Forside/oversikt Fag / tema Kroppsøving og Excel Trinn trinn

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fag / tema Musikk, samfunnsfag og norsk Trinn 2.trinn
Advertisements

Kurs for kulturvertene
Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
2 Leseferdigheter og lesevaner
”Til Start” Treningsprogram for unghest
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Matematikk-natursti for trinn 1
Lykke til alle sammen og ha en kjempefin sommer
Fag / tema Norsk, kunst og håndverk, matematikk, engelsk, samfunnsfag
Fag / tema Matematikk og teknologi Trinn Fra 8-10.klasse
Skedsmo 12. november 2009 Tonje Hilde Giæver
Forside/oversikt Fag / tema Passer i språkfag Trinn Alle alderstrinn
Seks undervisningsprinsipper for god regneopplæring
INNSTILLING AV STOL OG BORD
Janita Flem Spesialrådgiver, Forvaltningsenheten Bærum kommune janita
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
Forside/oversikt Fag / tema Historie Trinn 9. trinn
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
Informasjon til minoritetsspråklige elever og foresatte
Vi ønsker å presentere Excel som verktøy.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Fag / tema Natur- og miljøfag Trinn 2. – 7.trinn
Storyline Fag / tema Historie/samfunnsfag – engelsk - norsk Trinn
Forside/oversikt Fag / tema
Evaluering konferanse i Bø Evaluering konferanse i Bø Komentarer IKT foredraget var utdatert Takk for en nyttig dag Takk for.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
Forside/oversikt Fag / tema Eventyr Trinn 1.trinn
Forside/oversikt Fag / tema Matematikk Trinn 1 & 2. trinn
Forside/oversikt Fag / tema Forming, matematikk, symmetri, geometri
Fag / tema Matematikk Trinn 1.klasse
Forside/oversikt Fag / tema Sosial kompetanse, Norsk og KRL Trinn
Forside/oversikt Fag / tema Matematikk Trinn 1. – 2. klasse
Drammensskolen ønsker foresatte velkommen inn i FRONTER
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Kartlegging av fysisk aktivitet.
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Merete Aagesen Silje Oksavik Guro Maaø Nilssen Ketil Lønnum
Av Dan Christian og Stein Jørgen
UTDANNING MODUL 2 A - Grunnskolen 1. – 10. klasse
Lysåpning og senteravstand
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
En presentasjon av Elvis Presley
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Funksjoner og didaktikk
Lindhøy Skole Tjøme Matematikk i L97 Matematikk Matematikk er vitenskap, kunst, håndverk, språk og verktøy Arbeidet med matematikk i grunnskolen skal.
FYR ved Nesbru vgs. – erfaringer, tips og råd.
Statistikk M4 Mandag 20. april 2009.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
Velkommen til foreldremøte. Sosialt miljø O Veldig kjekk klasse O Generelt godt miljø i klassen O Elevene er inkluderende og hjelpsomme mot hverandre.
Foreldremøte 2. trinn 14. September Presentasjon av lærere på 2. trinn:
Opplæring i VIP-makkerskap
Norsk skole.
VALG AV 2. FREMMEDSPRÅK ELLER FORDYPNING PÅ UNGDOMSSKOLEN
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Fag / tema VÆRET Naturfag Trinn 3. trinn
Elevintervju B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
VELKOMMEN TIL BJØRNSLETTA SKOLE!
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Begrepsforståelse i matematikk B – Samarbeid
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Modul 3 – Intensiv opplæring
Modul 1 – Kartleggingstest Alle Teller
Utskrift av presentasjonen:

