Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
vi presenterer SLIDEPLAYER.NO
Advertisements

Teknologi i klasserommet
TVO media pedagogisk opplegg og tv-produksjon www. Tilopp.no Tink Design webdesign og 3D-animasjoner Digitalhjelp drift og oppdatering av webserver ToRaTeam.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
Samling 3, HiØ 27. og 28. jan Fagspesifikk del Etterutdanningskurs for lærere Tysk på barnetrinnet.
Fag / tema Norsk, kunst og håndverk, matematikk, engelsk, samfunnsfag
NDLA I EN SKOLEKONTEKST
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
Hvorfor studere kommunikasjon?
Naturfag Nasjonal digital læringsarena, Naturfag
Hva er NDLA? Initiativ fra fylkeskommunene Hensikt:
Undervisningsvideoer. + Sette læreren på pause Gå frem i eget tempo Få det forklart så mange ganger som nødvendig Hoppe tilbake til det som trenger repetisjon.
Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling 07 Gruppen New Business Forms in e-Business and Media ‹‹e-Media›› Final Report of the NICe Project.
… når klasserommene fylles med PCer NDLA, Bergen Kjell Atle Halvorsen Program for lærerutdanning, NTNU.
Tilpassa opplæring Utdanningsavdelingen v/Anne Marie Strømhaug
Ndla matematikk Hensiktsmessig bruk av ndla i undervisningen
Forside/oversikt Her kan du sette inn et bilde som illustrerer
Nasjonal digital læringsarena
Digitale læringsressurser i skolen
Ndla.no - versjon 2.0Nasjonal digital læringsarenaNorwegian digital learning arena Eksempel: Hudens oppbygningHudens oppbygning Eksempel: Hudens oppbygningHudens.
1 Etterutdanningstilbud ved PLU Organisering av arbeidet •Prosjektgruppen for elev- og lærlingevurdering ved PLU •Planen ble utarbeidet av fagansvarlig/i.
Gratis digitale læremidler for videregående skole
Hvem er vi? Vi er 3 personer som produserer Interaktiv Underholdning/Spill. • Amit Ginni Patpatia (Daglig Leder) • Finn Ragnar Knibestøl (3D Designer)
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Fag / tema Natur- og miljøfag Trinn 2. – 7.trinn
Digital kompetanse i studiet og praksisopplæringen •Produksjon av sammensatte tekster inkludert digitale presentasjoner (tekst, bilde, lyd, video, animasjon)
Storyline Fag / tema Historie/samfunnsfag – engelsk - norsk Trinn
Sammensatte tekster: Photo Story
Nyhetsstrømmer #02 RSS ( RDF Site Summary ) gjør at man kan abonnere på nyhetsstrømmer. Atom er en standardisering av RSS formatet. Kan abonnere v.h.a.
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Tillitsvalgt på arbeidsplassen
Anette Kure Bibliotekar  Hvorfor? ◦ K06 ◦ Høgskolens planverk  Hva? ◦ K06 ◦ Ulike kilder  Hvordan? ◦ Ulike kilder.
Vurdering av pedagogisk programvare
Samfunnsfaget Hva digitale verktøy tilfører faget Digitale verktøy innen samfunnsfaget er glimrende til å anskueliggjøre, illustrere og aktualisere fenomener.
Forside/oversikt Fag / tema Sosial kompetanse, Norsk og KRL Trinn
Faglig informasjonssøking for protokollstudenter (IIC/IID)
TIDSLINJER nettsted.
«Raskt til kjernen av fagstoffet»
Praktisk bruk av Lærerens digitalbok og gratis digitale elevressurser
Hildegunn Støle Lesesenteret
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
Utviklingsplan for FYR-arbeid
Spillbasert læring Hugo Nordseth.
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
Velkommen til et nytt skoleår!
Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
ERFARINGSSEMINAR 11.MAI 2004 DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
Digitale tips til bruk i FYR- arbeidet
CyberBook as CyberBook er et forlag for digitale læremidler.
Nasjonal digital læringsarena Norwegian digital learning arena ndla.no Jan-Helge Atterås, styremedlem og leder Arbeidsutvalget.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
FORELDREMØTE 10. TRINN 15. SEPTEMBER 2015 Om arbeidsuka Om Yrkesvalgmessa Om videregående opplæring Inger Line Hvaal Rådgiver, Karuss skole.
Johannes Læringssenter  Barnehage  Grunnskole barn/ungdom  Grunnskole voksne  Spesialundervisning  Norskopplæring  Introduksjonsprogram  Undervisning.
Hvordan bruke flerspråklige digitale nettressurser i skolen?
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Digital kunst, kultur og kommunikasjon Arbeidskrav 2b, Hioa høst 2016 WORKSHOP: FOTOGRAFI I SOSIALE MEDIER Elisabeth og Anne Gro.
Digital startpakke kurs 3
Hvordan bruke presentasjonene
SiriLundinKeller-ILS-Universitetet i Oslo
Lær å logge inn til offentlige tjenester med BankID på mobil
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Koble opp nearpod.com Kode: xuikn
Britannia hotell, Trondheim
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Vil du bli språkhjelper?
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Digitale læremidler for videregående opplæring Gratis digitale læremidler for videregående skole Noen smakebiter Klikk på lysbildene, så kommer du rett på de aktuelle nettsidene! Læremidlene er fritt tilgjengelige og kan brukes av alle.

E-forelesninger støtter læring med lyd og bilde.

Korte videoklipp passer godt som introduksjon til et tema.

Kommenterte modelltekster gir verdifull sjangerkunnskap.

NDLA produserer dagsaktuelt fagstoff som kan brukes i mange fag.

Interaktivt, virtuelt bildegalleri som demonstrerer ulike typer visuelle virkemidler.

NDLA lager animasjoner som gjør lærestoff lettere å forstå.

Lysbildeserier kan brukes som introduksjon til et tema og til repetisjon.

NDLA tilbyr interaktive oppgaver i ulike fag.

Eksempel på animasjon fra biologifaget

NDLA har et nettsted der alle lærere kan publisere NyGIV-opplegg og FYR-opplegg.

Eksempel på læringsressurs fra medie- og informasjonskunnskapsfaget

Eksempel på instruksjonsvideo fra restaurant- og matfag

Spill kan brukes til læringsformål!

Et eksempel fra NDLA samfunnsfag

Et planleggingsverktøy for kroppsøvingsfaget

Ønsker du og kollegaene dine mer informasjon om NDLA, eller kurs i fag som NDLA tilbyr, så nøl ikke med å ta kontakt! Vår kontaktperson: Liv Heidrun Heskestad