Tiltak for å øke antall kollektivreisende Samferdselskomitéen Stine Fredriksen 26.09.2012.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Målgruppe / Budskap Hvem skal du snakke til og hva skal du si
Advertisements

Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Parkeringspolitikk i Bergen •Disposisjon –Om Bergen –Parkeringspolitikk –Bergen Parkeringsselskap KF sin rolle i parkeringspolitikken –Om Bergen Parkeringsselskap.
Teknologiledelse 1 Hvordan utvikle produkter med høy designfokus Kristine Holbø SINTEF Teknologiledelse.
Styrearbeid i Norwegian
Nytt østfoldsykehus.
EKommune-strategi - verkt ø ykasse Ellen Karin Larsen, KS.
Fremtidens jernbane: helhetlige løsninger
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
Kollektiv- og drosjetrafikken i Oppland
Samferdselskomiteén Oppland
Informasjonsnettverk OFK Utkast til Handlingsplakat Arbeidsgruppe: Inger Elisabeth Karni, Stine Fredriksen, Bjørnar Storsveen, Marianne Mobæk.
Eirik Strand Leder for Opplandstrafikk
Forbedringsprosjekt for økning i reiser og inntekter.
UTVIKLING AV ET GODT LÆRINGSMILJØ -
Mjøsnett-ideen Kollektivsatsing i Mjøsregionen
©TNS 2012 Ferieplaner i vinter. ©TNS av 2 har ferieplaner i vinter 2 Har du planer om å dra på ferie eller fritidsreise i vinter SOURCE : TNS panelbuss.
Øystein Pedersen Dahlen
Profil og omdømme Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
Evans-kap-13R.Vaagan JBI/HiO1 Evans et al (2000) Management Basics for Information Professionals, ch. 13 Performance, quality and control Kvalitet: fra.
Arrangør: Hunn/Gjøvik Rotary Klubb
Kan god kommunikasjon gi økt sykkelbruk?
Videregående opplæring -NYE VEGER -NYE MULIGHETER NYE UTFORDRINGER.
Hverdagsrehabilitering Del 1 Hverdagsrehabilitering – hva er det?
Samferdsel Transportsektoren bidrar til at utslippene øker Veitrafikken står for 1/3 av Norges klimagassutslipp Veiutbygging ødelegger verdifull matjord.
Plan for kompetanse og identitet
John og Odilla. Burundi/Gjøvik
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
BUCS Utfordringer og valg av fokus Tor Stålhane. Rammebetingelser Første spørreundersøkelse viser at det vi gjør må kunne: Brukes sammen med UML Passe.
Dialogkonferanse Ruter 26. september Oppdragsbeskrivelse / kvalitet Positive til kvalitet som del av tildelingskriteriene Viktig å tydeliggjør hvilke.
Nyttekostnadsanalyse: Kollektivtilbudet i storbyer Av Steinar Strøm, Universitetet i Torino.
Gjenglemt tøy - et problem for dere, en ressurs for oss?
Hvordan jobber Forbrukerrådet for kollektivreisende?
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
RAMMEAVTALE OM BUSSTJENESTER DIALOGKONFERANSE. GJENNOMFØRING  Døgnbemannet trafikksentral og ute-koordinator  Ruteplanlegging – Operatørs ansvar  Opprettholde.
Mellom skremsler og beroligelse Kommunikasjon med publikum om sars Gunhild Wøien Avdeling for informasjon og kommunikasjon Folkehelseinstituttet
Elisabet Molander, prosjektleder Klimaløftet. Kort om Klimaløftet Lavutslippsutvalget Startet mars 2007 Regjeringens klimakampanje Miljøverndepartementet.
Vedlegg 6 - Incitamentbeskrivelse Nittedalsanbudet 1.
LAVPRISTAXI fra *Et miljøbesparende lavpriskonsept for taxi, utviklet av Økotaxi AS.
Turoperatørenes oppfatning av Innlandet – utfordringer og muligheter Kartlegging av TO - hvem, hva, hvor Trender Utfordringer og muligheter Veien videre.
STY – SL - Strategiplan - Ambisjon - hovedmål side 1 Bakgrunnen for møtet Miljømål Miljørapport 2005 MILJØ I KOLLEKTIVTRAFIKKEN.
Hva er viktigst for kundenes transportvalg? Etterspørselsdrivere i kollektivmarkedet Sian Ambrose – Markedssjef Ruter (mai 2016) 1.
Aurskog-Høland: Landbrukskommunen Ideen om å utvide mulighetene i kommunen.
Busser og miljø Eivind Selvig AS Civitas Rådgivergruppen Foredrag 21. februar 2007.
Den enkleste og smarteste reisemåten i hverdagen Presentasjon av Skyss merkevarestrategi Utdrag til byråkonkurranse, nov 2009 VEDLEGG B1.
Agenda Kollektivtrafikk i Nord-Trøndelag Kollektivtrafikk i Stjørdal og Meråker kommune Konkurranse kollektivtrafikk på veg i Stjørdal og Meråker kommune.
DIALOG TIL BARNETS BESTE – “VI SKAPER FRAMTIDA”
 Fra 1. august starter vi innskolering av de nye barna på SFO.  Alle vil få mail om oppstart på SFO.  Der er to valg av SFO plass.  Dersom barnet.
Transporttjenesten for forflytningshemmede – i gamle spor eller på ny vei ?
IRIS MARIE BORVIK Transport. Foredragets innhold Problemstilling Reiseliv og transport Utslipp fra transportmidler Buss – fordeler og ulemper Tog – fordeler.
Hvordan legge til rette for økt kollektivtrafikk ?
Gruppe- og bedriftssalg
Offer Amesto Solutions Kundefokus 1.
Tor Andreas Kaasa Studieforberedende tekniske fag på Rud i 2008
Roede-kurslederen på Facebook
Orientering for VSV, 13.desember: Arbeidsreiser med “klimakutt”
Markeds- og kommunikasjonsarbeid i egen organisasjon
Utvikling av kollektivtilbudet gjennom markedsarbeid og merkevara FRAM
Dialogkonferanse om fremtidens mobilitetsmarked
Plan for forbedring av kundetilfredshet FORBEDRE KUNDE-TILFREDSHETEN
Europeisk mobilitetsuke 2015
Kommunikasjon og mediehåndtering
Mulig etablering av blått på Melsom
GUIDE TEKNIKK.
Kollektivtrafikkforeningen
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Tiltak for å øke antall kollektivreisende Samferdselskomitéen Stine Fredriksen

