Avgangspunktlighet Alnabru

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Din kundeportal hos CargoNet
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
April 2007, Per M, Jorunn og Mads
BRUKERVEILEDNING - AquaLog 05. MARS Brukerveiledning - AquaLog  Denne presentasjonen skal gi brukeren en innføring i bruken av vedlikeholdsprogrammet.
- Avslutningsseminar prosjekt Fallende gjenstander
Setningssituasjonen - avklaring og tiltak
Revisjon ved Rikshospitalet den 11. – 18. desember 2007.
Forbedringskunnskap kan læres gjennom personlig forbedringsarbeid
Velkommen til WorkShop Trio Statistikk
Forhåndsvarsling av all eksport til EU n EUs nye sikkerhetsregler i ”Customs Code” – vedtatt i april 2005 (forordning 648/2005) n Prinsipp om å etablere.
Avgangspunktlighet Alnabru Oppstartsmøte
En gymtime skal bestå av tre deler: Oppvarming Hoveddel Avslutning
Punktlighet og maskintilgjengelighet UkeKranTruckTerm trReach UkeKlart fra terminal
Punktlighetsprosjekt Alnabru Prosjektmøte 8. november 2007.
Classification: Internal Status: Draft Forslag til vedtak i GF AMU
Engelsk 5. trinn – nasjonal prøve Gjennomsnittlig mestringsnivå 5. trinn Snitt Drammen2,02,12,0 Snitt landet2,0 Fordeling per mestringsnivå.
Regnskap 2005 Resultatet langt bedre enn fryktet
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Innføring i bruk av Dashboard
Rotårsaksanalyse <Navn på prosjekt>
Introduksjon til workshop Oppstartsmøte Avgangspunktlighet Alnabru
Årsaks analyse Alnabru
Oppfølgingsmøte Alnabru prosjekt Alnabru 8. november 2007.
April 2007, Per M, Jorunn og Mads
Human Factors (HF) i kontrollrom - En revisjonsmetode 2003
Kvalitetssikring av byggeprosjekt – del 4
Kp 4 Målformulering Godt formulerte mål skal:
KOMMUNAL UTBREDELSE Antall kommuner totalt i gang med pleie- og omsorgsmeldinger Planlagt Januar316 Februar348 Mars380 April391 Mai402 Juni413 Juli413.
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur Denne presentasjon er utarbeidet av Fiskeridirektoratet og Mattilsynet i forbindelse med innføring av IK – Akvakultur.
Foreløpig oppsummering etter tilsyn med styring av vedlikehold
Kartlegging av fysisk aktivitet.
Bibits kundesenter 1. november 2007 Øystein Reiersen.
Classification: Internal Status: Draft Innstilling fra arbeidstakerrepresentantene i GF BU til behandling av dimensjonering og organisering
PF SAMFERDSEL TORSDAG 19. NOVEMBER 2009 Adm. dir Tom Rune Nilsen.
Intermodalitet starter på terminalen!
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
Samtale 1.
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Punktlighetsseminar 2014 Jorunn Halkjær, seksjon punktlighet, JBV
Punktlighetsseminar 2014 Tom Dulin, Fremføringssjef.
Kapasitetsanalyse Alnabru godsterminal
Terminaler Punktlighetsseminar 27.november 2014 Terminaler 2014.
Punktlighet på Jærbanen
Workshop, Dokka – 9. nov
MÅLRETTET MILJØARBEID
Feilkoder Innsamlede data fra 7 HF. Samlet oversikt føringer.
Ut på tur – aldri sur Lese rutetabeller. Statistiske data Det er viktig å kunne tolke data, også fra rutetabeller. Denne oppgaven inneholder rutetabeller.
Brukbarhetstesting og feltstudier INF 1500; introduksjon til design, bruk og interaksjon 7 november 2010.
Arbeidsplassutvikling [Sett inn navn på arbeidsplassen og dato]
Velkommen til Punktlighetsseminar 2014
KOSTRA arbeidsgruppe Data gjennom året
KOSTRA arbeidsgruppe IPLOS
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Potensiell dødsulykke –fallende tung gjenstand
Brukbarhetstesting og feltstudier
Statens Vegvesen policyarbeid
ÅTSI Punktlighetsseminar 23.november 2017
Punktlighetsseminar Lars Lislott, Plansjef CargoNet.
PUNKTLIGHETSSEMINAR 23. november 2017.
Dialogkonferanse
HNT Budsjett
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Undervisning for dybdelæring B – Samarbeid
Bikkjestykket barnehage Tidlig innsats og utfordrende atferd
Å utvikle matematiske begrep B – Samarbeid
Direktoratet  for IKT og fellestjenester  i høyere utdanning 
Utskrift av presentasjonen:

