Slik kommuniserer vi fjernvarme Håvard Røste Kommunikasjonsrådgiver Fjernvarmedagene –
Offentlig eid 1000 ansatte 20 heleide og 24 deleide kraftverk 3,3 TWh kraftproduksjon km nettlinjer Eidsiva Energi AS Offentlig eid 1000 ansatte 44 kraftverk 3,3 TWh kraftproduksjon km strømlinjer
Eidsiva Bioenergi AS Ca 40 årsverk Hovedkontor på Gjøvik 6 anlegg i drift, flere underveis Ambisjon om 1 TWh produksjon
”På vegne av våre regionale eiere jakter Eidsiva stadig på en totalløsning for fornybar energi” Vårt utgangspunkt
Vi vasser i teknologi… GWh generator dampturbin TWh varmetap virkningsgrad kraftvarmesentral katalysator Bar Trykk kilowattimer bioenergi kundesentral
”Fjernvarme er et betydelig miljøløft” Hovedbudskap
Dedikert kommunikasjonsressurs Kommunikasjonsplan for hvert prosjekt Brosjyrer, web, pressekonferanser, seminarer, plakater… Ferdiglaget stoff for media Dialogmøter med interessenter Kommunikasjonsarbeidet
Eksempler på mediesaker Snakker samme språk!
Eksempler på tiltak
Eksempler på tiltak forts. ”Time-lapse” av byggeprosessen Bildegalleri på Flickr
Eksempler på tiltak forts. Informasjonsstand Besøk/omvisning
Praktiske tips Vekk med teknisk språk Konsekvent begrepsbruk God og riktig informasjon Bygg allianser i mediene Repeter hovedbudskapet
”Fjernvarme er et betydelig miljøløft”
Ta kontakt! Twitter.com/Eidsiva Facebook.com/Eidsiva Youtube.com/EidsivaEnergi