Markedsplan - Visjon Enkelt for alle å reise kollektivt

Hva mener vi med enkelt? Enkelt å ”finne” Enkelt å forstå Enkelt å bruke ”Jo, enklere og tydeligere tilbudet, informasjonen og budskapet er, desto lettere er det for folk å tilegne seg og huske hvordan de kan bruke kollektivtilbudet”.

Målsetninger Flere og mer fornøyde kunder 5+ Produkt Kommunikasjon Kvalitet Rutetilbud Priser og billetter Salgskanaler Målgrupper Informasjon Layout og profil Media Kundetilfredshet Sjåfører Tjenestekvalitet Sikkerhet Miljø FokusInnhold

Rutetilbud Stamruter: Bybuss 151 Lhmr-Gjøvik Ringruta 211 Lhmr-Gausdal 242 Lhmr-Øyer Langruter 703 Hadeland Hov-Brandbu-Harestua

Målgrupper Arbeidsreisende Student Ungdom Fritidsreisende Turister Eldre Barnehager/SFO

Tiltak – oppstart Gjøvik

Tiltak - pendlerkampanje

Tiltak - studentkampanje

Samarbeidsprosjekter

Markedstiltak ut 2012 Ta siste bussen hjem - ungdom Innlandskortet – flere over på kort - verdikort Pendlerkampanje mot utvalgte bybussområder Gjøvik og Lillehammer