av samarbeidet Fordeler i relasjonen Evne til innrømmelser Felles verdier Samarbeid

Tillit +- Felles verdierUsikkerhet i forbindelse med å ta avgjørelser SamarbeidOpportunistisk adferd Kommunikasjon Konstruktiv kritikk

Hvordan faktorene påvirker hverandre? Tillit Engasjement i relasjonen Relativ kvalitet

På plussiden på alle områdene? Dersom kvaliteten på relasjonen med NAV er god, er det stor sannsynlighet for at de kjøper av oss igjen!

Relativ kvalitet på JobbIntros tjenester Vi blir sammenliknet med andre – det er korte avstander i Vestfold. Bevisst arbeid med utvikling og forbedring av kvalitet på tjenestene. Dokumenterbar, relevant kompetanse. eQuass-sertifisert.

Engasjement i relasjonen – mellom JobbIntro og NAV Litt enveis – NAV er travle. Derfor: Viktig å være en stabil part som gir støtte, og som de ikke kan klare seg uten! Innrømmelser begge veier, både i forhold til hva som er bra og hva som kan forbedres.

Engasjement fortsatt… Tett samarbeid på flere nivå. Felles møtearenaer, idéutveksling, daglig kontakt og dialog. Felles verdier? Bjarne Håkon Hansen sa: Vi ønsker å se den enkeltes muligheter, ikke begrensninger. Vi skal stille krav, men samtidig gi alle en sjanse. JobbIntros verdier er: RAUSHET, KVALITET og MOT.

Har NAV tillit til oss? Konstruktivt faglig samarbeid og god kommunikasjon lokalt. Formålstjenlige ”konflikter” – som fører til forbedringer. Vi leverer det vi har sagt vi skal levere, og klarer vi ikke det, gir vi beskjed.

Ingen utfordringer? NAV i stor utvikling. Transaksjonsstyrt – både de og vi? Inngangsbarrierene høye i skjermet sektor, men NAV ønsker nye leverandører: Vridning i markedet – stille død for skjermet sektor? Mestrer vi alt? Eller blir vi ”stucked in the middle”?

JobbIntros satsningsområder Videreutvikle og styrke skjermede tjenester. Være aktive og profesjonelle tilbydere i det konkurranseutsatte markedet.

1. Tjen NAV! 7 bud for samarbeidet med NAV (fritt etter Gorm Kunøe, 1999)

2. Prioriter rettferdighet og ærlighet!

3. La forholdet være preget av harmoni og samarbeid!

4. Kjemp for forbedringer!

5. La forholdet være preget av høflighet og respekt!

6. Vis evne til tilpasning og identifikasjon!

7. Vis takknemlighet! Takk for oppmerksomheten!