Vurdering av lærerkompetanse Solfrid Nymark, HiOA
Ta utgangspunkt i yrkesutøvelsen Hvilke kvalifikasjoner må en lærer ha? Gjenspeiles i læreplanmålene Gjenstad for vurdering
Hva er kompetanse? Blegenutvalget – Metodekompetanse Sosialkompetanse Læringskompetanse Fagkompetansekompetanse Løse komplekse utfordringer Stortingsmelding Handlings -kompetanse
Skikkethetsvurdering ” Løpende skikkethetsvurdering av alle studenter skal foregå gjennom hele studiet, og skal inngå i en helhetsvurdering av studentenes faglige, personlige og pedagogiske forutsetninger for å kunne fungere som lærer” Studieguide 2011-2012 Yrkesfaglærerutdanningen helse- og sosialfag s.4
Praksis Hvordan sikre gode praksisveiledere? Utfordring for praksisveiledere som er nære kollegaer. Hvordan bruke lærere fra høgskolen i vurderingssituasjonen?