Avgangspunktlighet Alnabru Oppsummering dataanalyser

Analysene er delt i fire hoveddeler 1:Forsinkelser og kapasitet over døgnet 2:Årsaker til forsinkede avganger fra Alnabru 3:Effekten forsinkelser fra Alnabru har på ankomstpunktlighet 4:Underveisanalyse av godstog på Dovrebanen

Data og tidsperiode i årsaksanalyse Tid: august – desember 2006 Data: månedsrapporter (rådata) Fokusert på hovedårsak

Oversikt over prosesser og målepunkt TIOS CN TIOS CN TIOS CN CN CN TIOS Ankomst Alnabru Vedlikehold togstamme Klar terminal Avgang Fra hoved- spor Til hoved- Vognstamme Gods

Årsaksanalyse - nøkkeltall Måned Avganger (Antall) Sene avganger (antall) Forsinkelse totalt (min) Avgangs-punktlighet (%) Gj. snitt forsinkelse (min) August 567 51 1611 91 32 September 542 54 1384 90 26 Oktober 571 102 3135 82 31 November 145 5220 74 36 Desember 553 143 5913 41 Sum 2800 495 17263 Snitt 560 99 3453 33 Data for avgangspunktlighet fra Alnabru fra august til desember 2006 Sene avganger betyr mer enn 1 minutt forsinket.

Antall forsinkede avganger fordelt over døgnet

Årsaker til forsinkede avganger Vi mener en grovt kan dele årsaker til forsinkede avganger fra Alnabru inn i tre kategorier: Diverse poster som ikke forteller noe om grunnårsaker. Vi tenker her spesielt på postene ”mangler registreringsskjema fra lokfører” og omprioriteringer v. opphopning/ forskyvninger”. Konkrete forhold der som det virker mulig å innføre tiltak og få målt effekt av tiltak. Eksempel: feil ved kran/truck. Ytre forhold/ følgeforsinkelser der terminalen ikke har direkte påvirknings mulighet. Eks: fra forsinket tog.

Hovedårsak til forsinkelsene – målepunkt

Hovedårsak - målepunkt

Årsaker: ”Ankomst togstamme” Aug Sep Okt Nov Des Total 280 (Mangler reg.skjema fra lokfører) 7 5 18 15 9 54 231 (Feil på lok oppdaget v. uttak) 3 4 6 23 221 (Lok fra forsinket tog) 1 2 260 (Innestengt for utkjøring) 210 (Feil på tjenesteliste) 8 250 (Feil på lok til togstamme) 212 (Fra tjeneste i forsinket tog) 261 (Øvrig toggang) 213 (Fra reise i forsinket tog) 211 (Feil avløsersted) 240 (Lokfører mangler reg.skjema) 270 (Stopp i signal) 272 (Manglende skiftepersonale) 281 (Stopp i signal)

Årsaker: ”klar fra terminal” Aug Sep Okt Nov Des Total 322 (Omprioritering v.opphopning/forskyvninger) 5 6 14 24 12 61 320 (Feil på kran/truck) 1 11 8 33 58 321 (Mangelfull bemanning) 2 10 30 48 311 (Fra forsinket tog) 4 3 25 331 (Feil på vogn) 7 333 (Utskifting av vogn) 335 (Lossing/retting av usikker last) 336 (Feil på GTS) 9 324 (Vekt og godstype avviker fra bestilling) 337 (Venter på vognopptak) 312 (Innsetting av annen vogntype) 330 (Feil på lastbærer) 323 (Vær- og føreforhold) 332 (Feil på lok) 310 (Feil på vogn) 313 (Mangler skiftepersonale)

Årsaker: ”avgang” Årsak Aug Sep Okt Nov Des Total 441 (Øvrig toggang) 3 1 5 7 17 442 (Strømbrudd, ledningsfeil- /fall) 10 15 443 (Skifting) 2 4 11 440 (Mangler signal/ signalfeil) 444 (Solslyng)

Forslag 1: Videre arbeid Fokus på konkrete forhold: feil på lok feil på kran/ truck mangelfull bemanning feil på tjenesteliste feil på GTS feil på vogn Definere problem, innføre tiltak (prosedyrer, investeringer, vedlikeholdsaktiviteter), måle effekt av tiltak.

Forslag 2: Videre arbeid Utføre analyser av de prosesser som skjer på terminalen under lasting med tilhørende ressurser spesielt knyttet til belastningstoppene.

Forslag 3: Videre arbeid Kartlegge alle aktiviteter og prosedyrer som skjer med lokene fra de blir hentet ut fra vedlikehold og til de ankommer til togstammen Se på samspillet/vekselvirkning/ ansvarsfordeling mellom verksted, lokfører, terminal og txp. Sette trykk på å få lokfører til å fylle ut registreringsskjema