Campus Helgeland og eCampus Nord UNINETT-konferansen 1. – 3. oktober 2013 Geir Hareide Hansen leder KOLT.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Styrenes ansvar – utfordringer og utviklingstrekk
Advertisements

Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Prosjekt samordnet kommunikasjon
Senter for Velferdsteknologi
Strategisk plan for pasient- og pårørendeopplæring i Helse Nord
Skole – hjem samarbeid.
Felles samarbeidsverktøy UHNett Vest Svein Bjarne Brandtsgård Høgskolen Stord/Haugesund.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Noen av sakene Norges Luftsportforbund jobber med Skolesjefsamling motorfly november 2011, Gardermoen John Eirik Laupsa.
Nettverk Fysisk aktivitet i skolen Konferanse Gardermoen 4. september 2006 Presentasjon av Nettverkets forslag Kompetansehevingspakker.
Erfaringer med akkreditering av masterprogram ved HiAk Oversikt over de masterne (og en ph.d.) HiAk har fått akkreditert fra 2004 – d.d. ■Læring i komplekse.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Jan Helge Luth Praktisk bruk av IKT i undervisningen
s. 1 Møte Nordlandsløftet Narvik, den
Johannes Skaar, Innovasjon Norge
Melding til Stortinget…
Strategi og politikk for utvikling av det digitale fag- og forskningsbibliotek ved egen institusjon av Lars Egeland, Høgskolen i Vestfold Innledning på.
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Formell kompetanseheving og høyere utdanning i distriktene – utfordringer og muligheter Gunnar Grepperud, UiT.
Samhandlingsreformen og brukermedvirkning
Praksiskonsulentordningen i Norge
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Konferanse om fagskoleutdanning
«Sammen om Kvalitet» Informasjon om kvalitet, kvalitetssystem og avvikssystem Kurs tillitsvalgte Utdanningsforbundet 23.mai 2013 Kjell Meen, kvalitetssjef.
Ungdomstrinn i utvikling
VURDERING FOR LÆRING VFL SAMLING NAMSOS.
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) i utdanning og institusjon Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning og internasjonale.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Erfaring med bruk av åpen kildekode til støtte for læringsprosessene
Kvalitet i nettbaserte studier Muligheter med HD og 4K konferanse
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Vårt behov for studiesenteraktører
VIDEOKONFERANSE I UNDERVISNING OG VEILEDNING ved Nasjonalt senter for telemedisin Bodil Bach Regionkontakt Helse Øst Nasjonalt senter for telemedisin.
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, medisinsk.
Utveksling av elektroniske helseopplysninger Storskala utbredelse Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Skolebesøk Presentasjon for HFs studieråd 31. mars 2011.
Hvordan kan skolene og DKS samarbeide for å løfte fram kunstfagene v/ Kirsti Saxi.
 Sosialtjenestens ansvar etter LOST § 6-1 og § den sier at det koordinerende arbeid i forhold til rusmisbrukere er tillagt sosialtjenesten. - §
Sosiale medier (Web 2.0) – personvern – opphavsrett – nettvett…
Samarbeid, arbeidsdeling og konsentrasjon (SAK) Sverre Rustad OU-kurs Forskerforbundet
Dialogseminar Åre Skolebygg og pedagogikk – John Olav Larsen Skolebygg og pedagogikk Verdal kommunes retningslinjer (sak 02/05332): 1.
Forskningssamarbeid i UH-nett Vest: Status, utvikling og perspektiver Sigmund Grønmo Samarbeidsmøte HiB 30. november 2010.
NUV: kriterier for kvalitetssikring av teknologistøttet utdanning Seniorrådgiver Astrid Børsheim. NOKUT.
Kurs nye praksislærere 28. oktober 2014 Toril Hanssen 1.
Fagsamling for spes.ped., PPT, OT og NAV Finsås 30/9 – 1/10
Tromsø, september 2014 Harald Eikaas, prosjektleder
Kompetanse for framtidas barnehage egg/Barnehager/Rapporter%20og%20plan er/Kompetanse_for_fremtidens_barnehag.
Storskala utbredelse av elektronisk utveksling av helseopplysninger Prosjekt FUNNKe region nord Gerd Ersdal, prosjektleder.
Rusprosjektet Innherred Samkommune Et prosjekt i prosjektet Verdal og Levanger kommune i tett forpliktende samarbeid.
1 Rådet for studenter med funksjonshemming Opprettet
Norges Beste Barnehage
Strategiplanen 2014 – 2018, Bedre Læring Profesjonell skoleledelse Profesjonell undervisning Profesjonell fag- og yrkesopplæring.
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Gruppeoppgave – Kort refleksjonsmodell
Velkommen til samling for regionsledere Nyheter fra Utdanningsdirektoratet (skoleutvikling, etter- og videreutdanning): Ungdomstrinnsatsning Mulig videreføring.
Innspill ● Webmøter bør også kunne være utvidelse av videokonferanse (fra auditorium) ● God lyd innebærer ekkokansellering, vi må bruke tid og penger og.
:PULS - mandat og strategi HANNE SCHOU RØISING, LEDER FOR PULS.
Internkommunikasjon på nett: Status, tidsplan,
Overordnet strategi SV-fakultetet
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
UNINETT mot 2020 Forskningsnett ligger fast som basis. Forrige strategi ledet til eCampus. eCampus henter tjenester i skyen, hvordan forholde oss til skytjenester.

