ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kommunalt omdømme – beslutningstaker Nordmøre (ORKíde) November 2010.
Advertisements

Organisasjonskultur Lars Klemsdal Arbeidsforskningsinstituttet.
Profilering, media og kommunikasjon Trav 2015: Synliggjøre næringens verdier Skape stolthet over sportslig kvalitet Formidle de gode sportslige resultatene.
RENT VANN. REN FREMTID.. Klyngens mål På lang sikt: Utvikling av en midtnorsk vannteknologiklynge som oppnår økt konkurransekraft og posisjon i et globalt.
”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
Omdømme, samfunnsansvar og etikk
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Norske museers omdømme
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber i D2260. Implementeres senest 1. juli 2007.
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Stjørdal Rotary-klubb
Strategisk informasjonsarbeid - grunnleggende informasjonsteorier
Kommunikasjon, IT, Månedbrev
PETS 2012 | 1Distrikt 2250John Ivar Solvik Velkommen til PETS Tema: Serviceprosjekter.
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
SAMFUNNSPROSJEKTERi DISTRIKT 2275 DISTRIKT 2275 PDG Per Ottesen Leder for Samfunnsprosjekter.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Medieanalyser Helse Midt- Norge Oppsummering
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Workshop om Norges Omdømme 17. juni 2003 ”Merkevaren” Norge Hvorfor og hvordan Innlegg ved NHOs adm. dir. Finn Bergesen jr.
Ungdomsutveksling. "Rotary International mener dette arbeidet er av stor betydning og oppfordrer Rotaryklubbene sterkt til å engasjere seg i ungdomsutveksling".
Utfordringer og forventninger til kommende rotaryår Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
PETS ROTARY INTERNATIONAL, DISTRIKT 2305 Ja, jeg aksepterer oppdraget som DG for !
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber,
1 Klubbens lederplan Anbefalt administrativ struktur for rotaryklubber.
Brumunddal Rotary Klubb Medlemsdiskusjon
Hva tenker du på ?.
HVORFOR er jeg Rotarianer ? Distriktssamling 20. mars 2010
Rotary Distrikt 2260 Noen tanker om: Hvordan kan vi best beholde de medlemmene vi allerede har? Åge Bjor August 2009 Medlemsseminar 26. og
Strategiplan
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
ROTARYS OMDØMME MØTER MEDIA
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Dialogkonferanse Faglig råd for Naturbruk _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
”Dette må vi da ha råd til”
Skap et godt idrettsmiljø. Innhold i modulen Innledning – Hensikt og mål med modulen – Miljø- og personfaktorer For utøverne – Metoder for et utøvermøte.
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
SKOLETINGET Olav Ulleren, administrerende direktør Kunnskap for kommende generasjoner.
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Medlemsutvikling PETS 2011
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
Visuell profil for fremtiden. Arbeidsplanen 2012 Hageselskapet mot 2019 Revitalisering, modernisering og effektivisering av organisasjonen Øke synligheten.
KLP - DGE Sverre Bjønnes1 Klubb lederskapsplan (KLP) Klubbens lederskapsplan er det administrative rammeverk som anbefales for alle rotaryklubber.
Strategi- og aktivitetsplan
Arbeid i valgkomite og nominasjonskomite på fylkesplan i Sp
Arbeidsgiverpolitikk gir gode resultater Strategikonferansen i Akershus Spesialrådgiver Hanne Børrestuen.
KLUBBEN FOR ALLE. VÅR VISJON FL Fart – «klubben for alle på og utenfor banen» Fart jobber bevisst med holdningsskapende arbeid, og tenker Fair Play på.
Nye former for deltakelse Fortsatt bruker rundt tre av fire velgere stemmeretten ved stortingsvalg, men valgdeltakelsen er på et lavt nivå sammenliknet.
Visjon, virksomhetside og verdier
Sammen får vi ting til å skje
Klubben for alle.
Jan André Hansen Thomas Øverby Jon Torp ADMINISTRERENDE DIREKTØR
LOGO OG MOTTO FOR
”Dette må vi da ha råd til”
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
- For ansatte og folkevalgte i Rana kommune
Skolebasert kompetanseutvikling
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
Hvordan blir dere påvirket av reklame?
Ulvejakt og media.
”Dette må vi da ha råd til”
Skolebasert kompetanseutvikling
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
Brukeren skal være viktigste aktør
Jobbe - Leve - Bo i Grenland - det urbane Telemark
Styresamling i Gresvik idrettsforening
«Yrkesnettverk» Et rekrutteringsprosjekt i regi av Oslo Vest Rotaryklubb Prosjektgruppe: Agnes Beathe, Cecilie, Per Gustav, Håkon og Nils.
Rekruttering/ Medlemsutvikling i D2250
Utskrift av presentasjonen:

ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS

DEFINISJON AV OMDØMME Rotarys omdømme er basert på en enighet om holdninger, evalueringer av egenskaper og verdier som knyttes til organisasjonen......sett fra utsiden! Omdømme dannes ut fra det mennesker har opplevd, sett, hørt og/eller lest! Omdømme oppstår i skjæringspunktet mellom forventninger og opplevelser......løfte og levering!

DEN PRAKTISKE VERDIEN I et markeds- og kommunikasjonsperspektiv; Rotary må fremstå klart og tydelig Hva er Rotary? Hva gjør Rotary - og hvorfor? Hva kan Rotary tilby? Rotary må differensiere seg fra andre aktører Hvorfor velge Rotary fremfor andre organsisasjoner? Er Rotary spesielt på noen måte? Rotary må være interessant og attraktivt Positive holdninger og engasjement i prosjekter selger... Men er det nok?

DEN PRAKTISKE VERDIEN Med tanke på fremtidens utviklingspotensiale; Et godt omdømme øker interessenters interesse og preferanser, og bidrar dermed til økt internt engasjement og bedre resultater. Godt omdømme tiltrekker seg enere, og krever mindre ressurser på å vinne nye og beholde medlemmer. Alle med godt omdømme får økt tillit og større oppmerksomhet, også i mediene

MÅLSETTINGER Rotary skal være troverdige gjennom et klart og tydelig budskap Rotary skal vise vilje, engasjement og handlekraft Rotary skal opptre samlende, inkluderende og styrke tiltrekningsevnen Rotary skal være utviklingsorientert og attraktivt

OMDØMMEPROFIL Klubbmedlemmenes yrke og bakgrunn Klubbmedlemmenes holdninger og engasjement til aktiviteter Klubbens attraktivitet gjennom lokalt engasjement - Ansiktet utad Klubbens programinnhold og felles plattform Klubbens presentasjonsform og metodevalg

AKTIVITETER HYSJ - ikke si det til noen!