Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni 2004. 2 Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Advertisements

© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Holdning til norske folkehøgskoler blant norske ledere Informasjonskontoret for Folkehøgskolen.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
Omdømme Lillehammer: Er noe forandret siden 2008?
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Kundetilfredshets-undersøkelse postalt, juni 2008
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
m arkedsføringshuset HalvBirken 1 Evaluering HalvBirken 2010.
Merkevareundersøkelse Stavanger-regionen
Moderniseringedepartementet Holdninger til IT-sikkerhet TNS Gallup april 2005 Internettavdelingen TNS Gallup.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
EFF Omdømme Havbruksnæringen © TNS Gallup – September 2006/Anett Kalleland Devold.
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Om Norsk Finansbarometer 2010 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Hvor mange dager i løpet av de siste 7 dager, gikk du minst 10 minutter i strekk for å komme deg fra et sted til et annet? Dette inkluderer gange på jobb.
Klikk for å redigere tittelstil i malen Klikk for å redigere tekststiler i malen –Andre nivå Tredje nivå –Fjerde nivå »Femte nivå 1 Klikk for å redigere.
Juleunders ø kelsen Norge Synovate for Nordea.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Medlemsundersøkelse for NAFO
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Innhold Innhold Side 1.
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
Informasjon og omdømme Kort innlegg på PETS 17. april 2010.
Kartlegging av oppfatninger om trygghet ved transport Rune Elvik & Torkel Bjørnskau Transportøkonomisk institutt Programseminar RISIT 1-2. Oktober 2003,
Om Norsk Finansbarometer 2010
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
©TNS X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Kvinner og alkohol Kreftforeningen TNS Gallup.
Menn og redningsvest Gjennomført juni 2010 InFact AS.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Meldal kommune Profilundersøkelse - egen befolkning 2009.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Meldal kommune Profilundersøkelse - ekstern befolkning 2009.
NY KOMMUNESTRUKTUR AURSKOG-HØLAND KOMMUNE JUNI 2015.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Undersøkelse blant synshemmede For Norges Blindeforbund
St.Hanshaugen - bydelsrapport
Rapport Veidekke.
Frogner - bydelsrapport
Nordstrand - bydelsrapport
Utskrift av presentasjonen:

Kjennskap til – og oppfatning av Lom juni 2004

2 Om undersøkelsen Undersøkelsen henvender seg mot et representativt utvalg av befolkningen i hele Norge I tillegg til å undersøke hvor godt folk kjenner til Lom og andre reisemål i Norge, hadde undersøkelsen som formål å å få klare tall på –Hvor attraktiv Lom er i forhold til andre I rapporten opererer vi med gjennomsnittscore for attraktivitet, og vi tallfester langs skalaen 1 = svært lite attraktiv til 6 = svært attraktiv –Hva man forbinder med Lom –Hvorvidt man har besøkt Lom Undersøkelsen ble gjennomført som telefonintervju. Totalt ble det gjort 1000 intervju. Intervjuene ble foretatt i uke 25 og 26 på ettermiddagen/kveldstid. Ansvarlig for undersøkelsen er Markedsinfo as, v/ daglig leder Espen Overskott og markedsanalytiker Are M. Rønningen

3 Kort oppsummert 85 % av Norges befolkning kjenner til Lom som reisemål –Dette er i nedre sjikt i forhold til de andre reisemålene som ble opplest. Svært mange hadde kjennskap godt over 90 % –Men jo høyere utdannelse og høyere alder man har, jo mer kjent er Lom Lom fremstår dessverre ikke blant de mest attraktive reisemålene (av de som det ble fokusert på i denne undersøkelsen) –Geiranger, Jotunheimen og Rondane ble oppfattet som de mest attraktive, mens de mest kjente reisemålene var Geilo, Hemsedal og Beitostølen Lom assosieres først og fremst med Arne Brimi –Også natur og –opplevelser har bra treff Over halvparten av de spurte har besøkt Lom, og attraktiviteten til Lom er høyere blant de som har besøkt bygda

4 Jeg vil nevne noen reisemål i Norge, og vil at du skal si hvilke av dem du kjenner til eller har hørt om..? 85% av respondentene har hørt om Lom Tall i prosent av base: 1000 Respondentene i Midt-Norge har best kjennskap til Lom (91,6%). Dårligst kjennskap på Vestlandet (79,1%) og Nord-Norge (79,3%). Mer utdannelse og høyere alder har samsvar med økt kjennskap til Lom. Det er minst kjennskap blant de som bor i Oslo eller store byer, sammenlignet blant respondenter bosatt på landsbygda, tettsteder og mindre byer. 86% av kvinnene og 83% av mennene har hørt om Lom.

5 Hvor attraktive er følgende reisemål for deg? 1 = Svært lite attraktivt, 6 = Svært attraktivt Lom; Ikke det mest attraktive reisemålet Men det er tydelig at det nødvendigvis ikke er en sammenheng mellom kjennskap og attraktivitet Tall i prosent av base: varierende etter kjennskap Rangering, snitt: = Svært attraktivSvært lite attraktiv = = Vet ikke Mest kjennskap til Geiranger4,1 Jotunheimen3,6 Rondane3,6 Geilo3,4 Hemsedal3,3 Beitostølen3,3 Galdhøpiggen3,3 Stryn3,3 Trysil3,2 Dovrefjell3,2 Nord-Gudbrandsdalen3,1 Folgefonna3,1 Lom3,0 Vågåfjell2,7

6 Lom er pr. i dag mer attraktiv jo eldre man er De fylkene som gir høyest score på Loms attraktivitet er fylkene i Østlandsområdet, i tillegg til Møre og Romsdal –Helt nord i landet og i sørvest blir Loms attraktivitet oppfattet som lav Vi ser en klar tendens til økende attraktivitet jo eldre respondentene er: Lom scorer lavt hos befolkning under 30 år –Sagt på en annen måte; Det ligger en klar utfordring for Lom å gjøre seg attraktiv for de yngre generasjoner Lom fremstår som litt mer attraktiv for kvinner enn for menn –Snittscore blant kvinner: 3,1 –Snittscore blant menn: 2,9

7 Hva forbinder du med Lom? Lom forbindes sterkt med Arne Brimi Tall i prosent av base: 847 Hver fjerde spurte nevner Arne Brimi i assosiasjon med Lom. Også i de åpne svarene, som ligger i vedlegget, ser vi at mange har svart i tilknytning til Arne Brimi, for eksempel Sjalott-lauk(!). Naturopplevelser, og lignende utsagn, skårer også høyt på hva folk assosierer med Lom. Det er uansett oppløftende at kun 23% svarer vet ikke. Lignende undersøkelser er gjort for andre steder med høyere vet ikke-andel.

8 Har du noen gang besøkt Lom? Over halvparten har besøkt Lom Tall i prosent av base: 847 Når vi tidligere så at Lom ikke fremsto blant de mest attraktive reisemålene som det i denne undersøkelsen er fokusert på, er det hyggelig å se at av de som har besøkt Lom så har Lom en høyere attraktivitet. Blant de som har besøkt Lom er scoren 3,5 på attraktivitet, og de som ikke har besøkt Lom (men kjenner til Lom) er scoren 2,5.

9 Kjønn og alder Tall i prosent av base: 1000 Det deltok 509 kvinner og 491 menn. Respondentenes bakgrunn