Førstelektorprogram ved UiT
Koordinerende enhet (KE) i UNN
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Campus Helgeland og eCampus Nord UNINETT-konferansen 1. – 3. oktober 2013 Geir Hareide Hansen leder KOLT

eCampus og eCampus Nord Bevilgning over statsbudsjettet for 2012… Nord-Norge prioriteres  eCampus Nord Utvikling av tjenester skal være tilgjengelig og felles for hele landet

eCampus og eCampus Nord Aktivitet konsentreres om: – Sentrale tjenesteleveranser – Nord-Norge skal brukes som case i innhenting av best praksis – Arbeid forankres strategisk i Samfunnskontraktarbeidet og SAK-prosesser – Jevnlig kontakt mellom eCampus-teamet sentralt og de syv institusjonene – nå seks inst. (RHU)

eCampus Nord Geografisk utfordring – grunnlagsdok. for samfunnskontrakt peker på felles storsatsing innen fleksible studier: – Konsentrasjon av faglige ressurser forutsetter at fleksible studier tilbys utenfor ansvarlig campus – Felles studier utvikler felles studieplaner og differensierte fordypninger – Forutsigbar drift og organisering av støttefunksjoner i regionene (”studiesentre”) – Hver enkelt institusjon tilrettelegger for å være vertskap for hverandres studietilbud – Omforent teknologisk og pedagogisk plattform for fleksible studier

RHUs IKT-gruppe IKT-gruppa skal være et samlet koordinerende organ mellom institusjonene i Nord-Norge og eCampus- programmet i UNINETT, og internt i egen institusjon og mellom institusjonene. Gruppa skal sikre at det etableres felles omforente tekniske løsninger ved de ulike campuser som sikrer enkle og gode IKT-verktøy til bruk i undervisning.

IKT-gruppa Repr. fra alle institusjonene i Nord-Norge, samt Norgesuniversitetet og UNINETT Ledes av UiN (Geir Hareide Hansen) Oppgaver: – Kontaktledd mot eCampus-teamet, bindeledd mot IKT-miljøene og fag/pedagogikk, bistå i kartlegging av kunnskaper og status, bistå ved uttesting/gi tilbakemelding, bindeledd mot RHU, ressursgruppe på IKT-verktøy og tjenester, arrangere felles samlinger

IKT-gruppa Fokusområder: – Opptaks- og streamingprosjekt Distribuerte studio- og auditorieopptak (UiN) Automatiserte og selvbetjente opptak (HiF/UiT) – Fleksibel master i helsefag (UiT) – God praksis (alle) – Kompetanseheving og erfaringsutveksling Møter via Adobe Connect + fysiske møter

Campus Helgeland

Kronikk i Helgeland Arbeiderblad – Rana Blad,

Rana Blad sitt Temabilag om Campus Helgeland - s_helgela s_helgela

Opptak og streaming – ”Distribuerte studio- og auditorieopptak” Minikonkurranse  YiT (nå Caverion) valgt Kostnadsramme: 2,289 mill. kr (fase 1 og 2) – I tillegg: lønn, reise etc. Fase 1 (fullført): – Etablering av studio, kontrollrom og opptaksløsning i auditorium, Campus Bodø Fase 2 (fullført): – Etablering av studio og opptaksløsning i møterom Campus Helgeland, styres fra kontrollrom Campus Bodø Fase 3 (på vent): – Etablering av opptaksløsning i auditorium Campus Helgeland, styres fra kontrollrom Campus Bodø

Takk for oppmerksomheten! Geir Hareide Hansen Blogg: