Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Jobbe - Leve - Bo i Grenland - det urbane Telemark
2
«Hvordan bygge opp en regional attraksjon lokalt?»
3
Langøya hovedgård – Senter for matauk
4
Virkeområder Matbedrift som spesialiserer seg på bruk av ville råvarer
Lokale ressurser som sopp, urter, bær og fisk Kursvirksomhet for privatpersoner Konsulentbistand til næringslivet Servering Matproduksjon Passasjertransport Skjøtselsarbeid
5
Langøya som turistmål Testamentarisk gave Verneområde
Gjengrodd kulturlandskap Lang mathistorie Økende aktivitet Internasjonalt turistmål innen 2025
6
Hvordan skape regionale attraksjoner?
7
Felles strategi Enighet om satsningsområder Spisse fokuset
Jobbe mot felles mål Lojalitet ved uenighet Hvem skal bestemme?
8
Markedsorientering Hva vil turistene ha? Turistene uteblir.
Hvordan vil de ha det? Turistene kommer ikke tilbake. Hva vil de betale for det? Uten betalingsvilje går du konk.
9
Kvalitetsbevissthet Ikke alt er bra nok! Vanskelig øvelse
Innholdet må være interessant nok Tilretteleggingen må være bra nok Sørvis og tilstedeværelse er avgjørende Vanskelig øvelse Hvem skal bestemme?
10
Komplementerende tilbud
Samarbeid fremfor konkurranse Ikke lag konkurrerende virksomheter Ikke del opp markedet Koordiner aktivitetene Gjør det stort!
11
Virkemiddelapparatets rolle
Økonomisk hjelp til oppstart Praktisk hjelp Avgjørende for oppstart Level 2 – avgjørende for videreføring
12
Profesjonalisering av drift
Tydelighet – hva gjelder og hvem bestemmer? Forutsigbarhet – faste ordninger og komplette løsninger Pragmatisk tilnærming – fleksibilitet og improvisasjon Funksjonalitet – infrastruktur, logistikk, informasjon Tilstedeværelse Tidsbruk
13
«Selg de bæra du har!» Ikke prøv å være noe du ikke er
Ikke skap en kunstig og tilgjort identitet Ta utgangspunkt i egenskaper og ressurser som finnes lokalt Let til du finner noe virkelig bra – og salgbart.
14
Takk for oppmerksomheten!
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.