Forside/oversikt Fag / tema Kroppsøving og Excel Trinn 8.-10.trinn Gi elevene innsikt i praktisk bruk av Excel, og hvordan dette kan bruke praktisk for å si noe om hvilken form elevene er i. Mål Tidsbruk 2 timer Programvare Microsoft Office, Excel Beskrivelse Elevene skal finne, og ta pulsen på hverandre etter en lettere fysisk anstrengelse, føre inn resultatene i Excel, lage graf hvor resultatene vises. Tolke resultatet. Denne malen er laget slik at du skal kunne utvikle dine egne visninger i det virtuelle læringsrommet. Bruk malen til å dokumentere et spesielt undervisningsopplegg som du ønsker å dele med dine kolleger eller videre ut i kommunen eller resten av landet. Det finnes også en mal på engelsk som gjør det mulig å dele med resten av verden. Slik gjør du det: Bruk malen til å beskrive din egen prosjektinformasjon ved å bruke de punkter og opplysninger som er angitt i de kommende sidene i denne PowerPoint presentasjonen og i de innsatte word-dokumentene. Når du er ferdig med føre inn de opplysningene du ønsker, sletter du bare det som du ikke trenger å svare på, slik at din presentasjon beskriver ditt undervisningsopplegg. OBS! Når du skal angi tittelen på ditt undervisningsopplegg må du gå til Vis, Maler, Lysbildemal og erstatte <Sett inn tittel> med din egen tittel. Her kan du også sette inn et bilde som vises på alle sidene under Innholdsbanneret. Klikk deretter på Lukk malvisning. Slik vises tittelen (og bildet) på alle sidene. Åpne Fil-menyen og velg Lagre som… og lagre dokumentet som en PowerPoint-fremvisning. Når du har fullført alle sidene (husk å lagre underveis) kan du distribuere ditt undervisningsopplegg. Excel, kondisjon, grafer, IKT, funksjoner, diagram, puls. Søkeord Utarbeidet av Anton Fagerholt, Steinkjer ungdomsskole Dokumentasjon

Undervisningsopplegg Eleven må på forhånd ha en viss kjennskap til bruk av Excel. Elevene skal: Gå sammen to og to. En av de to løper opp og ned trappa på skolen i 2 minutter. Den andre tar tida. ”Løperen” tar pulsen og teller hjerte slagene i 10 sekunder, den andre noterer ned tallet. Begge tar 10 sek pause. Gjentar punkt 3-4 seks ganger. PS. Det er viktig at tidtakeren passer tida hele tida. Etterpå bytter elevene roller og gjentar det hele. Alle data føres inn i et excelark. Slik setter du inn et nytt objekt: Åpne Sett inn på menyen og velg Objekt… Sjekk om den filtypen du har finnes ved å bla i rullefeltet Objekttype: Så merker du av for Opprett fra fil og klikk for Bla gjennom… og finn den filen som du ønsker å sette inn.. Velg Vis som Ikon og trykk på endre Ikon, deretter skriver du en beskrivende tekst i tekstfeltet Tekst: og trykker OK Plasser ikonene nederst på bildet. Du kan åpne Vis-menyen, velge Rutenett og støttelinjer… og klikke av for Vise rutenett på skjermen, så vises et rutenett som hjelper deg med å ordne ikonene på linje. Dokumentasjon

Evaluering Gi din evaluering av opplegget: Elevene får rørt litt på seg. Elevene lærer hvordan man kan bruke matematikk og excel til noe nyttig. Elevene får en pekepinn på hvor god form de er i….? Elevene lærer å lage og lese grafer/diagrammer i Excel. Det er viktig at elevene får tydelige beskjeder om hva de skal gjøre, ellers kan det bli kaos. Eksempler: Lag ett dokument som beskriver deg og din skole. Sett gjerne inn bilder som viser deg og dine elever i læringssituasjoner. Bruk Word eller PowerPoint. Lærervurderinger: Tanker og kommentarer fra deltakende lærere, samt råd til nye gjennomføringer. Dokumentasjon

Læringsressurser Her kan du legge til andre ressurser som du vil bruke i ”opplegget”. Fyll ut mer………… Dokumentasjon

Steinkjer ungdomsskole Steinkjer ungdomskole er en av to ungdomskoler i Steinkjer kommune. Her går det ca. 500 elever. Ca. 60 ansatte gjør sitt ytterste for at elevene skal lære mest mulig. Skolen er den største grunnskolen i Nord-Trøndelag.